به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جای تعجب است آقایانی که در سال 88 دم از انتخابات آزاد، صیانت از آرا و شفافیت در برگزاری انتخابات می‎زدند، اکنون در مقام عمل اینگونه یکجانبه و مبهم عمل می‎کنند و مقاصد سیاسی را به منافع دانشگاه ترجیح می‎دهند
"خیبرآنلاین" - امین اقرلو، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در نامه ای با بیان اینکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور همواره نقش تعیین کننده‎ای در معادلات سیاسی و اجتماعی کشور داشته است، گفت: با توجه به برگزاری دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در سال تحصیلی پیش رو، این دانشگاه بیش از هر چیز به آرامش و دوری از سیاست‎زدگی نیازمند است، اما متاسفانه هر روز شاهد عزل و نصب‌های جهت‌دار و غیرشفاف و سر کار آمدن مدیرانی با گرایشات تند سیاسی و بعضا بازداشتی در ایام فتنه سال 88 هستیم.
 
به گزارش رجانیوز، وی افزود: تغییرات انجام شده اخیر در سطح مدیران دانشکده‌های دانشگاه تهران، شبهه‎های زیادی را در میان بدنه دانشجویی و اساتید گرانقدر دانشگاه ایجاد کرده است.
 
اقرلو اظهار داشت: نیازی به توضیح نیست که رئیس دانشکده در مهمترین دانشگاه کشور باید از میان اساتید واجد صلاحیت‌های علمی و سابقه و کارنامه مدیریتی روشن و همچنین دارای مقبولیت در میان اساتید دانشگاه، انتخاب شود، ولی این روزها مسئله‎ای که باعث نگرانی شده است، نحوه انتخاب روسای دانشکده‌ها و پردیس‎های دانشگاه تهران است.
 
وی با اشاره به نحوه تعیین روسای دانشکده‌های دانشگاه تهران گفت: در دانشگاه تهران نحوه تعیین روسای دانشکده‌ها به این صورت است که لیستی از اساتید با درجه دانشیاری و استادی - منهای رئیس وقت - به تمام اساتید دانشکده ارسال می‎شود تا فرد مورد نظر خود را مشخص کنند، پس از اتمام رای گیری، صندوق رای به صورت در بسته و بدون شمارش آرا به دفتر رئیس دانشگاه تهران منتقل می‌شود و پس از آن با اعلام حکمی از سوی نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران فرد مورد نظر که هم سو و همراستا با رئیس دانشگاه به همگان معرفی می‌شود.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران عنوان کرد: متاسفانه این شیوه نظرخواهی از اساتید دانشگاه تهران، سلب اعتماد و بدبینی این عزیزان نسبت به تصمیمات مدیران دانشگاه را در پی دارد، این مسئله هم ‎اکنون در پردیس فنی و پردیس کشاورزی در حال اجراست.
 
وی اضافه کرد: بازوان اجرایی ریاست دانشگاه تهران سعی دارند به دور از شمارش علنی آرای نظر سنجی اساتید، سلطانی از امضا کنندگان نامه معروف فتنه 88 ، استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران به رهبری در اوج اتفاقات تلخ فتنه 88 را به ریاست پردیس دانشکده فنی و  گلدان ساز از مدیران تندروی دانشگاه را به ریاست پردیس کشاورزی برساند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران اظهار داشت: سال گذشته نیز در دانشکده‎ حقوق و علوم سیاسی، جنجال‎ و نارضایتی‌های جدی از نظر پیاده سازی این شیوه نادرست در بین اساتید به وجود آمد.
 
وی اضافه کرد: همچنین به یاد داریم، در همان ایام معرفی نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران برای تصدی وزارت علوم که البته با کسب کمترین رای تاریخ جمهوری اسلامی به یک وزیر پیشنهادی همراه بود، وی نیز با همین فرایند غیر شفاف به ریاست دانشگاه تهران منصوب شدند. همانطور که به خاطر داریم در آن زمان 5 کاندیدا برای تصدی ریاست دانشگاه تهران مطرح بودند، بعد از جمع‎آوری آرای اساتید، صندوق به صورت در بسته به دفتر فرجی‎دانا وزیر وقت علوم رفت و بدون شمارش آرا در حضور اساتید، نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب شد.
 
اقرلو گفت: بر همگان مبرهن است که به طور طبیعی این حق برای رئیس دانشگاه وجود دارد که روسای دانشکده‌ها را با سلیقه خود انتصاب کند اما وقتی صحبت از نظرخواهی و نظر سنجی از اساتید به میان می‌آید باید ساز و کارها به گونه‌ای معین و مشخص شوند تا شأن اساتید دانشگاه حفظ شده و اعضای هیات علمی امین و مورد احترام شمرده شوند و حداقل در حضور آنان و به صورت شفاف شمارش آرا انجام بپذیرد.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران عنوان کرد: جای تعجب است آقایانی که در سال 88 دم از انتخابات آزاد، صیانت از آرا و شفافیت در برگزاری انتخابات می‎زدند، اکنون در مقام عمل اینگونه یکجانبه و مبهم عمل می‎کنند و مقاصد سیاسی را به منافع دانشگاه ترجیح می‎دهند.
 
به گفته وی، نگرانی اصلی دانشجویان، انتصاب سلیقه‌ای و جناحی مدیران دانشگاه با هدف تامین مقاصد سیاسی گروهی خاص است که منجر به فاصله گرفتن دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور از رسالت اصلی خویش و کاهش سرعت رشد علمی کشور می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: