به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کی‌روش مسائلی را پیش می‌آورد که فرار رو به جلوست و اگر نتیجه نگرفت خودش را مقصر نداند
"خیبرآنلاین" - بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال ایران، در برنامه ورزش و مردم گفت: لیگ سال گذشته لیگی پویا بود، چون حساسیت در بالای جدول و پایین جدول زیاد بود و وضعیت تیم قهرمان و تیم‌های صعودکننده مشخص نبود.

به گزارش نسیم، وی در ادامه افزود: استفاده از بازیکنان جوان سیاست خوب سازمان لیگ در فصل گذشته بود. لیگ ما جوان شد و تعداد زیادی از بازیکنان جوان به تیم ملی دعوت شدند. فوتبال ما فوتبالی باپشتوانه است و مربیان می‌توانند از بازیکنان رده‌های پایین خود استفاده کنند. استقلال خوزستان برنامه ریزی بسیار خوبی داشت و استفاده از بازیکنان جوان و بدون حاشیه عامل خوبی برای آرامش بود و با شایستگی قهرمان شد. عملکرد ضعیف سپاهان و فولاد نقطه تاریکی برای فوتبال ایران بود و نشان داد تیمی که ثبات نداشته باشد نمی‌تواند نتیجه خوبی بگیرد.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: نسلی که توانست آمریکا را در جام جهانی شکست دهد، نسلی طلایی بود که مدت‌ها پیش نخواهد آمد. متاسفانه بازیکنانی که کیفیت بازیکنان قدیم را داشته باشند دیگر نمی‌بینیم. روح همدلی در آن تیم موج می‌زد و متاسفانه این روزها شاهد چنین اتفاقی نیستیم.

وی یادآور شد: امروز مسائل مالی و حتی به بازی کردن برای دیدن توجه می‌شود و رعایت سلسله مراتب بازیکن، مربی و رئیس باشگاه دیده نمی‌شود. امیدوارم با ایجاد آکادمی‌ها بازیکنان مسائل آموزش اجتماعی را ببینند. اکثر فوتبالیست‌ها ما دیپلم ندارند و با توجه به فشار تمرینات نمی‌توانند درس بخوانند و این یکی از نقاط ضعف فوتبال ما است.

ذوالفقارنسب گفت: درگیری برانکو و کی‌روش غیرمتعارف است. اواخر شهریور اولین بازی رسمی خود را با قطر داریم. باشگاه‌های ارمنستان به مراتب بسیار ضعیفتر از باشگاه‌های ایرانی هستند. چه نیازی به بازی با تیمی از ارمنستان بود. وجاهت قانونی فدراسیون فوتبال باید به میدان بیاید و سرمربی تیم ملی را مجاب کند. در فدراسیون فوتبال نیاز به تغییرات اساسی داریم. عملکرد خوبی در 8 سال گذشته در فدراسیون نداشتیم.

وی افزود: فدراسیون جدید باید شدیدا تغییر مثبت ایجاد کند و روند فرسوده 8 سال گذشته را به خوبی درست کند و نیروهای توانمند را در فدراسیون به کارگیری کنند. فعلا برنامه از تاج و استراتژی از وی را ندیدیم. کی‌روش به دنبال دشمن فرضی است. یک موقع اسدی را دشمن می‌دانست و امروز برانکو را دشمن می‌داند و فدراسیون فوتبال باید از کی‌روش بخواهد تا از مربیان ایرانی عذرخواهی کند.

وی تاکید کرد: کی‌روش در کشورهای خارجی که مربیگری می‌کرده، هیچگاه اینگونه مصاحبه نکرده است. کی‌روش بعد از مدتی بافت ایران را اینگونه دید که این برخوردها را داشته باشد.

کارشناس فوتبال گفت: کمیته فنی نقش به سزایی در عملکرد تیم ملی باید داشته باشد. آقای کی‌روش در هیچ جلسه کمیته فنی حضور ندارد.

وی تصریح کرد: تیم ملی ما در جام جهانی برزیل 31 تیم از نظر سنی بود و جوانگرایی خیلی خوبی در این چندساله در تیم ملی صورت گرفته است. کی‌روش مسائلی را پیش می‌آورد که فرار رو به جلوست و اگر نتیجه نگرفت خودش را مقصر نداند. اگر امکانات فراهم باشد تیم ملی ما 100 درصد به جام جهانی روسیه راه خواهد یافت. گروه ما در مقدماتی جام جهانی نسبت به گروه دیگر آسان است و می‌تواند به جام جهانی روسیه صعود کند.

ذوالفقارنسب خاطرنشان کرد: آقای تاج ناآشنا به فوتبال ایران نیست و شخصیت مردمی و خوبی دارد. رییس فدراسیون بودن شخصیتی کاریزمایی بسیار قویتری می‌خواهد. باید دبیر فدراسیون و کادر اجرایی‌اش را زودتر معرفی کند. فوتبال این پتانسیل را دارد که خودش را اداره کند و احتیاج به برنامه و کارگروه قوی می‌خواهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: