به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
مسئولین از رئیس جمهور تا وزیر اقتصاد درخصوص دریافتی‎های نامتعارف مدیران دولتی علاوه بر عذرخواهی، باید پرونده‎ها را آماده کنند و خود به عنوان شاکی پرونده‎ها را به دادگاه ارجاع دهند و پیگیری نمایند
"خیبرآنلاین" - محمد سلیمانی، نماینده سابق مجلس، درخصوص کشف و شناسایی شبکه فساد بانکی در کشور و اینکه آیا حسین فریدون رابطه‎ای با این شبکه دارد، تصریح کرد: این اقدام خوبی بود که باید در همه موارد صورت بگیرد.

به گزارش بسیج، سلیمانی با بیان اینکه این گونه فعالیت‎های شبکه فساد بانکی، ضدانقلابی است عنوان کرد: به این علت که در جهت اخلال در امر اقتصاد کشور حرکت می‎کند، به نظر می‎رسد این گونه اقدامات به صورت شبکه‎ای و سازمان دهی شده و باندبازی باشد.

وی با اشاره به استعفای برخی مدیران دارای حقوق‎های نجومی ابراز داشت: صرف استعفا کافی نیست، بلکه باید رسیدگی شود که دلایل این گونه فعالیت‎ها چه بوده است.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اظهارات اخیر قاضی سراج در نقش حسین فریدون در انتصاب مدیران دولتی و بانکی بیان کرد: شواهد امر نشان می‎دهد که پروژه حقوق‎های نجومی پروژه‎ای بوده که هم رستگار سرخه‎ای، هم حسین فریدون و هم علی صدقی در این پروژه بودند، همچنان‎که آقای فریدون نیز با آقای رستگار ارتباطاتی داشته؛ با توجه به اینکه این دو همشهری و از یک محل هستند و قبلا نیز همکاری‎هایی با هم داشتند، نظر به این سمت می‎رود که شاید یک ارتباطاتی بین این مجموعه فساد بانکی و حسین فریدون باشد.

سلیمانی ادامه داد: در این راستا باید منتظر باشیم تا دادگاه برگزار و تخلفات بررسی شود تا مشخص گردد این ارتباطات تا چه حد بوده و در چه سطوحی انجام می‎گیرد و آیا حسین فریدون در این باند حضور داشته است یا خیر؟

وی در واکنش به اظهارات الیاس حضرتی مبنی بر تبری جستن مسئولین از برادر متخلف خود تصریح کرد: موضوع حقوق‎های نجومی آتشی را در اردوگاه اصلاح طلبان برپا کرد و الان نیز با این فرصتی که در این چندساله این دولت برای آنها فراهم شده، آنها هم متهم هستند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: موضوع حقوق‎های نجومی موضوعی است که هر حزب و سازمانی بخواهد از آن دفاع کند برباد می‎رود، از این رو، شروع به فاصله گرفتن از آن می‎کنند و این آتشی است که اگر از آن فاصله نگیرند لطمات سیاسی زیادی به آنها وارد می‎کند لذا اصلاح‎طلبان به این طریق می‎خواهند اعلام کنند ما در این خصوص دخیل نبودیم.

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: این نوع برخورد قابل قبول نیست؛ اصلاح طلبان باید بگویند آقای صفدر حسینی عضو تشکیلات آنها بوده یا نه؟ که باید گفت عضو آنها بوده و شخص او یا دیگر مدیران بانکی که حقوق‎های نجومی دریافت می‎کردند و عزل شدند و یا استعفا دادند و یا تحت تعقیب قرار گرفتند، همه در اردوگاه اصلاح طلب‎ها هستند و در این اردوگاه این مسئولیت‎ها را به دست آوردند، طبیعتا اصلاح طلبها باید در این زمینه پاسخگو باشند و نمی‎توانند به این صورت از پاسخ گویی فرار کنند و صرف محکومیت در زبان کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین از رئیس جمهور تا وزیر اقتصاد درخصوص دریافتی‎های نامتعارف مدیران دولتی علاوه بر عذرخواهی، باید پرونده‎ها را آماده کنند و خود به عنوان شاکی پرونده‎ها را به دادگاه ارجاع دهند و پیگیری نمایند.

نماینده سابق مجلس در خاتمه با اشاره به حسابرس‎های دستگاه‎های دولت گفت: نکته‎ای که مغفول مانده این است که حسابرسان دستگاه‎هایی که مدیران آن حقوق‎های نجومی دریافت می‎کردند باید مورد اتهام باید قرار بگیرند و سازمان حسابرسی به این مسئله رسیدگی کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهمن دژ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
این نماینده مجلس اشاره به این نمیکند که قیمت کالاهایی که در زمان دولت دهم از قیمت امریکا ارزانتر بود به اسم جهانی سازی گران شده اما آن کالاها که گرانتر از قیمت امریکاست ارزان نشده .این نماینده اگر دلسوز مردم است باید اول تکلیف این قیمتهای بالا مثل قیمت فولاد ذوب آهن اصفهان وقیمت بالای خودرو و زمین شهری ومنابع طبیعی را مطرح کنند وقتی اینها اصلاح شوند دیگر رقمی برای پرداخت حقوق نجومی باقی نخواهد ماند من میدانم چرا ایشان صحبتی از قیمتهای بالای کالاها با دلار خارج از ایران و اینکه دلار 600 تومان است نمیکنند دلیلش این است که خودشان میخواهند بعد از سرنگون کردن فریدون بی گناه از محل همین رانت ها (...) بله فریدون در قیاس با اینها خادم است واین نماینده مجلس (...) اگر فریدون حقوق بالا به مدیران ندهد آنها مگر مرض دارند مسئولیت های سنگین وپر خطر را بپذیرند اگر بپذیرند یا (...) که در پی اخبار واعمال نفوذند وآنها که بر طبل فیش های حقوقی میکوبند یا دانسته یا ندانسته میخواهند کسانی رامنسوب کنند که رایگان کار میکنند چه کسی رایگان کار میکند وپولها را به نماینگان مجلس میدهد(...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: