به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - نویسنده وبلاگ "سلم" نوشته است:

چند وقت اخیر بسیاری از رسانه ها مباحثی اعم از خبر و گزارش، تحقیق و تحلیل های گوناگون پیرامون موضوعی با محوریت ترور بیولوژیکی مطرح کردند که واکنش های بسیاری را چه از طرف مسئولین و چه افکار عمومی در بر داشت است؛ در چند دهۀ اخیر افراد بسیاری هدف ترور بیولوژیکی و یا نسل کشی بیولوژکی قرار گرفته اند که بنده در این بحث قصد پرداختن به صحت و کذب این موارد را ندارم[۱] فلذا بیشتر بر روی جنبۀ تحلیلی بحث متمرکز می شوم.

تا زمانی که انسان ها نفس می کشند شیپور جنگ نیز همواره نواخته خواهد شد، چون برخی از این موجودات دوپا سهم بیشتری از این دنیا می خواهد و همین امر وقتی با طمع و خود خواهی آمیخته شد دست درازی ها به حریم دیگران نیز شروع می شود، حال در این کارزار دیگران دو دسته اند یا ذلت می پذیرند و تن به تجاوز سلطه گران می دهند و یا عزتمندانه بر کوس نبرد می کوبند و دفاع می کنند.

ترور بیولوژکی موضوع و مقوله تازه ای نیست بلکه در طول تاریخ از این روش بسیار استفاده می شده که البته بیشتر تحت عنوان مسمومیت از آن نام برده شده است و بسیاری از اهل بیت عصمت و طهارت نیز قربانی این روش نا جوانمردانه و غیر انسانی بوده اند؛[۲] غالبا نیز از این روش (مسمومیت) برای مواردی استفاده می شده است که تروریست ها قادر به رویارویی منطقی و یا نظامی با قربانیان نبوده اند فلذا برای حذف طرف مقابل دست به این کار ناجوانمردانه می زدند.

اما مسئله ای که امروزه در این مقوله از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است این می باشد که اهداف این نوع ترورها که به عبارتی خاموش نیز هستند از حالت انفرادی به حالت اجتماعی تغییر کرده است و در ضمن تهدید هایی که همواره برای خواص بوده است اکنون میدان عملیاتی این پروژهای کثیف گسترده شده و جنبه اجتماعی پیدا کرده است؛ به عبارت دیگر با پیشرفت تکنولوژی میدان تخریب این روش را بالا برده اند.

بارزترین تفاوت حملات بیولوژکی با حملات شیمیایی در این می باشد که طرف مهاجم و تروریست در روش بیولوژیکی، پنهان و یا به عبارت دیگر خیلی مشخص نیست و همین امر باعث عدم پیگیری دقیق بوده و محکومیت طرف متخاصم در نهاد های بین المللی و یا حداقل افکار عمومی جهان به راحتی امکان پذیر نمی باشد.

یکی دیگر از استراتژی های خطرناک و خزنده ی کمپانی ها و جریان های مستکبر برای از بین بردن انسان های آزاده ای که مانع سلطه گری آنان هستند نسل کشی بیولوژیکی می باشد که بسیار فراتر از ترور بیولوژیکی بوده و سالیان زیادی است که این استراتژی در بستر غذا و دارو پیاده شده و دنبال می شود.

وقتی به این سخن یکی از نظریه پردازان مطرح جریان سلطه و استکبار نگاهی می اندازیم که گفته بودند: برای تسلط بر دولت ها باید شریان های انرژی را در دست گرفت و برای تسلط بر ملت ها باید منابع غذایی را تحت کنترل درآورد[۳] بیشتر به سیاست های خباثت آلود پشت صحنه اصلاح ژنتیکی بذرها و محصولات تراریخته پی می بریم.

حال جای تاسف این جاست که همواره این دیرفهمی ها و بدتر از آن عدم عکس العمل  سریع به اینگونه تهدیدات ویرانگر چه از طرف نهاد ها و مسئولین و چه از طرف عموم مردم وضعیت را به حالت قرمز نزدیکتر می کند و کار را به جایی می رساند که برای رهایی از وضعیت به وجود آمده باید هزینه های سنگینی پرداخت کرد.


  1. با اندک جستجو در فضای مجازی اسناد و مدارک معتبری را می توانید ملاحضه بفرمایید.
  2. برای اطلاعات بیشتر به کتب تاریخ اسلام مانند سیره ی پیشوایان مراجعه شود.
  3. نقل به مضمون …
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: