به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رمضان عبدالله: جهاد اسلامی فلسطین، ضمن شناخت صحیح از تحولات، بر حمایت از حزب‌الله و مقاومت در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرده است
"خیبرآنلاین" - حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه، در تحلیلی جامع از شرایط کنونی منطقه، واقعیت تحولات جاری را تلاش جبهه غرب به سرکردگی آمریکا برای تسلط بر منطقه از طریق جنگ وسیع و گسترده با جبهه اسلام دانستند و تأکید کردند: جنگ گسترده‌ای که امروز در منطقه در جریان است، ادامه جنگی است که از ۳۷ سال پیش بر ضدجمهوری اسلامی ایران آغاز شده است و در این رویارویی، مسئله فلسطین، مسئله اصلی و محوری است و جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از ابتدا، حمایت از فلسطین را وظیفه خود می‌دانست، در آینده نیز به این وظیفه عمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین، موضعی مقطعی نبوده و نیست، گفتند: از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران مبارزه، موضوع حمایت از فلسطین و لزوم مقابله با رژیم صهیونیستی در مواضع امام خمینی(ره) به کرّات بیان می‌شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حمایت از مردم فلسطین، جزو اولین کارهای ما بود، بنابراین دفاع از آرمان فلسطین، به‌طور طبیعی در ذات جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ولی امر مسلمین افزودند: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که آمریکایی‌ها در اوج اقتدار خود در منطقه بودند و همه امور در ظاهر، به نفع آمریکا در جریان بود، اما انقلاب اسلامی روحی جدید در کالبد جامعه اسلامی دمید و شرایط منطقه را به‌کلی دگرگون کرد.

ایشان با اشاره به فشارهای مختلف و گسترده‌ سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی و حتی نظامی برای به زانودرآوردن انقلاب اسلامی و یا برگشت نظام اسلامی از مواضع خود، تأکید کردند: آنچه که امروز در منطقه در جریان است، در واقع ادامه رویارویی آمریکا با نظام اسلامی ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف اصلی از جنگ گسترده کنونی جبهه غرب به سرکردگی آمریکا بر ضدجبهه اسلامی را تسلط بر منطقه دانستند و گفتند: باید تحولات منطقه را از این منظر بررسی و تحلیل کرد و در این چهارچوب، مسائل سوریه، عراق، لبنان و حزب الله جزئی از این رویارویی گسترده است.


حضرت امام خامنه‌ای با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی «دفاع از فلسطین، نماد دفاع از اسلام است»، افزودند: جبهه استکبار تلاش گسترده‌ای به‌کار گرفته است تا این رویارویی را «جنگ میان شیعه و سنی» معرفی کند.

ایشان با اشاره به اینکه در سوریه دولت شیعی بر سر کار نیست، خاطرنشان کردند: اما جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه حمایت می‌کند زیرا کسانی که در مقابل سوریه قرار گرفته‌اند، در واقع معاند با اصل اسلام و در خدمت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تقابل شیعه و سنی را طرحی استعماری و آمریکایی خواندند و تأکید کردند: مهمترین مسئله در شرایط کنونی منطقه، شناخت صحیح 2 جبهه اصلیِ این درگیری گسترده و شناخت موقعیت درست خود است، زیرا اگر حدّ فاصل میان 2 جبهه به‌درستی شناخته نشود، ممکن است ناخواسته در مقابل جبهه اسلام قرار بگیریم.

ولی امر مسلمین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با چنین نگاه کلانی به مسائل منطقه، آمریکا را دشمن اصلی و رژیم صهیونیستی را پشت سر او می‌داند، خاطرنشان کردند: ایران، دفاع از قضیه فلسطین را همواره وظیفه خود می‌داند و به انجام این وظیفه ادامه خواهد داد.

ایشان با اشاره به تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه آمریکا و دنباله‌روهای او بر ضدنظام اسلامی در سال‌های اخیر، گفتند: هدف اصلی از این تحریم‌ها، منصرف کردن جمهوری اسلامی ایران از مسیری است که در آن قرار گرفته است، اما آنها نتوانستند به اهداف خود برسند و در آینده نیز به نتیجه نخواهند رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: ما براساس وعده الهی معتقدیم که در این رویارویی گسترده، پیروز خواهیم شد و تا به امروز هم پیروز بوده‌ایم، زیرا دشمنان به‌دنبال نابودی جمهوری اسلامی بودند، اما اکنون نظام اسلامی نه تنها وجود دارد بلکه روز به روز در ابعاد مختلف پیشرفت کرده و در عمق، گسترش یافته است.

حضرت امام خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخنان دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین درخصوص برخی تلاش‌ها برای فشار بیشتر به حزب‌الله لبنان خاطرنشان کردند: حزب‌الله لبنان قویتر از آن است که با این اقدامات دچار آسیب شود و امروز قطعا هراس و وحشت رژیم صهیونیستی از حزب‌الله بسیار بیشتر از گذشته است.

ایشان با تأکید بر تحقق سنت الهی مبنی بر پیروزی جبهه حق گفتند: این پیروزی قطعی است، اگرچه فراز و نشیب و ریزش و رویش دارد، اما وعده الهی برای یاری‌کنندگان دین خدا تخلف‌ناپذیر است.

در ابتدای این دیدار، رمضان عبدالله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، ضمن تشکر از حمایت‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گزارشی از آخرین تحولات نوار غزه و کرانه باختری بیان کرد و گفت: مردم غزه با وجود ادامه محاصره و سخت‌ترشدن شرایط، همچنان ثابت‌قدم و استوار ایستاده‌اند و در کرانه باختری نیز با وجود سرکوب شدید و گسترده‌ رژیم صهیونیستی، شعله‌های انتفاضه با همت و اراده‌ نسل جدید جوانان فلسطینی سر برآورده است.

وی با تأکید بر آمادگی‌های روزافزون نیروهای مقاومت در فلسطین و توانایی‌های غیرقابل تصور آنان، به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها و کشورهای دنباله‌روِ آنها در طراحی خود به دنبال ارائه چهره‌ای غیرواقعی از جمهوری اسلامی ایران و به فراموشی سپرده‌شدن رژیم صهیونیستی و همچنین به دنبال تجزیه منطقه از طریق القای جنگ شیعه و سنی هستند و بر همین اساس، فشارها بر حزب‌الله لبنان افزایش پیدا کرده است، اما جهاد اسلامی فلسطین، ضمن شناخت صحیح از تحولات، بر حمایت از حزب‌الله و مقاومت در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
رویه دیپلماتیک در کشور ما این است که هر شخصیت خارجی اعم از دیپلماتها و
شخصیتهای فرهنگی و سیاسی می خواهند با رهبری ملاقات کنند ابتدا باید با
وزیر خارجه و سپس با رییس جمهور و سپس با رهبری ملاقات کنند. امری در
دولت گذشته و حتی دولتهای قبل از آن به دقت رعایت می شد.
اما یکی از برکات دولت کلید برای مساله فلسطین این است که مسیر کوتاه شده
و آقای رمضان عبدالله مستقیما باید با رهبری دیدار کند چون (...) خوش
ندارد با کسانی دیدار کند که در آمریکا و اروپا به عنوان تروریست شناخته
می شوند.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: