به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این سایت حتی در برابر پیام تخلف هم واکنش مناسبی نشان ندادند و برعکس این گزارش تخلف را حذف کردند
"خیبرآنلاین" - «به یک هم‌خانه نیازمندیم.» همه چیز با همین آگهی آغاز می‌شود. یک آگهی تبلیغاتی که دو گروه از آدم‌ها را به هم وصل می‌کند. آن‌هایی که خانه دارند و دنبال هم‌خانه می‌گردند و کسانی که حوصله خوابگاه‌ها و پانسیون‌های شلوغ را ندارند و دنبال یک خانه برای سکونت هستند. برای تسهیل این امر سایت‌ها در فضای مجازی دست به کار شده‌اند و این دو گروه از آدم‌ها را به هم وصل می‌کنند؛ اما باید دید که آیا قانون و نظارت خاصی بر این سایت‌ها حاکم است یا هیچ قاعده خاصی ندارد؟



 به گزارش مهر، در فضای مجازی سایت‌های متعددی برای ایجاد یک پیام تبلیغاتی وجود دارد. یکی از سایت‌ها به صورت خاص برای جست‌وجوی هم‌خانه فعالیت می‌کند. کسانی که مایل به هم‌خانه شدن با افراد دیگر هستند پیام‌هایی به شکل آگهی‌های غیررسمی منتشر کرده‌اند. بسیاری از آگهی‌ها بی‌حاشیه بودن و غیرسیگاری بودن را در میان شرایط همخانه مورد نظرشان درج کرده‌اند و به دنبال فرد آرامی می‌گردند که مزاحمتی برای آن‌ها نداشته باشد.

شاید معروفترین سایتی که در این زمینه فعالیت می‌کند سایتی با عنوان هم‌خانه است که تعداد زیادی از آدم‌ها را روزانه به هم وصل می‌کند؛ اما مشکل اینجاست که آیا به تمام آگهی‌ها و تمام افرادی که در این سایت عضو هستند، می‌توان اعتماد کرد؟ تجربه افرادی که از این سایت استفاده کرده‌اند چند مشکل اصلی درباره این سایت را برای ما روشن می‌کند:

- بعضی از آن‌ها به جنسیت همخانه اشاره و تاکید کرده‌اند که فقط فرد همجنس با آن‌ها تماس بگیرد؛ اما بعضی دیگر تفاوتی برای دو جنس قایل نشده‌اند. مشکل اینجاست که خود سایت هم در این زمینه حساسیتی ندارد. در قسمت تعیین جنسیت فردی که به دنبال هم‌خانه می‌گردد، سه گزینه وجود دارد: زن، مرد و مهم نیست! یعنی افراد این امکان را دارند که جدا از جنسیت خود به دنبال هم‌خانه بگردند.

- هیچ تضمینی وجود ندارد که فرد در مشخصات خود صادق باشد و جنسیت و شرایط خود را درست عین واقعیت بیان کند؛ چرا که تمام مراحل ثبت‌نام به صورت مجازی است. برای همین گاهی فردی با عنوان خانم تقاضای هم‌خانه می‌کند و بعد از برقراری ارتباط مشخص می‌شود فرد مورد نظر آقا بوده است.

برای اینکه از بی‌اعتمادی خود به این سایت مطمئن شویم، با چند نفر از این افراد تماس برقرار کردیم. یکی از آن‌ها فردی بود که خود را خانم و ساکن مرکز شهر تهران معرفی کرده بود؛ اما پس از برقراری ارتباط متوجه شدیم، نه تنها خودش خانم نیست که ترجیح می‌دهد هم‌خانه او هم خانم باشد. تعداد افرادی که با چنین شرایطی دنبال هم‌خانه می‌گردند کم نیستند و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان با تعداد زیادی از آنها مواجه شد.



جالب اینجاست که این سایت حتی در برابر پیام تخلف هم واکنش مناسبی نشان ندادند و برعکس این گزارش تخلف را حذف کردند.

همباشی سفید یا هم‌خانه؟

همباشی سفید، سوغاتی غرب است که در سال‌های اخیر وارد کشور شده و به اشتباه به ازدواج سفید شهره شده است. اتفاقی که نه تنها ازدواج نیست بلکه در مسیری برخلاف ازدواج گام برمی دارد. و با مشکلاتی مثل بیکاری، مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره گره خورده تا هم‌باشی‌های غیر از قالب ازدواج را افزایش دهد. در این سبک زندگی وارداتی، دختر و پسر بدون عقد و زوجیت در کنار هم زندگی می‌کنند و چون هنوز این سبک زندگی با معیارهای سنتی و مذهبی ما مطابق نیست، بیشتر این هم‌باشی‌ها مخفیانه صورت می‌گیرد. این هم‌باشی‌ها هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی پذیرفتنی نیستند. در ضمن بافت سنتی کشور ما جدا از مقوله مذهب، چنین روابطی را قبول نمی‌کند. تبلیغات برای یافتن هم‌خانه بدون توجه به جنسیت و یا حتی تاکید بر جنس مخالف، گامی در جهت رسمی کردن این روابط است و به نظر می‌رسد با وجود هشدارها و گزارش‌های مختلفی که در این باره منتشر می‌شود، نهادی پیگیر این وضع آشفته هم‌خانگی‌ها نیست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عمرو لیث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
زنی که چنین همخانه شدنی را میپذیرد (...) است پول میگرد در ماه این بابا را 10 بار هم که ببیند میتواند با ده نفر دیگر هم همخانه شود نفری 500 هزار تومان هم که بگیرد 5 میلیون در آورده من خودم همخانه خانوم گرفتم به امیدی که فقط با من باشد فهمیدم با ده نفر دیگر هم هست مردانی هم حامی دارد وباندی از زنان ومردان (...) سفر اروپا رفتم آنجا هم همین بود دختری که بخواهد همخانه مرد داشته باشد چه تضمینی هست گیر (...) نیفتد وبه کار فاحشگی مشغول نشود این حرفهایی که به اسم غربی خورانده میشوند در غرب هم وجودندارد مخصوص هالیوود است پایگاه تبلیغاتی (...) دموکرات امریکا البته از آنجایی که زنان اینها اینقدر قدرت دارند اسیر کسی نشوند از همخانه شدن نمیترسند چون شرف ندارند همباشی آزاد را فقط نوجوان ها باور دارند که بعدا میفهمند دامی است برای گرفتن برده جنسی پسر ها را به لواط دادن مجبور میکنند دختر ها را به به وطی کردن
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: