به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
میزان حجم شرکتهای دولتی در بودجه هر روز در حال رشدکردن است. کسانی که در دولت قبل در روزنامه های زنجیره ای خود از عدم واگذاری ها دم می زدند، در این دولت ساکت شده اند و ادعا هم می کنند که بخشی از واگذاری ها باید به دولت بازگردد. بودجه شرکتهای دولتی در حال حاضر بسیار افزایش یافته است
"خیبرآنلاین" - مسعود میرکاظمی، وزیر اسبق بازرگانی، درخصوص واردات کالاهای قاچاق به ویژه میوه خارجی به کشور اظهار کرد: وقتی واردات مجوزی شد، مطمئن باشید که فساد در آن وجود دارد. در حال حاضر برای واردات میوه باید مجوز گرفته شود، قبلا مجوزی برای واردات وجود نداشت. این مجوز هم به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

به گزارش نسیم، وی افزود: حالا سوال اینجاست که چرا همچنان میوه وارد کشور می‌شود؟ میوه در فصلی هم وارد می‌شود که فصل عرضه همان میوه داخلی است. دولتمردان یازدهم در مورد قاچاق آدرس‌های غلطی به مردم می دهند، که مثلا گروهی از بنادری خاص کالای قاچاق به کشور می‌آورند. بنده وزیر بازرگانی بودم و با صراحت به شما می گویم که کالای قاچاق به این شکل وارد کشور نمی‌شود.

آقای رئیس جمهور سری به گمرک بزند و تخلفات را ببیند

وزیر اسبق بازرگانی خاطرنشان کرد: قاچاق یعنی واردات غیر رسمی کالا به کشور. مثلا شما یک کالای گران قیمت را وارد می‌کنید و بعد کالای ارزان قیمت دیگری را هم کنار آن وارد می‌کنید. گاهی 200 تن کالا وارد کشور می‌شود اما گمرک آن را 20 تن ثبت می‌کند. توجیه واردات قاچاق از برخی از بنادر اصلا قابل قبول نیست. آقای رئیس جمهور بهتر است سری به گمرک‌های زیر نظر وزارت اقتصاد بزند، بعد در این خصوص اظهار نظر کند.

میرکاظمی عنوان کرد: بهتر است گمرک تلاش بیشتری کند و از ممیزهای بهتری استفاده کند. نباید از افراد مسئله دار در گمرک استفاده کرد. چرا سه سال است که قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که گمرک را در مقابله قاچاق تجهیز می‌کند، را تعلیق کرده‌اند و اجرا نمی‌کنند. به جای اینکه نهادی و با گروهی را که هیچ نقشی در قاچاق ندارند را هدف قرار دهیم به قانون تمکین کنیم.

قاچاق از طریق خود گمرک انجام می‌شود

وی تصریح کرد: قاچاق از طریق خود گمرک انجام می‌شود. دولتمردان می‌توانند به گمرک بروند و این مسئله را بررسی کنند تا مشخص شود چه کسانی دست اندرکار ورود کالای قاچاق به کشور هستند. در گمرک در تناژ، قیمت و نوع کالاها دست برده می‌شود .

وزیر اسبق بازرگانی گفت: در حال حاضر فردی وجود دارد که کالایی را وارد کشور کرده و در یک مقطع زمانی خیلی کوتاه که تعرفه ها ثابت بوده، شش تعرفه به آن خورده است. دولتمردان باید پاسخ دهند که چرا کد ملی کالا را حذف کردند. آیا برای این بوده که دست کارشناسان گمرک را باز بگذارند که هرچه دلشان می خواهد برای آن کالا تعرفه بزنند؟

ایران کد جلوی تخلفات گمرک را می گرفت

وی بیان کرد: متاسفانه وزارت صنعت دولت یازدهم ایران کد را حذف کرد. من زمانی که نماینده مجلس بودم دلیل حذف ایران کد را از وزیر صنعت سوال کردم که متاسفانه هیات رئیسه مجلس نهم اجازه طرح این سوال را صحن علنی نداد. این مسئله عدم شفافیت دولت را نشان می دهد. زیرا ایران کد دقیقا بر روی کالا قرار می‌گرفت و تعرفه آن معلوم بود.

وزیر اسبق بازرگانی با اشاره به تخلفات گسترده گمرک نیز به نسیم آنلاین گفت: در حال حاضر تخلفات گسترده ای مانند کم اظهاری و یا جا به جا زدن تعرفه ها در گمرک وجود دارد و یا وزن کالایی که وارد می شود را کمتر ثبت می کنند. اینهاست که باعث قاچاق می شود و آقای رئیس جمهور باید حرفهایی که در مورد قاچاق زده اند را مورد بازنگری قرار دهند.

دولت روحانی چندین قانون مهم اقتصادی کشور را اجرا نمی کند

میرکاظمی با انتقاد از عدم تمکین دولت روحانی به قانون عنوان کرد: در حال حاضر چندین قانون اقتصادی اساسی کشور در این دولت اجرا نمی شود. دو قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اصل 44 قانون اساسی از مهم ترین آنهاست. در حال حاضر خصوصی سازی در این دولت متوقف شده و دولت خواهان بازپس‌گیری پتروشیمی ها هم است.

وی افزود: میزان حجم شرکتهای دولتی در بودجه هر روز در حال رشدکردن است. کسانی که در دولت قبل در روزنامه های زنجیره ای خود از عدم واگذاری ها دم می زدند، در این دولت ساکت شده اند و ادعا هم می کنند که بخشی از واگذاری ها باید به دولت بازگردد. بودجه شرکتهای دولتی در حال حاضر بسیار افزایش یافته است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به عدم اعتقاد دولت یازدهم به بخش خصوصی گفت: این دولت به فعالین اقتصادی و خصوصی سازی اعتقاد ندارد. دولت قبل هم هیات بخش خصوصی را به خارج می برد اما این قدر تبلیغ نمی کرد اما این دولت فقط در زبان از بخش خصوصی حمایت می کند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
حکایت قاچاق و دیگر بد اخلاقی های موجود در جامعه حکایت همان
زنیست که تن فروشی می کرد اما در آمدش را در راه خدا به فقرا می داد
بهش می گفتند چرا چنین می کنی
می گفت من هم شیطان را خوشحال می کنم و هم خدا را
هم از دنیا لذت می برم و هم آخرت را بیمه می کنم
خلاصه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: