به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم، صحت ایمیل های دریافتی است. آیا ایمیل دریافتی حتما از جانب دانش آموز شما می باشد؟ بنابراین معلمین عزیز باید دقت داشته باشند حتما به فرستنده پیام دقت کرده و از بازکردن ایمیل های ناشناس خودداری کنند
"خیبرآنلاین" - رییس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار داشت: برخی از افراد سودجو با ارسال یک بدافزار در قالب فایل پیوست تبریک روز معلم سعی دارند به نوعی ضمن نفوذ به سیستم قربانی به اطلاعاتی مثل رمزهای بانکی، رمزهای ورود به حساب های کاربری و غيره دست پيدا كنند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش گفت: با توجه به درپیش بودن روز معلم و ایجاد شور و شوق دانش آموزان و دانشجویان عزیز جهت هرچه باشکوهتر برگزارکردن این مراسم، بازار خریدهای اینترنتی و کادوهایی که به این منظور در سایت های فروشگاهی ارائه می شود، بسیار داغتر از قبل خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو از این مناسبت به نفع خود استفاده کرده و ضمن معرفی خود به عنوان حامیان امر آموزش، اقدام به طراحی سایت های مختلف با این موضوع نموده که گاها فعالیت غیرمجاز نیز دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می شود برپایی سایت های فروشگاهی با موضوع معلم و تجلیل از این عزیزان افزایش داشته باشد. سایت های فروشگاهی که برخی از آنها با هدف کلاهبرداری از هموطنان طراحی شده و سعی  دارند از حساب های بانکی کاربران برداشت غیرمجاز انجام دهند.

وی با اشاره به طراحی سایت های فروشگاهی جعلی گفت: برخی از سایت ها اقدام به طراحی درگاه های پرداخت جعلی نموده و با استفاده از این صفحات جعلی که به ظاهر شبیه به درگاه اصلی است، سعی می کنند اطلاعات مهم بانکی کاربران را به سرقت ببرند.

سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: کاربران عزیز مراقب اینگونه سایت ها باشند و حتما خودشان آدرس سایت موردنظر را در آدرس بار تایپ نمایند و از رفتن به لینک هایی که در شبکه های اجتماعی و یا سایت های دیگر ارائه شده است، خودداری نمایند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دانش آموزان و خانواده های گرامی باید دقت داشته باشند در صورت خرید اینترنتی حتما به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک اطمینان داشته باشند.

سرهنگ آذردرخش افزود: یکی دیگر از شگردهای کلاهبردارانه که معلمان عزیز را درگیر خواهد کرد، دریافت پیام های تبریک از جانب برخی از افراد سودجو است.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: این نوع از کلاهبرداری از طریق ارسال پیام های مختلف از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی به یکی از راهکارهای کم هزینه و مناسب تبدیل شده است. شبکه های اجتماعی و پست های الکترونیک این قابلیت را برای معلمان عزیز فراهم آورده است که پیام های تبریک دانش آموزان خود را به سادگی دریافت نمایند. دانش آموزان نیز سعی می کنند با ارسال پوسترها و کارت های تبریک این روز را با معلم خود جشن بگیرند.

سرهنگ آذردرخش در توصیه به معلمان عزیز گفت: نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم، صحت ایمیل های دریافتی است. آیا ایمیل دریافتی حتما از جانب دانش آموز شما می باشد؟ بنابراین معلمین عزیز باید دقت داشته باشند حتما به فرستنده پیام دقت کرده و از بازکردن ایمیل های ناشناس خودداری کنند.

وی تاکید کرد: برخی از افراد با ارسال یک بدافزار در قالب فایل پیوست تبریک روز معلم سعی دارند به نوعی به سیستم قربانی نفوذ کنند. این فایل پیوست می تواند حاوی کیلاگر و یا بدافزار دسکتاپ فیشینگ باشد که در این صورت به محض نفوذ به سیستم قربانی، مجرم می تواند به اطلاعات بسیار مهمی از قربانی دست پیدا کند. اطلاعاتی مثل رمزهای بانکی، رمزهای ورود به حساب های کاربری و...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: