به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
امثال آفتاب یزدیان(!) آیا می‌توانند پاسخگوی این پرسش باشند که چگونه طبع نازک‌اندیششان می‌تواند از قبل ناآشنایی امثال جلیلی با زبان انگلیسی برنجد اما بابت همین ناآشنایی و ناانگلیسی‌دانی رئیس جمهور مملکت که ادعای برخورداری از دکترای حقوق از دانشگاه کلدونین گلاسکو در انگلستان را دارند، طبع لطیف ایشان جریحه‌دار نمی‌شود!؟
"خیبرآنلاین" - روزنامه آفتاب یزد اخیرا توئیت انگلیسی نوشته شده منتسب به سعید جلیلی را بهانه تخفیف جلیلی و جبهه سیاسی جلیلی کرده است.

به گزارش کیهان، داریوش سجادی همکار سابق روزنامه‌های اصلاح‌طلب با اشاره به این موضوع نوشت: هر چند انتساب توئیتی مزبور به جلیلی تکذیب شد اما جنس استهزای آفتاب یزد و عقبه فکری متحد آفتاب یزد را قبل از دغدغه با حسن نیت باید از جنس همان شعار زننده بعد از انتخابات 92 گذاشت که در عنیف‌ترین شکل ممکن یک جانباز جنگ و سردار دیپلماسی مملکت‌شان را بدین شکل بدرقه کردند که «بدون هیچ دلیلی- خا... تو سر جلیلی!». امری که به وضوح نشان‌دهنده برون‌ریخت غیظ عمیق این اقشار از انقلاب اسلامی و فرزندان و حاملان انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر مغلوب شدن روشنفکرانی که ادبیات انقلابی و اسلامی جلیلی را نمی‌شناسند نوشت: این مغلوبیت ناشی از بی‌اطلاعی و ناآشنایی ایشان با مفاهیم قرآنی و دینی است که اصلی‌ترین شاخص برای سیاست‌ورزانی است که قرار است در عمق دیپلماتیک جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان و رقبای مملکت مدافعی ایدئولوژیک با فهمی بصیر از مواضع و سرحدات عقیدتی و سیاسی مملکت‌شان باشند! نمونه برجسته آن را در ادبیات و مفاهیم و گویش افرادی مانند دکتر سریع‌القلم می‌توان به وضوح ردیابی کرد که علی‌رغم برخورداری از تبحر در زبان انگلیسی و عمق مطالعاتی و آکادمیک، در هیچ کدام از امریه‌ها و نسخه‌نویسی‌های سیاسی ایشان نمی‌توان ارزنی از مفاهیم و مبانی انسان‌شناسانه و جهان‌شناسانه برگرفته از منابع دینی و قرآنی را ردیابی کرد.

طنز ماجرا نیز آنجاست که چنین شخصیت‌هایی با نان نحافت اندیشه دین‌شناسانه‌ای قرار است با زبان شیوای انگلیسی مدافع و تأمین و تحصیل‌کننده منافع ملی و دینی و عقیدتی مملکت شوند!

امثال آفتاب یزدیان(!) آیا می‌توانند پاسخگوی این پرسش باشند که چگونه طبع نازک‌اندیششان می‌تواند از قبل ناآشنایی امثال جلیلی با زبان انگلیسی برنجد اما بابت همین ناآشنایی و ناانگلیسی‌دانی رئیس جمهور مملکت که ادعای برخورداری از دکترای حقوق از دانشگاه کلدونین گلاسکو در انگلستان را دارند، طبع لطیف ایشان جریحه‌دار نمی‌شود!؟

وی با انتشار ویدئویی از روحانی که با مشقت انگلیسی صحبت می‌کند نوشت: آیا باید باور کنیم جناب روحانی با چنین سطحی از انگلیسی‌‌دانی از رساله دکترای خود با زبان انگلیسی در مقابل اساتید دانشگاه گلاسکو دفاع فرموده‌اند؟! آیا جز این است که دوستان گرانقدر در مواجهه با انگلیسی‌نادانان، به صورتی پارادوکسیکال برای برخی «ننه‌اند» و برای برخی دیگر «زن‌بابا»!؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
0
جلیلی چه انگلیسی بداند یانداند برای ما ارزشمندست
کسی که شش سال درسختترین شرایط مذاکرات راپیش بردووخم به ابرونیاوردازترش رویی بیگانگان نهراسید ومواضع صریح جمهوری اسلامی راپیش برد
حال آقایان میخواهند آنراخواندن بیانیه یاچیزدیگرقلمداد کنندبماند
غرور وسرمستی آقایان بادانستن زبان انگلیسی ولبخندهای متواتر دراین سه سال به کجاختم شد
آقایان بجای استهزاءجلیلی این سربازغیوروطن بهتراست فکری بحال برجام پریشان خودکنندکه ازعمق سوادوزبان شناسی آنان سرچشمه میگیردوبه تعبیررهبری خسارت محض است.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
برعکس. جلیلی است که ناخوداگاه عامملی شد برای آن حزب اللهی ها مثل قورباغه آب پر شوند.
از جلیلی باید پرسید واقعا خیال می کنید یکشبه مردم ایران غیرت خود را از دست دادند و به فروش استقلال برای دلار راضی شدند؟ بگذارید از شما بپرسم که اگر آمریکا همه تعهدات خود عمل می کرد و الان ورود خروج دلار آزاد شده بود به نظرتان برجام قابل دفاع بود؟ خوب مگر زمان طاغوت پهلوی مشکلی برای دلار داشتیم؟ اگر هدفمان دلار چه انقلاب کردید؟ درد واقعی کشور ما امثال خود شما بودند آقای جلیلی. به خدا هیچ انتظاری از امثال روحانی و لاریجانی نبود. اما شما که به عنوان یک حزب اللهی و بسیجی رفتید و پای میز مذاکره با 5+1 نشستید و حق این کشورهای زورگو را برای دخالت در یک مساله داخلی ایران به رسمیت شناختید، بر تمام شعار های انقلاب اسلامی و بلکه بر شرف انسانی خط بطلان کشیدید. مذاکره زمانی معنی دارد که بین دو طرف برای شیء ثالث باشد. اما اگر با همسایه مذاکره کنید که رنگ ماشین خودتان را تعیین کنی این دیگر مذاکره نیست. امضای سند بردگی است. از شما می پرسم، حتی اگر مذاکرات زمان شما جواب داده بود و مثلا آمریکا نه تنها غنی سازی در ایران را به رسمیت شناخته بود که تازه خودش هم به ما تاسیسات هسته ای می داد به کجا می رسیدیم؟ می رسیدیم به سال 57! به همان نقطه ای که با محمد رضا پهلوی بودیم. کاری که شما کردید دقیقا شبیه کاری بود که یاسر عرفات کرد. عرفات به عنوان چهره انقلابی اصل وجود اسراییل را به رسمیت شناخت و سپس خیال کرد باید برای بازگشت آوارگان یا قدس شرقی چانه بزند و مقاومت کند! شما هم اصل هژمونی نظام سلطه را به رسمیت شناهتید و بعد در قضیه عنی سازی به خیال خودتان مقاومت کردید! حال آنکه هدف ما از روز اول انقلاب استقلال بود نه عنی سازی. غنی سازی را می خواستیم که روی پای خود بایستیم و راه را بر زیاده خواهی اجنبی ببندیم. چه شد که کارمان به آفتابه خرج لحیم کشید و پذیرفتیم که برای غنی سازی باید با همان قدرتهای بزرگ مذاکره کنید؟ فرق شما با ظریف فرق عرفات با ابومازن است. پس بیهوده ادای انقلابی را در نیاورید و به حضرات پا منبریهایتان هم بگویید که اساسا دیپلمات انقلابی وجود خارجی ندارد. اگر واقعا انقلابی بودید فریاد می زدید اصلا به خارجیها چه مربوط که امر داخلی مادخالت کنند؟
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
برادرناشناس
ازصدراسلام تاکنون مذاکره چیزی طبیعی بوده وهست وبایدطوری عمل کردکه بهترین نتیجه باکمترین خسارت نصیب شماشودوتبدیل به خسارت محض نگردد
اگراعتقادداری انقلابیون بایددورخودحصاربکشندودفاع کننداین نظرشماست وقابل احترام
امابرای صادرکردن انقلاب ناچاربه بحث وگفتگو وتبیین مواضع هستیم
گاهی مذاکره حکم مرگ وزندگی پیدامیکندو
گاهی خریدزمان برای پایداری بیشتروتوانایی مقابله درآینده
وگاهی عدول تام ازمواضع است که منجربه پذیرش ذلت وخواری وبربادرفتن استقلال
که نه دردوره آقای جلیلی ونه دراین دوره به اردست رفتن استقلال منجرنشد
گرچه هزینه هایی راپرداخت کردیم بقول رهبری عزیزبی اعتمادی به آمریکا برای
برخی که سختشان بودبپذیرندقابل اعتمادنیست حاصل شودوبرای ملت باردیگراین امرتثبیت گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: