به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معارضه باید ریشه‌های سوری داشته باشد نه اینکه به‌ نمایندگی دیگر کشورها مانند عربستان یا هر کشور دیگری باشد
"خیبرآنلاین" - رییس‌جمهور سوریه تأکید کرد که نشانه‌های پایان بحران در سوریه آشکار شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، بشار اسد در گفت‌و‌گو با تلویزیون SBS استرالیا تأکید کرد که نشانه‌های پایان بحران در سوریه آشکار شده است و راه حل کاملاً روشن است.

بشار اسد افزود: راه حل بحران سوریه به چگونگی گفت‌وگو بین سوری‌ها در مورد روند سیاسی و همزمان مبارزه با تروریسم بستگی دارد.

رئیس جمهور سوریه همچنین تأکید کرد: اگر حمایت از تروریست‌ها متوقف شود و به‌سمت گفت‌وگو و بررسی آینده سوریه، قانون اساسی و نظام سیاسی رفتیم در این صورت حل بحران سوریه بسیار نزدیک است.

بشار اسد با اشاره به دخالت‌های آمریکا در بحران سوریه گفت: ما معتقد نیستیم که دولت آمریکا در مورد حل مشکل در سوریه جدیت داشته باشد. در تمامی دولت‌های آمریکا جنگ طلبان حضور داشته‌اند. گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا وجود ندارد ولی گفت‌وگوی غیرمستقیم از طریق کانال‌های مختلف صورت می‌گیرد. ما مخالف همکاری با آمریکا نیستیم ولی همکاری یعنی منافع مشترک و بررسی این منافع و کار برای تحقق آنها نه اینکه منافع آنها به‌ضرر منافع ما تأمین شود.

رییس جمهور سوریه با اشاره به کمک‌های ایران به ملت سوریه گفت: ایران و روسیه از ملت سوریه دفاع می‌کنند و در عین حال از ثبات و منافع خود نیز دفاع می‌کنند. بی‌سامانی در سوریه به یک دومینو در خاورمیانه منجر می‌شود و این مسئله بر کشورهای مجاور از جمله ایران، روسیه و اروپا تأثیر خواهد داشت.

اسد در مورد آتش‌بس در سوریه گفت: این آتش‌بس همچنان در بیشتر مناطق برقرار است ولی گروه‌های تروریستی روزانه آتش‌بس را لغو می‌کنند و وقتی به نیروهای ما حمله می‌کنند ما حق داریم از خود دفاع کنیم.

بشار اسد با اشاره به اینکه برخی از معارضان سوری از سوی کشورهای بیگانه هدایت می‌شوند، گفت: معارضه باید ریشه‌های سوری داشته باشد نه اینکه به‌ نمایندگی دیگر کشورها مانند عربستان یا هر کشور دیگری باشد.

وی با اشاره به نشست 3جانبه ایران، روسیه و سوریه گفت: این نشان دهنده وجود هماهنگی خوبی بین 3 کشور به‌ منظور مقابله با تروریسم است.

بشار اسد با اشاره به اوضاع آوارگان سوریه گفت: آوارگان از دولت‌های غربی می‌خواهند تا تصمیمات قاطعی علیه اقدامات عربستان و برخی از کشورهای غربی در حمایت از تروریست‌ها در سوریه اتخاذ کنند. ما از هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم به‌شرطی که این تلاش‌ها واقعی باشد نه صوری و نمایشی و باید از طریق دولت قانونی سوریه صورت بگیرد.

* منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: