به‌روز شده در: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگر رهبر علی بن ابیطالب(ع) هم باشد، وقتی مردم و او کنار هم نیایند شکست قطعی است
"خیبرآنلاین" - آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مردم ستون سیاست هستند، گفت: مردم کارشان تمام شد اما اگر ما هم بگوییم کارمان تمام شد او در کمین است و خود در قرآن فرمود «اگر دیر بجنبید شما را می برم و عده دیگری می آورم».

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، این استاد حوزه علمیه در دیدار محمدرضا عارف از گزارش او درخصوص حضور مردم و سعی بلیغ آنها در انتخابات تشکر کرد و عنوان داشت: در اینجا 3 نکته اصلی با اهمیت است که شامل سهم مردم، وظایف نهادهای مسئول و جایگاه رهبری می شود.

وی با بیان اینکه مساله اصلی در وهله اول این است که مردم چه کسانی هستند، گفت: مردم را مردم آفرین می شناسد و باید ببینیم که خداوند درباره مردم چه می گوید.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: در بین ائمه(ع) حضرت علی(ع) رهبری سیاسی امت را بر عهده داشت و ما 2 بیان نورانی درباره ستون جامعه داریم؛ اول آنکه «الصلاه عمود الدین» به این معنا که نماز الگوی عبادت است و دوم سخن ایشان درباره مردم است که به خوبی بیان می کند که حضور مردم در صحنه سیاست چگونه است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) خطاب به مالک فرمود «اینچنین نیست که مردم در صحنه رأی دادن حضور داشته باشند بلکه مردم ستون سیاست هستند.»

استاد برجسته حوزه علمیه خطاب به محمدرضا عارف گفت: اینکه فرمودید مردم در صحنه اخیر حاضر بوده و مشارکت نمودند حرف درستی است اما چه کسی مردم را به صحنه آورده و در صحنه نگه می دارد؟ وقتی نظام الهی شد و مردم آن را قبول کردند در هر عرصه ای به میدان می آیند.

آیت الله جوادی آملی به سخن دیگری از امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) خطاب به مالک فرمود «برای این انقلاب نکردیم که آزاد شویم، ما بنده خدا هستیم و حساب و کتابی در کار است، ما غدیر را نیاوردیم که آزاد شویم، این دین اسیر سقیفه بود و من آمدم دین را آزاد کردم؛ غدیر را کنار گذاشته و سقیفه را آوردند و ما آمدیم دین را آزاد کنیم.»

وی اضافه کرد: بنابراین فردا برای ما حالتی پیش می آید که می گویند دفنش کنید که بوی آن ما را آزار می دهد. باید به جامعه فهماند که انسان در فرهنگ دینی نمی میرد بلکه مرگ را می میراند و البته فهم این مسأله جان کندن می خواهد.

استاد حوزه علمیه قم از برخی منیّت ها در جامعه انتقاد کرد و گفت: جایی که سخن از من و ماست، آبروریزی است. دین آمده به ما بفهماند که مرگ پایان کار نیست بلکه از پوسته درآمدن است. تمام مشکلات از این منیت هاست. دین آمده که بگوید شما مانند فرشته هستید و مرگ را می میرانید و این ابدی است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: کسانی که حرف علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) را گوش دادند، با وجود همه مشکلاتی که داشتند به میدان آمده و در انتخابات شرکت کردند. این سخنان که مردم حق دارند و بزرگوارند تنها حرف عاطفی است حرف اصلی در نهج البلاغه است و آن اینکه مردم ستون دین هستند.

او در ادامه سخنان خود به نکته دوم اشاره کرد و گفت: ما فرهنگ غنی و قوی داریم و هرگز زبان فارسی ما به پای زبان قرآن نمی رسد، همانگونه که امام باقر(ع) فرمود «زبان عربی قرآن آنقدر قوی است که هر زبانی را می تواند ترجمه کند».

این استاد برجسته حوزه علمیه به مصادیقی از کلمات در زبان فارسی و تفاوت معانی آن با زبان قرآن اشاره کرد و گفت: در زبان فارسی کلمه ای به نام گدا داریم که معادل فقیر به کار برده می شود، در حالی که در قرآن کریم فقیر، گدا نیست فقیر ملتی است که جیبش خالی است و ستون فقرات او شکسته است؛ مگر ویلچری را با سفارش می توانید سرپا کنید؟ در بخش هایی از قرآن کریم آمده است که «ملتی که جیبش و کیفش خالی است، چاپلوس است.» چگونه می خواهید با سفارش اقتصاد مقاومتی را عملی کنید؟ قیام یک ملت به داشتن اقتصاد صحیح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ورود کالاهای قاچاق به کشور و واردات بی رویه به شدت انتقاد کرد و گفت: کشور را پر از کالاهای وارداتی کرده اید و بعد از تولید سخن به میان می آورید؛ جلوی کالای قاچاق را بگیرید سپس خواهید دید که اشتغال ایجاد می شود و بیکاری از جامعه رخت بر خواهد بست.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه واژه ای به شکوه و عظمت «غیرت» کم دیده ام، بیان داشت: در غیرت باید 3 عنصر جمع شود تا آن را بسازند؛ عنصر اول غیرزدایی است به این معنا که اجازه ندهیم بیگانه نفوذ کند و خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم.

وی با بیان اینکه دیاثت یا اخلاقی است و یا سیاسی عنوان کرد: کسی که بیگانه را راه می دهد دیوث سیاسی است بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیرشدن با غیرت سازگار نیست.

این استاده حوزه علمیه با تأکید بر اینکه غیرت دارای 3 عنصر معرفت هویت، غیرزدایی و دیوث زدایی است، ابراز داشت: این همه منابع غنی در داخل کشور داریم اما بعد می رویم گوشت و لبنیات از برزیل می آوریم. تسطیح کردن این همه خاک انرژی هسته ای نمی خواهد، پول و سم هم نمی خواهد بلکه فقط عرضه می خواهد و خواهید دید که گوشت و لبنیات هم ارزان می شود این مسأله جدی است.

وی ادامه داد: مردم کارشان تمام شد اما اگر ما هم بگوییم کارمان تمام شد او در کمین است و خود در قرآن فرمود: «اگر دیر بجنبید شما را می برم و عده دیگری می آورم».

جوادی آملی مسأله بعدی حائز اهمیت را رهبری جامعه دانست و گفت: اگر رهبر علی بن ابیطالب(ع) هم باشد، وقتی مردم و او کنار هم نیایند شکست قطعی است. بنابراین اینچنین نیست که کشور با معجزه اداره شود بلکه نیازمند رهبری خوب است. دشمنان آن روز مروانیان و امویان بودند که با دشمنان امروز که صهیونیست و اسکتبار جهانی هستند، خیلی تفاوت دارند. دشمنان امروز حریص تر و رذل تر هستند.

این استاد برجسته اخلاق ادامه داد: اگر ما و مردم کنار هم نباشیم و بگوییم تو نباشی اما من باشم این یک غده است. صهیونیست و آمریکا بدتر از مروانی و اموی هستند اما وقتی همه چیز را به خداوند واگذار کردیم او خود می فرماید کارها را برای شما آسان می کنم.

وی در پایان عنوان کرد: کشور ما بسیار غنی است و برخوردار از نعمات و مواهب الهی است و من تعهد می کنم نه بیراهه بروم و نه راه کسی را ببندم.

* منبع: شفقنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
2
0
« آیت الله العظمی جوادی آملی با تبیین معنای غیرت در فرهنگ اسلامی اذعان داشتند: در فرهنگ قرآنی غیرت را سه عنصر معرفت، هویت و غیر زدایی تشکیل می دهند؛ غیرزدایی به این معنا است که اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست.»


مطلب را عينا از سايت آيت الله آملي براي شما كپي كرده ام.

در نقل مطالب لطفا امانت دار باشيد كه از ويژگيهاي مومن است.
موفق باشيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
1
2
بسم الله الرحمن الرحیم
باید شعور ،درک دینی ، اجتماعی وسیاسی داشت . باید مسئولان کشور به دنبال جمع آوری این گونه خصلتها در خود باشند که اگر چنین شد دیگر محال است که دشمن رسوخ نماید ، لکن اگر غیر از این بود منتظر باید بود تا دشمن به همه ی کیان نظام ضربه بزند ، آنوقت است که اگر وارد شوند احدی را زنده نخواهند گذاشت ،آنوقت است که همین شماهایی که به دنبال پست و مقام بوده ودست وپا می زنید بگردید به دنبال سوراخی که پنهان شوید . آن کسی که بخواهد ارزشهای نظام را لکه دار نماید و آب در آسیاب دشمن بریزد یک دیوث سیاسی است و جز این نمی تواند باشد 0
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
2
اگر چنين است .
جمعيت مفسداتي هاي كشور ما . مخلوطي از ديوثات و ديوثيين است

ههههههههههههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
0
سوال : کسیکه با بهائیت دشمن قسم خورده اسلام رایطه داشته باشد و از آنها حمایت کند و آب به اسیاب دشمن بریزد هم شنال این صهت است یانه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: