به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
فیلم تحقیر ملوانان آمریکایی در خلیج فارس منتشرنشده که سربازان آمریکایی از ترس بر خود می‌لرزیدند، دشمنان ما گرگ درنده هستند و هر قدر کوتاه بیاییم جلو می‌آیند
"خیبرآنلاین" - امام جمعه موقت رشت گفت: به کشورهای میکروسکوپی حاشیه خلیج فارس تذکر می‌دهیم در مسایل نظام اسلامی که مدت 36 سال آمریکا را تحقیر می‌کند دخالت نکنند زیرا روزی از این کار خود پشیمان می‌شوند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: در ایام بعثت پیامبر اکرم(ص) هستیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته عید بزرگ مسلمانان بود، افزود: امروز ظلم بزرگی از طرف بعضی از مسلمانان به پیامبر(ص) می‌شود.

خطیب موقت رشت حرکت برخی کشورهای اسلامی را خلاف بعثت دانست و تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمود "مبعوث به رسالت شدم برای اینکه فضایل اخلاقی را کامل کنم".

وی برادری، دوست‌داشتن همدیگر و عشق ورزیدن به یکدیگر را فلسفه بعثت دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) با بعثت برادری را از خانواده به جامعه کشاند.

شفیعی‌زاده مومنان را برادر یکدیگر خواند و خاطرنشان کرد: انسان با برادر خود با مهربانی و احترام رفتار می‌کند.

وی رفتار، اخلاق و منش پیامبر اکرم(ص) را تجلی قرآن دانست و گفت: پیامبر(ص) مهربانی و عطوفت را در جامعه رایج و اخلاق اسلامی را در مسلمانان نهادینه کرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) نسبت به مومنان مهربان بود، افزود: همه به همدیگر در مدینه عشق می‌ورزیدند.

وی الگوگیری از مسلمانان را ضرورت خواند و گفت: مسلمانان حق برادری نسبت به همدیگر دارند و این رسالت پیامبر اکرم(ص) است.

شفیعی‌زاده ادامه داد: در سوریه مشاهده کردیم آنها که ادعای مسلمانی می‌کنند جگر سرباز سوریه را از سینه خارج کرده و به دندان کشیدند اما رسول اکرم(ص) حتی به کفار ترحم می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حتی مشرکان جذب اخلاق پیامبر اکرم(ص) شده بودند، تصریح کرد: اکنون 1.5 میلیارد نفر مسلمان به جان همدیگر افتادند و جگر مسلمانان را به دندان می‌کشند.

خطیب موقت رشت افزود: ظلمی که امروز مسلمانان در حق بعثت پیامبر اکرم(ص) می‌کنند کفار انجام نمی‌دهند و دشمنان، اسلام را دین خشونت و ترور معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خادم‌الحرمین که به نام پیامبر اکرم(ص) حکومت می‌کنند نسبت به مسلمانان خون‌آشام هستند، تصریح کرد: اینها مردم مسلمان مظلوم یمن را بمباران می‌کنند بنابراین موظف هستیم رسالت پیامبر(ص) را بیان کنیم.

شفیعی‌زاده با قدردانی از حضور ملت ایران، مردم گیلان به‌ویژه مردم رشت و رودبار در مرحله دوم انتخابات، افزود: 13 نماینده مردم در گیلان مشخص شدند و اکنون نوبت نمایندگان است که به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی بیکاری را معضل بزرگ جامعه خواند و خاطرنشان کرد: استاندار گیلان در این زمینه تلاش‌هایی را آغاز کرده و آمار بیکاری استان از رتبه پنجم به بیستم کشور کاهش یافته که جای قدردانی دارد اما کاهش بیکاری در جامعه باید ملموس باشد.

خطیب موقت رشت با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدا گفت: مردم گیلان دل خانواده شهدا را شاد کردند و نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید این استان در شأن فرماندهان و رزمندگان برگزار شد.

وی از آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، که آیت‌الله العظمی نوری همدانی را برای سخنرانی در اجلاسیه اصلی کنگره دعوت کرده بود، قدردانی کرد.

شفیعی‌زاده به فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اشاره کرد و یادآور شد: سپاه در استمرار انقلاب تلاش بسیاری کرده و سپاه کریم انقلاب اسلامی است.

وی سپاه را نگه‌دارنده نظام خواند و تصریح کرد: این روز را به پاسداران تبریک می‌گویم و تولد حضرت عباس(س) و روز جانباز در پیش است و امیدواریم مشکلات جانبازان توسط دولت برطرف شود.

خطیب موقت رشت مناسبت‌های مذهبی را شعائر الهی دانست و یادآور شد: این مناسبت‌ها باید در جامعه برجسته شود.

وی با بیان اینکه حرکت مبارکی از طرف نیروی انتظامی در کشور آغاز شده است، افزود: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های اسلامی است.

شفیعی‌زاده برخورد با ناهنجاری‌ها و مفاسد توسط نیروی انتظامی را قابل قدردانی دانست و گفت: نیروی انتظامی گیلان از ابتدای امسال حرکت مبارک طرح گیلان‌مطهر را آغاز کرده که همه باید از آن حمایت کنند.

وی به بدعهدی آمریکا در برجام اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات هسته‌ای هشدار دادند آمریکا قابل اعتماد نیست و هنوز مردم از برجام گشایشی مشاهده نکردند.

خطیب موقت رشت اظهار کرد: ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده اما از طرف مقابل حرکتی مشاهده نکردیم و آمریکا سرمایه‌های بلوکه شده ایران را می‌دزد و هنوز این روند ادامه دارد.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا 2 میلیارد دلار سرمایه‌های ایران را دزدیده است، خاطرنشان کرد: قانون جنگل در دنیا حاکم است و لاشخورها سر بلند کردند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه دولت و مردم ایران نباید از دریافت طلب خود کوتاه بیایند، اضافه کرد: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید حق ملت را پیگیری کنند.

وی دشمن را اهل عقب‌نشینی ندانست و خاطرنشان کرد: دشمن به ما می‌گوید در محدوده سرزمینی خود در خلیج فارس حق برگزاری رزمایش را ندارید.

خطیب موقت رشت گفت: فیلم تحقیر ملوانان آمریکایی در خلیج فارس منتشرنشده که سربازان آمریکایی از ترس بر خود می‌لرزیدند، دشمنان ما گرگ درنده هستند و هر قدر کوتاه بیاییم جلو می‌آیند.

وی متذکر شد: به کشورهای میکروسکوپی حاشیه خلیج فارس تذکر می‌دهیم در مسایل نظام اسلامی که مدت 36 سال آمریکا را تحقیر می‌کند دخالت نکنند زیرا روزی از این کار خود پشیمان می‌شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: