به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
تور یک‌روزه عکاسی هیات نیز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت، با حضور هنرمندان و عکاسان هیاتی و با نظارت و هدایت اساتید محترم، آقایان سید عباس میرهاشمی، ابراهیم سلیمانی و جاسم غضبان‌پور در شهر مقدس قم برگزار شد
"خیبرآنلاین" - چهارمین دوره نشست‌های تخصصی عکس و پوستر هیات» همزمان با بعثت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، با عنوان «کارسوق پوستر هیات» و «تور عکاسی هیات» در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیات، طبق سنوات گذشته، قبل از اختتامیه، «نشست‌های تخصصی عکس و پوستر هیات» را با هدف ارتباط مستقیم هنرمندان هیاتی با اساتید و داوران سوگواره‌ها، ارتقای سطح دانشی و معرفتی هنرمندان و... برگزار کرد.

کارسوق پوستر و تور عکاسی هیات برگزار شد +تصاویر

در دوره چهارم، دبیرخانه سوگواره با توجه به 4 دوره برگزاری سوگواره، رشد کمی و کیفی قابل توجه آثار نسبت به دوره‌های قبل و نیاز به کار جدی در برخی زمینه‌ها مانند طراحی اعلان‌های مذهبی شاد، تصمیم به برگزاری «کارسوق پوستر هیات» و «تور عکاسی هیات» گرفت. «کارسوق پوستر هیات» و «تور عکاسی هیات» محفلی بود که طراحان و عکاسان ممتاز هیاتی بتوانند با شرکت در آنها، در سایه هم‌اندیشی و استفاده مستقیم از اساتید مطرح، به خلق آثار ویژه و درخور توجهی برسند که ضمنِ پوششِ نقاط ضعف موجود، الگوهای عملی مناسبی برای هیات‌های مذهبی ارایه کند.

کارسوق 2 روزه پوستر هیات، پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت با نظارت و حضور اساتید محترم، آقایان مسعود نجابتی، محمدحسین نیرومند، هادی معزی، محمدتقی اسدی، سید مهدی حسینی، سید هادی قادری، هادی گل‌محمدی برگزار شد. این کارسوق با محوریت «طراحی پوستر اعلان مهدوی» اعم از جشن نیمه شعبان یا احیای شب نیمه‌شعبان برگزار شد. این محور، براساس آسیب‌شناسی پوسترهای دریافتی سوگواره و با هدف ترویج احیای نیمه شعبان و با توجه به قرابت زمانی به نیمه شعبان و قرابت مکانی به مسجد مقدس جمکران انتخاب شد.

کارسوق پوستر و تور عکاسی هیات برگزار شد +تصاویر

روز اولِ کارسوقِ پوستر هیات، با خیرمقدم توسط حجت‌الاسلام طاهری، دبیر چهارمین سوگواره‌های عکس و پوستر هیات، پخش فیلم نقد آثار سومین سوگواره پوستر هیات توسط استاد معزی و بیان اهداف سوگواره و کارسوق توسط رحیم آبفروش، دبیر جامعه ایمانی مشعر، آغاز شد.

در ادامه استاد معزی نکات کلی و مهم در باب طراحی اعلان هیات را تبیین و سید مهدی حسینی کارگاه ایده‌یابی و احصای سوژه‌های طراحی اعلان مراسم نیمه شعبان را برگزار کردند. سپس هنرمندانِ هیاتی تحت نظارت اساتید به طراحی پوستر پرداختند. همچنین کتاب شعر مهدوی «ایها العزیز» و گزیده بیانات امام خامنه ای و شهید آوینی پیرامون صاحب‌الزمان(عج) به هنرمندان اهدا شد تا کمکی به مضمون‌یابی و محتوای پوسترهای مهدوی باشد. در روز دومِ این کارسوق، بحث مهم «تفکر خلاق و ایده‌پردازی» نیز توسط استاد محمدحسین نیرومند ارائه شد.

کارسوق پوستر و تور عکاسی هیات برگزار شد +تصاویر

تور یک‌روزه عکاسی هیات نیز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت، با حضور هنرمندان و عکاسان هیاتی و با نظارت و هدایت اساتید محترم، آقایان سید عباس میرهاشمی، ابراهیم سلیمانی و جاسم غضبان‌پور در شهر مقدس قم برگزار شد. شروع عکاسی در این تور از مزار شهدا و علمای شیخان بود و در ادامه، هنرمندان هیاتی به عکاسی از صحن‌ها و بارگاه مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پرداختند. موزه حرم و مسجد امام حسن عسکری علیه السلام مقصد بعدی برای تصویربرداری و عکاسی بود. هنرمندان هیاتی همزمان با عکاسی، عکس‌ها را با اساتید بررسی کرده و تحت هدایت ایشان به تمرین عملی عکاسی برتر پرداختند. عصر روز پنجشنبه نیز عکاسان با حضور در مسجد جمکران به عکاسی از این مکان مقدس می‌پردازند.

گفتنی است کارسوق پوستر و تور عکاسی به همت و حمایت جامعه ایمانی مشعر برای هنرمندان هیاتی برگزار شد. همچنین از 3 اثر برگزیده پوستر و عکس، در اختتامیه چهارمین سوگواره‌های عکس و پوستر هیات، در روز جمعه 17 اردیبهشت 95 در جوار مسجد مقدس جمکران تقدیر شد.

کارسوق پوستر و تور عکاسی هیات برگزار شد +تصاویر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: