به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - 2 تن از سرداران انقلابی کشورمان در مراسم باشکوه روز قدس در 2 شهر استراتژیک کشورمان، سخنرانی های پرشوری داشتند که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، سردار حسین سلامی، جانشین فعلی فرمانده کل سپاه، در تهران سخنرانی داشت و سردار محمدرضا نقدی، فرمانده فعلی سازمان بسیج مستضعفین، در مشهد مقدس.

به دلیل اهمیت این 2 سخنرانی و جهت اطلاع مخاطبان گرانقدر، مطالب مطرح شده در ادامه می آید:

* سردار سلامی: فرزندان انقلابی ملت ایران توطئه‌ها را در نقاط صفر مرزی دفن کردند

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم نه به عنوان یک متحد بلکه به عنوان یکی از ایالات آمریکا به شمار می‌رود که همچون خنجری زهرآگین در پهلوی مسلمانان فرو رفته و این حمایت‌ها در طول دوران تشکیل این رژیم نشان می‌داد که چه سرنوشت غم انگیز دیگری در انتظار مسلمانان است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی محصول مشترک سیاست‌های راهبردی آمریکا و انگلیس در جهان اسلام است. سیاست‌هایی که تحت تاثیر نقشه راه آن جهان اسلام باید عقب مانده، افسرده و مدفون شده در تاریخ، وابسته به سیاست‌های آمریکا و فعال در نقشه سیاسی آنها عمل می‌کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: انگلیس که در سال 1322 قیمومیت فلسطین را بر عهده گرفته بود، فلسطین را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرد. بخش شرقی آن اردن به عنوان یک دولت تازه تاسیس و بخش غربی آن را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد.

سلامی خاطرنشان کرد: رژیم انگلیس در بین سالهای 1917 تا 1948 با تشکیل ارتشی سرّی از صهیونیست‌ها به نام هاگانا هسته‌ها و جوخه‌های ترور و اعدام را شکل داد علیرغم اینکه تعداد صهیونیست‌ها 80 هزار نفر و تعداد فلسطینی‌ها میلیون‌ها نفر بود اما با این روش صهیونیست‌ها فلسطینی‌ها را ترور و سرزمین‌هایشان را غصب می‌کردند.

وی افزود: با آواره شدن فلسطینیان از یک سو و غلبه صهیونیست‌ها از سوی دیگر ترکیب جمعیت این سرزمین بر هم خورد و متأسفانه پس از آمریکا یک رژیم دیگر حاکم بر یک کشور اسلامی نیز اولین کسی بود که موجودیت رژیم نحس صهیونیستی را پذیرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: از سال 1948 که رژیم صهیونیستی یکی از اضلاع مهم هندسه منافع راهبردی آمریکا در جهان و جهان اسلام به شمار می‌رفت جنگ‌های متعددی بین اعراب و رژیم صهیونیستی که از طریق آمریکا، انگلیس و فرانسه حمایت می‌شد، شکل گرفت..

سلامی خاطرنشان کرد: در سال 1948 و 1956 که خلیج عقبه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در 1967 که بلندی‌های جولان، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و صحرای سینا باز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در 1973 ما شاهد این جنگ‌ها بودیم.

وی افزود: در سال 1973 در ابتدای کار ابتکار عمل راهبردی در دست اعراب بود اما آمریکا با اعزام 30 هزار تفنگدار و 48 ناو جنگی موازنه را به نفع رژیم صهیونیستی برقرار کرد و نشان داد که این رژیم نه یک متحد استراتژیک بلکه یک ایالت منفصل از مجموع ایالات متحده آمریکا است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: داستان تسلط صهیونیست‌ها بر سرزمین فلسطین پیش از انقلاب اسلامی روندی نگران کننده و ناامید کننده داشت اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هرچند جنایات صهیونیست‌ها و حمایت‌های آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد اما امیدها برای معکوس کردن این روند شعله‌ور شد.

سلامی خاطرنشان کرد: همه رؤسای جمهور آمریکا از این رژیم صهیونیستی به عنوان دوستی فراتر از پیوندهای راهبردی بلکه متحدی ایدئولوژیک یاد کرده‌اند و آن را به عنوان سرمایه و دارایی و منافع راهبردی خود تلقی کردند و نقشه راه سیاسی خود را برای تحول در جهان اسلام و منطقه غرب آسیا و دنیای عرب براساس این تصور از رژیم صهیونیستی تنظیم کردند.

وی افزود: الکساندر هیگ وزیر خارجه وقت آمریکا اعلام کرد اسرائیل بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکا در جهان اسلام است که نه غرق می‌شود و نه به پرسنل آمریکایی نیازمند است.

سلامی گفت: امروز موازنه قدرت به نفع مسلمانان و جهان اسلام در حال تغییر است و پیام‌ها،‌ زمینه‌ها و تصاویر زیبایی از شکل‌گیری یک تمدن نوین اسلامی مشاهده می‌شود.

وی افزود: امروز نهرهای خروشان مسلمانان در اقصی‌نقاط عالم اسلام بلکه در تمام نقاط ممکن جهان در حال اتصال جوشان و خروشان به یکدیگر است، امواج به هم پیوسته‌ای از فریادهای مسلمانان در نقاطی که ممکن است و فریاد خاموش مسلمانان در نقاطی که رژیم‌های سرسپرده امکان خروش مسلمانان را نمی‌دهند علیه یک جنایت کهنه در تاریخ حیات بشر و به خصوص جهان اسلام برآورده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه، اظهار داشت: جهان اسلام امروز برای سی و هفتمین بار در حال پرده‌برداری و رونمایی از یک مظلومیت 99 ساله در تاریخ است و از جنایات طولانی‌مدت توسط آمریکا و انگلیس و متحدان منطقه‌ای آنها رونمایی می‌کند، این یک داستان غم‌انگیز از محرومیت یک ملت ریشه‌دار در تاریخ است که از سرزمین خود و کاشتن بذر یک رژیم تصنعی و جعلی و جنایت در عالم به تنگ آمدند.

سلامی گفت: ماجرا دقیقاً از یکصد سال پیش آغاز شد، از سال 1916 میلادی که انگلیس و فرانسه در یک قرارداد سری به نام سایکس‌-پیکو با چشم‌انداز فروپاشی امپراتوری عثمانی به تقسیم جهان اسلام و دنیای عرب بین خود پرداختند، انگلیس آن روز که بریتانیا نامیده می‌شد فلسطین، اردن و بخش‌هایی از عراق را تحت‌تأثیر تسلط و قیمومت خود در آورد.

وی اضافه کرد: انقلاب بزرگ اسلامی موجب احیای روح و جان و کالبد جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین شد، پس از انقلاب روندها معکوس شد، رژیم صهیونیستی که از سال 1982 با یک برآورد غلط جنوب لبنان را به اشغال خود در آورد وادار شد صبرا و شتیلا را با عکس‌العمل قاطع و به موقع و تشکیل رژیم جهادی به نام حزب‌الله در اختیار قرار دهد و در یکی از داغ‌ترین شکست‌های تاریخ قرار گرفت.

سلامی، گفت: آنها متوجه شدند که باید تغییر جهت و سیاست دهند آنچه اتفاق افتاد نشانگر بروز شعله‌های فروزان امید برای بازیابی حکومت و ملت فلسطین است، امروز انقلاب سنگ فلسطین به انقلاب موشک تبدیل شده است و فلسطین در مرکز توجهات انقلاب اسلامی قرار دارد، نخستین فرار صهیونیست در سال 2000 میلادی در جنوب لبنان اتفاق افتاد و توانستند با حملات پی در پی ارتش به ظاهر افسانه‌ای اسرائیل با حمایت‌های بلامنازع آمریکا و شرکای عرب خود را در هم بشکنند.

جانشین فرماندهی سپاه، ادامه داد: این طلیعه سبب دمیدن یک فجر برای ملت فلسطین و جهان اسلام و سبب جنگ‌های 33 روزه،‌نبردهای 22 روزه، 11 روزه و 51 روزه بین حزب‌الله و نیروهای جهادی فلسطین با رژیم صهیونیستی شد که نتیجه آن برای اسرائیل خفت‌بار بود، امروز به فضل الهی در فروپاشی رژیم صهیونیست زمینه‌ها بیش از هر زمان دیگری فراهم است به طوری که فقط در لبنان بیش از صد هزار موشک آماده است تا اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دوباره به تکرار فجایع گذشته دست بزند در قلب صهیونیست فرود آمده و مقدمات فروپاشی آن را فراهم کند.

سلامی گفت: البته ماجرا به بیش از صد هزار موشک در لبنان خلاصه نمی‌شود و در سرزمینی که در اشغال صهیونیسم است فلسطین با سنگ به نبرد با سربازان جنایتکار می‌پرداخت ولی امروز تمام آن سرزمین نقطه تقاطع آتش است که از تقاطع باختری و نوار غزه می‌تواند هر نقطه از فلسطین اشغالی اعم از حیفا را مورد اصابت قرار دهد و این مسئله همان ابهام و معمای امنیتی بزرگی است که در برابر صهیونیست قرار دهد.

وی عنوان کرد: دهها هزار موشک با بردهای بلند در اقصی‌نقاط اسلام فقط منتظر دستور هستند که با فشار یک ماشه اسرائیل برای همیشه از جغرافیای سیاسی جهان حذف شود، اما ماجرا به همین جا هم ختم نمی‌شود و امروز متفاوت از گذشته ظرفیت محو و فروپاشی این رژیم بر روی زمین شکل گرفته است.

سلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فاقد عمق دفاعی راهبردی است و در برخی نقاط فقط 24 یا 14 کیلومتر عرض دارد و با یک هجوم کمرش می‌شکند، اظهار داشت: بار دیگر اگر رژیم صهیونیست دست به خطا بزند به اتفاق قریب به یقین تمام سرزمین‌های تحت اشغالش نابود می‌شود، رژیم صهیونیست همانند رژیم‌های مرتجع امروزی حاکم بر برخی بلاد اسلامی که بر قدرت نظامی آمریکا تکیه کرده‌اند، بدانند که فصل قدرت آمریکا خاتمه یافته است، اگر این فصل هنوز ادامه داشت آمریکا باید می‌توانست از رژیم شاه، مصر یا تونس حمایت کند.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: آمریکا امروز در بحران سرگردانی راهبردی و عجز استراتژیک قرار دارد که مداخلات آمریکا برای آ‌واره کردن ملت سوریه و شکست نظام سوریه تاکنون جز شکست برای آمریکا چیزی نداشته است، امروز مردم یمن را در ایام ماه مبارک رمضان شبانه زیر آوار دفن می‌کنند و به ایجاد توطئه‌های خونین در جهان اسلام می‌‌پردازند ولی باید بدانند که شمارش معکوس جنایاتشان خاتمه یافته است.

وی اضافه کرد: از حماسه‌های اخیر فرماندهان و رزمندگان سپاه که توانستند با عکس‌العمل سریع که به برخی کشورهای مرتجع که می‌خواستند حفره کوچکی در نظام امنیتی ما ایجاد کنند نشان دهند که ما قاطع‌تر از این حرف‌ها هستیم تشکر می‌کنم، فرزندان انقلابی ملت ایران توطئه‌ها را در نقاط صفر مرزی دفن کردند.

سلامی گفت: همه بدانند هر نقطه‌ای که اقداماتی علیه امنیت کشورمان باشد را قاطعانه ویران می‌کنیم و به رژیم‌های مرتجع منطقه هشدار می‌دهیم بازی کودکانه با دم شیر را کنار بگذارید اینجا ایران است سرزمینی که هنر مردانش شکستن استخوان دشمنان است.

سخنرانی حماسی 2 سردار انقلابی در تهران و مشهد/شمارش معکوس جنایتگران بین‌المللی خاتمه یافته است/تا انقلاب مهدی(عج) نهضت ادامه دارد

* سردار نقدی: امروز دشمن در محاصره است


سردار محمدرضا نقدی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان داشت: امام راحل با  ابتکار روز قدس یک روند بیداری بخشی و عزت‌بخشی برای مسلمین و یک روند سقوط برای ظالمان و مستکبران را پایه‌گذاری کردند.

وی با بیان اینکه مسیر تکامل انسان از میان دو مبارزه می‌گذرد، گفت: انقلاب اسلامی با اعجاز الهی بر طاغوت زمان پیروز شد و چشمان تیزبین امام راحل همه آن جبهه را از ابتدا تا انتها ‌دید و می‌دانست طاغوت و سردسته مشرکین و بنیان‌گذار ظلم در دنیا همچنان باقی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه امام راحل با آن تیزبینی خود مسیر را برای زدن طاغوت در پیش گرفتند و در ادامه آن راهبرد آزادی قدس شریف را مطرح کردند، افزود: دوام و بقای استکبار آمریکایی به رژیم صهیونیستی وابسته است، یکی از اهدافی که این جریان صهیونیسم در پیش گرفت تجزیه کشورهای اسلامی بود و در این زمینه پادگانی به‌عنوان رژیم صهیونیستی را در وسط منطقه پایه‌ریزی کردند.

نقدی با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی ستون فقرات آمریکا در وسط سرزمین اسلامی است، تأکید کرد: اگر این ستون زده شود طبیعتاً آمریکا سقوط خواهد کرد، اگر آمریکا بخواهد نظام آدم‌واری باشد بدون رژیم صهیونیستی هم می‌تواند چنین مسیری را دنبال کند، اما آمریکای امروز خود را رهبر دنیا می‌داند و برای تثبیت این رهبری خود بی‌چون‌وچرا به اسرائیل متعهد است.

وی با بیان سخن امام راحل که فرمودند، «اسرائیل باید از بین برود»، یادآور شد: به فضل پروردگار در این سال‌ها راهبرد امام راحل دشمن را به عقب نشانده است، طوری که امروز می‌بینیم مصری که به خواب‌رفته بود بیدار شده و یمن و بحرین هم در میدان هستند؛ بنابراین رژیم صهیونیستی که بدون هیچ مشکلی ارتش‌های کشورها را شکست می‌داد، 5 بار از دست پابرهنگان شکست‌خورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز اسرائیل در محاصره بیداری اسلامی، مجاهدان اسلام و حزب‌الله است، مردم غزه‌ که برای تهیه شیر فرزندان خود باید تونل بزنند سه بار رژیم صهیونیستی را با دست‌های خالی شکست دادند؛ آمریکا تمام تلاش خود را به کار بسته است که این استراتژی شکست بخورد و هرکاری که در منطقه می‌کند برای حفظ این رژیم است.

نقدی با اشاره به تحرکات ظالمانه آمریکا در منطقه برای حفظ رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: منزوی و تحریم کردن حزب‌الله بخشی از این تحرکات است، اصلی‌ترین هدف آمریکا این بوده که یک حائل بین مجاهدان درست و تفرقه ایجاد کند که نمونه‌اش داعش است.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 هدف همه فتنه‌گران و استکبار حفظ رژیم صهیونیستی بود، گفت: با این رویکرد آن‌ها شعار «نه غزه نه لبنان» سر ‌دادند و دیدیم که هر روز ما پیشرفت کردیم و دشمن در این مسیر شکست خورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امروز آمریکا می‌خواهد با استفاده از اهرم تحریم به ما فشار وارد کند، به گونه‌ای که می‌گویند بیاید سیاست‌های خود را در منطقه عوض کنید و از حمایت مجاهدان اسلام دست‌بردارید و در حمله به حرمین شریفین سکوت کنید، آمریکا می‌خواهد سکوت و تغییر مواضع ما را با دلار معامله کند.

نقدی با بیان اینکه حتی عده‌ای که بی‌هوش بودند با برجام اهداف آمریکا را فهمیدند، گفت: بدبین‌ها هم فکر نمی‌کردند که آمریکا این‌چنین بدعهد باشد؛ بعدازاین توافق 2 میلیارد دلار از ثروت ایران را دزدیدند و خوش‌بین‌ها هم نمی‌توانند امروز به آمریکا اعتماد کنند.

وی خطاب به راهپیمایان روز قدس تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب از ابتدا فرمودند بنده به مذاکرات خوش‌بین نیستم، باید گفت مسأله دلار مسأله‌ای است که باید به دولتمردان درباره آن تذکر داد، اگر تجارت جهانی منهای دلار را شروع کرده بودیم حتماً به نتیجه کامل رسیده بودیم زیرا این اهرم آمریکا برای تسلیم کردن ما بسیار ضعیف است و فقط دولتمردان بصیر و با اعتمادبه‌نفس می‌خواهد که در میدان حضور داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه آمریکا دلار را برای سلطه جهانی خود درست کرده و این سلطه را باید شکست، تأکید کرد: مردم مشهد در 10 دی زیر تانک رفتند و از تانک دشمن نترسیدند، دلار نمی‌تواند انقلاب ما را زمین‌گیر و سیاست‌های ما را عوض کند.

نقدی در ادامه با افشای جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: این رژیم امروز هزاران نفر را می‌کشد و مشاهده‌شده در کرانه باختری حتی اجساد شهدا را تحویل نمی‌دهد؛ پیامبر اسلام فرمودند «آن‌کسی که فریاد انسان مظلوم را بشنود و به یاری او را نرود، مسلمان نیست»؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به واضح می‌گوید جمهوری اسلامی باید بدون مداخله در امور داخلی کشورها به یاری مستضعفین برود.

وی تأکید کرد: نمی‌توان مسأله حمایت از حزب‌الله، فلسطین و مجاهدان را کنار زد و نمی‌توان جمهوری اسلامی را بدون دفاع از مستضعفین و بدون انرژی هسته‌ای فرض کرد، آن‌هایی که در مسأله هسته‌ای دندان‌گرد کرده‌اند و امتیاز گرفته‌اند این آرمان را باید بشوند و بدانند که تا انقلاب مهدی(عج) نهضت ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین هشدار داد: محال است این نظام بیدار و جوانمرد ما که قربانی‌های بسیاری در راه اسلام داده است، دست از حمایت فلسطین و مستضعفین بردارد، این انقلاب تا آخر پیش خواهد رفت، زیرا امام راحل فرمودند «جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت»، و دیدیم که «مرگ بر صدام» و «مرگ بر شوروی» عملی شد و ان‌شاءالله «مرگ بر آمریکا» هم عملی خواهد شد.

نقدی با اشاره به اینکه امام خامنه ای فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید، تصریح کرد: امروز دشمن در محاصره است و اگر قرار بود تسلیم آمریکا شویم آن روزی تسلیم می‌شدیم که سلاح و قدرتش دنیا را ترسانده بود اما امروز آمریکا در مؤلفه‌های قدرت شکست‌خورده است و نزدیک به 20 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و با دزدی از چاه‌های لیبی و عربستان زندگی می‌کند و اقتصادی برایش نمانده است.

وی در پایان گفت: مشاهده کردیم چطور جوانان ما نیروهای ارتش آمریکا را در خلیج‌فارس مثل موش ذلیلانه دستگیر کردند؛ سیاست آمریکا را می‌بینیم که 25 سال بعد از کمپ دیوید جز عقب‌نشینی از خاورمیانه چیزی برایش نمانده است، آمریکای امروز حتی برای ترسوها هم ترسناک نیست و ابهتش شکست‌خورده است و یک همت دیگر می‌خواهد که «یا حسین» بگوییم و به دروازه‌های بیت‌المقدس برسیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
فرماندهان رشید سپاه پاسداران با قدرت تمام در مقابل هر دیکتاتور و زورگو ومتجاوز و گردنکش در منطقه ایستاده و بینی همه ی آنان را به خاک خواهد کشید . تمام یاقی های مفسد بدانند تکه بزرگه گوششان است . امریکا که اصلاً عددی محسوب نمی شود اگر بزرگتر از امریکا هم در دنیا بوده باشد توسط ایران اسلامی نابود می گردد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
کشورهای همسایه ایران باید هر کجا حضور سربازان امریکایی را مشاهده نمودند بدون فوت وقت آنان را بکشند ونابود کنند . امریکا باید بداند کشورهای اسلامی با هم هستند و با هم عمل می کنند و هر کجا در خاکشان که دشمن رخنه نماید او را از پا در خواهند آورد .
دولت ها اسلامی باید با امریکا مقابله کنند وقتی امریکا تضعیف شد آن روز روز مرگ اسرائیل است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: