به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک فرد آمریکایی به نام «مایکل کاینز پایپر» به ایران آمد و کتاب مهمی نوشته بود و خود یکی از انکارکنندگان هولوکاست نیز بود. زمانی که برگشت به آمریکا دیگر نمی‌توانست راه برود، اما من با وی مصاحبه کرده بودم و چندین کیلومتر با هم راه می‌رفتیم اما به من می‌گفت 100 متر هم نمی‌توانم راه بروم بعد از 1 الی 2 سال هم در اتاقش پیدایش کردند که فوت شده است
"خیبرآنلاین" - چندی پیش باخبر شدیم که حال عمومی نادر طالب‌زاده مساعد نیست و متاسفانه در بیمارستان بستری شده بود؛ طی پیگیری‌هایی که برای باخبرشدن از شرایط جسمی وی انجام دادیم، دریافتیم علاوه بر مشکل قلبی که طالب‌زاده را آزار می‌دهد، از سرفه‌های شدید خونی نیز رنج می‌برد.

به گزارش فارس، نادر طالب زاده درباره شرایط فعلی‌اش مصاحبه مختصری را انجام داد که از برخی مسائل در زمینه ترور بیولوژیک خودش برای اولین بار پرده برداشت. متن این مصاحبه که به اصرار خبرنگار صورت گرفت به شرح ذیل آمده است:

_ ابتدا کمی از حالتان بگویید در چه شرایطی هستید با سرفه‌هایی که بیش از یک سال است که همراه شما هستند چه می‌کنید.

طالب ‌زاده: دچار نارسایی قلبی‌ هستم که قبلا نیز گفته شده بود و متاسفانه در شرایط نامساعد هوا که گرد و خاک است، این حال بدم تشدید می‌شود. ان شاءالله اگر این موضوع رفع شود تنفس‌ما هم باز می‌شود. منزل هستم و بیمارستان دیگر اثری ندارد. باید در منزل و فضای دربسته باشم. چندی پیش در بیمارستان بستری بودم که حالم کمی متعادل شد تا اواخر هفته گذشته که خاک از سمت کشور عراق به کشور ما آمد حال ما را هم خراب کرد.

_ به دلیل اخلاقی که از شما سراغ دارم مبنی بر اینکه علاقه ندارید برخی از ناراحتی‌های جسمی و بیماری که دارید رسانه‌ای شود و همواره امتناع کرده‌اید می‌خواهم خواهش کنم به سوالی که می‌پرسم پاسخ صریحی دهید

طالب‌زاده: بله بفرمایید.

_ شایعه‌ای یا نظری وجود دارد که طی سفری که نزدیک به 1/5 سال پیش به یکی از کشور‌های عربی داشته‌اید، چمدان شما را به موادی آلوده کرده‌اند و به نوعی قصد ترور بیولوژیکی شما را داشتند و از آن پس حال شما تغییر کرده و دچار سرفه‌های خونی شده‌اید.

طالب‌زاده: خلاصه‌اش این است. 1/5 سال پیش با گروهی از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتم که چمدان من را از هتلی که در نجف بودم، از میان صد‌ها چمدان برداشتند و 5 الی 6 روز بعد در کربلا نصف شب تحویلم دادند. لپ‌تاپ من را خالی و بررسی‌های‌ کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان‌ را تحویل گرفتم حالم بد شد اما متوجه این ماجرا نبودم.

_ خودتان متوجه بودید و دقت کرده بودید که از آن روز به بعد حالتان بد شده است؟

طالب‌زاده: نه اصلا. همه اطلاعات لپ تاپ من را خالی کرده بودند. ساعت 3:00 نصفه شب 2 مامور از حراست یکی از حرم‌ها آمدند آن هم در خانه‌ای که مهمان بودم. آدرسی دادند که به فلان جا برو و چمدانت را تحویل بگیر. من هم اصلا فکر نمی‌کردم چمدانم چیزی شده باشد یا آن را آلوده کرده باشند. لپ‌تاپ خود را به بچه‌های سپاه دادم و گفتند که دیگر به آن دست نزن.

_ داخل لپ‌تاپ‌تان چه چیزی بود؟

طالب‌زاده: لیست مهمان‌های افق نو بود. کنفرانسی که یک سال و نیم پیش در تهران برگزار شد. کنفرانسی که انجمن «ADL» آمریکا با آن مخالفت می‌کرد که متخصصین و متفکرینشان به ایران نیایند و صحبت نکنند. درست بعد از آن بود که این اتفاقات افتاد اما فکر می‌کردم آنها محتویات لپ‌تاپ را می‌خواهند و گمان نمی‌کردم با خودم کاری داشته باشند. از همان روز به بعد سرفه‌های خونی داشتم.

_ این سرفه‌‌ها خونی شما هنوز ادامه دارد؟

طالب‌زاده: نه. خداروشکر تمام شده است. بعد که بررسی کردیم متوجه شدیم کسانی داخل هتل آمدند و این کار را انجام دادند.

_ آزمایشی دادید که نتایج مطمئنی در جهت اثبات این موضوع ارائه شود؟

طالب‌زاده: عرض کنم با دکتر علی کرمی که متخصص بیوتروریست است، وقتی صحبت کردم من را به این مسائل آگاه کرد. که چه اتفاقی افتاده است.

_ یعنی دکتر کرمی این اتفاق و ترور بیولوژیک شخص شما را تایید کردند؟

طالب‌زاده: بله.

_ مشخص شد که چه چیزی بوده این که باعث شده حال شما بدین شکل شود؟

طالب‌زاده: نه متاسفانه چون در آن زمان چمدان را برای آزمایش ندادم و تا مدت‌ها هم نمی‌دانستم که ممکن است این حال بد من ارتباطی به چنین تروری داشته باشد. حالا نمی‌خواهم وارد جزییات شوم، اما باید این نکته را از این جهت بگوییم که برای دیگران نیز این اتفاق رخ ندهد و آگاهی لازم در میان آنها ایجاد شود.

_ به نظرم این موضوع باید جدی گرفته شود هر چند موجبات تمسخر برخی را فراهم کند، اما در این عرصه آن هم توسط قدرتهای بزرگ چنین اقداماتی اصلا دور از ذهن نیست.

طالب‌زاده: درست است. مثلا در برنامه «راز» که در تلویزیون داشتم، مسئله حج خونین و نیترات بالای آب زمزم که همه حجاج ما مریض می‌شدند و با هیچ دارویی هم خوب نمی‌شدند این موضوعات را مورد بررسی قرار دادیم. مستندی که توسط BBC ساخته شد، نشان دادند آب زمزمی که توسط حجاج پاکستانی که می‌خواستند این آب را به لندن بیاورند و به دلیل نیترات بالا و سمی بودنش از ورود آن جلوگیری می‌کردند. قبل از حج خونین هیچکس سرما نمی‌خورد اما بعد از آن یک نوع بی‌میلی برای حرکت در آنها ایجاد شده بود که دکتر کرمی آن را به خوبی توضیح می‌دهد.

این اتفاق هم که برای من افتاد یک نوع نارسایی است، اگر آگاه بودم لباس‌های داخل چمدان را نمی‌پوشیدم و یا از چمدان استفاده نمی‌کردم. ما باید از اینجا به بعد حواسمان جمع باشد. یک فرد آمریکایی به نام «مایکل کاینز پایپر» به ایران آمد و کتاب مهمی نوشته بود و خود یکی از انکارکنندگان هولوکاست نیز بود. زمانی که برگشت به آمریکا دیگر نمی‌توانست راه برود، اما من با وی مصاحبه کرده بودم و چندین کیلومتر با هم راه می‌رفتیم اما به من می‌گفت 100 متر هم نمی‌توانم راه بروم بعد از 1 الی 2 سال هم در اتاقش پیدایش کردند که فوت شده است. این وضع و شرایط که می‌بینیم معمولی نیست خودمان پیگیری نمی‌کنیم و بعد موضوع از دستمان خارج می‌شود.

_ امیدواریم به واسطه این مصاحبه کمی مسئولین و مدیران مربوطه این بحث را جدی بگیرند آن را برای اطلاع رسانی عمومی‌تر کنند و حتی رسانه‌ ملی نیز به این موضوع بپردازند مستندات بیشتری ارائه شود.

طالب‌زاده: درست، منظور من هم همین است. قبل از تحویل گرفتن چمدان من به راحتی چندین کیلومتر مثلا 20 الی 25 کیلومتر راه می‌رفتم اما بعد از اینکه چمدانم را تحویل گرفتم از پله‌ها هم به سختی بالا می‌آمدم. اگر آگاهی داشتم هیچ وقت آن لباس آلوده را نمی‌پوشیدم. اصلا فکر نمی‌کردم. از آن روز یک کیلومتر هم راه نمی‌توانم روم. بار ها به من گفتند بعد از آن و تا مدتی من انکار می‌کردم و می گفتم نه فقط لپ‌تاپم را خالی کردند.

این مصاحبه به اتمام رسید، اما امیدواریم آغازی برای جدی گرفتن مسائلی از این دست توسط مسئولین مربوطه باشد. نادر طالب زاده فرد آگاهی که بارها در برنامه‌های آشکارسازی چهره کشور‌های استعمارگر تلاش داشته است و از جمله افراد برجسته و شناخته شده و باسواد در این زمینه است در این مصاحبه به دور از هیچ غلو و بزرگنمایی با سرفه‌های ممتد و بی‌رمقی تمام و با نیت، برای آگاهی و اطلاع رسانی مصاحبه را به اتمام رساند. امیدواریم این فعال فرهنگی هرچه سریعتر به شرایط خوب جسمی خود برسد. ان شاءالله.

لازم به ذکر است که پیش از این، در همین پایگاه خبری، خبر ترور بیولوژیکی فرج الله سلحشور، هنرمند انقلابی و متعهد کشورمان، برای اولین بار رسانه ای شد که خبر آن را می توانید (اینجا) مطالعه کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: