به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جاکوب زوما: مردم آفریقای جنوبی هیچگاه این حمایتها را فراموش نخواهند کرد و سفر ماندلا به ایران نیز در قدردانی عملی از همین حمایتها بود
"خیبرآنلاین" - حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار جاکوب زوما، رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی، با تاکید بر ضرورت افزایش همکاریهای متنوع اقتصادی و سیاسی، خاطرنشان کردند: کشورهای مستقل باید هرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و همکاریهای خود را به رغم اخلالگریهای بعضی از قدرتهای استکباری افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ولی امر مسلمین به قطع رابطه با رژیم تبعیض نژادی آفریقای جنوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: جمهوری اسلامی به‌صورت تقریبا همزمان، هم با رژیم صهیونیستی و هم با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی قطع رابطه کرد.

رهبر معظم انقلاب با یادآوری نقش برجسته نلسون ماندلا در ساقط کردن رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی و سابقه روابط دیرین و صمیمی او با جمهوری اسلامی، افزودند: با استمرار مبارزات ماندلا و مردم آفریقای جنوبی، آن رژیم ظالم و ضدبشری از بین رفت و ماندلا با این کار، در واقع روح تازه‌ای به صحنه مبارزاتی کل آفریقا دمید.

ایشان نگاه جمهوری اسلامی به آفریقای جنوبی را نگاهی مثبت و سازنده خواندند و گفتند: روابط ایران و آفریقای جنوبی بسیار گرم و همکاریهای 2 کشور در مجامع جهانی با یکدیگر بسیار کارساز و مؤثر است اما باید مبادلات اقتصادی و تجاری نیز متناسب با ظرفیتهای 2 کشور افزایش یابد.

امام خامنه‌ای: جمهوری اسلامی همزمان با رژیم صهیونیستی و رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی قطع رابطه کرد

حضرت امام خامنه‌ای تعامل 2 کشور در جنبش غیرمتعهدها را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری برشمردند و افزودند: این همکاریها به نفع همه کشورهای غیرمتعهد خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: منافع کشورهای مستقل در افزایش تعاون و همکاری در عرصه‌های مختلف است و باید با موانعی که برخی قدرتها در برابر این همکاریها ایجاد می‌کنند، مقابله کرد.

در این دیدار، جاکوب زوما، رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی، با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم کشورش در مبارزه با رژیم آپارتاید، گفت: مردم آفریقای جنوبی هیچگاه این حمایتها را فراموش نخواهند کرد و سفر ماندلا به ایران نیز در قدردانی عملی از همین حمایتها بود.

زوما با بیان اینکه ما همواره مخالف تحریمهای غرب علیه ایران بوده‌ایم، گفت: زمینه‌های فراوان و بِکری برای افزایش همکاریهای 2 کشور وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم آغازی دوباره در روابط اقتصادی و تجاری داشته باشیم.

رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص ضرورت همکاری کشورهای مستقل، افزود: برخی قدرتها با بهانه‌های غیرموجه، مانع شکل‌گیری روابط کشورهای مستقل هستند ولی ما با اتحاد و همصدایی در مسائل جهانی، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

زوما تلاش برای تغییر ساختار سازمان ملل و شورای امنیت را یکی از عرصه‌های همکاری دانست و افزود: کشورهای عضو شورای امنیت بدون توجه به افکار عمومی جهان و مصوبات مجمع عمومی، از سازوکار نامناسب این شورا برای صدمه زدن به کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی با تجلیل از تفکر روشن و مقاومت رهبری و ملت ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که می‌تواند با اتکا به خود در محیط خصمانه دنیا، مسائلش را حل کند و اسوه‌ای برازنده برای همه باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: