به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
از مجلس استکبارستیز شورای اسلامی هم می خواهیم براساس تکلیف نظارتی خود اقدام به استیضاح و برکناری وی، نموده و با این عمل، استکبارستیزی در حوزه فرهنگ را تجلی بخشند و سرخی خون شهیدانِ انقلاب، دفاع مقدس، فتنه 88 و مدافع حرم و حریم اهل بیت(ع) را در شجاعت انقلابی و ولایی، نمایان کنند
"خیبرآنلاین" -

باسمه تعالی

جناب آقای علی جنتی

سلام

متأسفانه اظهارات عاری از سواد و غیرمتعهدانه جنابعالی در مقاطع مختلف مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرامون مسائل فرهنگی و سیاسی و به طور خاص پیرامون اندیشه و احکام اسلامی و مقدمه‌چینی‌های قبل و بعد از آن، در رسانه ها و روزنامه های زنجیره ای، خاطرات تلخ اظهارات و اعتقادات گروهک‌‌های منحرف ضدانقلاب در سالهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز مبانی اندیشه ای الحادی تولیدشده توسط روشنفکران بیمار و غربزده دهه 70 به بعد، در حلقه ها و مجامع مختلف و همچنین لجن‌‌پراکنی‌های تئوریسن های فتنه 88 که برخواسته از دستگاه های جاسوسی استکبار و صهیونیست بود، را یادآور می شود.

از آنجا که این اظهارات قبلا در رسانه‌های انگلیسی و استکباری و هنرمندان جبهه استکبار و شیطان، تبیین و ترویج یافته، بیان آنها توسط حنابعالی امری مطابق با تدبیر و براساس برنامه‌ریزی قبلی بوده، و ادعای جاهلانه بودن آنها، پذیرفتنی نیست و گویا جریانی نفوذی، در عالی ترین مناصب سیاسی، برای تحت‌الشعاع قراردادن اندیشه ناب اسلامی و تهییج احساسات برخواسته از اغراض جنسی نامشروع جوانان و نوجوانان عزیز ایران اسلامی شکل گرفته است.

شما اخیرا گفته اید: "حوزه‌های علمیه ما باید با دستگاه‌های موسیقی آشنا شوند و از طرفی باید یکسری آهنگسازها را به حوزه علمیه بفرستیم تا مجتهد شوند و بتوانند احکام مربوط به این موضوع را استنباط کنند"!

آقای جنتی! کلام شما این نکات را فریاد می زند:

1. شما حوزه های علمیه را براساس ادبیات رضاشاه پهلوی ملعون متهم به ناآشنایی به برخی مسائل رایج بشر، نموده اید و به عبارتی دیگر این حوزه مقدس علمی شیعه را متهم به ارتجاع می کنید و حال آنکه مسئله موسیقی اختصاص به این زمان نداشته و ندارد و از صدر اسلام تا به حال، احکام آن براساس مقتضیات و شرایط، به روشنی تبیین شده است. کافی است به کتب قدمای علما و منابع فقهی و دروس خارج فعلی  بزرگان و فضلا در حوزه های سراسر کشور، سری بزنید.

2. مراجع عظام تقلید که بیش از 50 سال در موضوعات و احکام الهی تعمق نموده اند و ملاکهای روشنی پیرامون مسائل موسیقی اعلام فرموده اند، متهم به بیسوادی شده اند که نفی این اتهام نیازی به استدلال ندارد.

3. شما با مکلف کردن خود مبنی بر فرستادن آهنگسازها به حوزه های علمیه، به طور غیرمستقیم مسئولیت پذیرش داوطلبان حوزه های علمیه را برعهده گرفتید؛ که در پاسخ، می گوییم: شما به وظایف محوله خود بپردازید که حوزه های مقدس علمیه برای خود صاحب دارد و وظیفه خود را خوب می شناسند. با حفظ احترام و تجلیل از هنرمندان و موسیقیدانان اسلامی و انقلابی باید گفت: حوزه های علمیه  نیازی به فرستادن مطربان و عیاش ها توسط جنابعالی ندارند.

4. این کلام، بیانگر این مطلب است که اهتمام به هنر ارزشی و انقلابی موسیقی نزد حوزه های علمیه مغفول مانده و حال آنکه حوزه های شیعی در سابقه حیات خود، موسیقیدانان متبحری داشته و دارد که نه مشغول به این هنر، بلکه عالم به دستگاهها و سبک ها و فنون مختلف موسیقی در عصر خود بوده و هستند و اعلام می داریم: از موسیقی غیرلهوی و غیرمطرب که در راستای ترویج ارزشها و معارف ناب شیعی براساس اندیشه ناب امام راحل عظیم الشأن و اوامر امام خامنه ای حمایت کرده و اجازه ترویج موسیقی حرام و مطرب را نداده و نمی دهیم.

آقای علی جنتی!

وزارت تحت امر جنابعالی تا به حال، براساس نقشه از پیش تعیین شده، هجمه فرهنگی ـ سیاسی بسیار دقیقی به اندیشه های اسلام ناب محمدی(ص) و دهن کجی های متعددی به اوامر ولی جامعه اسلامی امام خامنه ای نموده است، تا جایی که رهبر معظم انقلاب بارها عتاب های شدیدی را به شخص شما داشته و دارند و با شدت و حدت لازم، رخنه های فرهنگی، نفوذ فرهنگی بعد از برجام و ولنگاری فرهنگی که در وزارت جنابعالی در ابعاد گوناگون و در هنرهای مختلف حاکم است، را متذکر شده و شما را در جایگاه مقام معظم ولایت، نهی نموده اند و این، ترجمان ناکارآمدی شما در این جایگاه والای نظام اسلامی است.

براساس حکم متعالی اسلام ناب محمدی(ص) (امر به معروف و نهی از منکر) شما را به ترک این جایگاه امر نموده و از استمرار حضور، نهی می نماییم که ادامه حضور شما را هم حرام شرعی و هم خیانت شرعی و انسانی می دانیم واز باب "تواصو بالحق" توصیه به استغفار و توبه می نماییم و نیز جنابعالی را، براساس خطاب الهی"إِنَّهُ لَيْس مِنْ أَهْلِك إِنَّهُ عَمَلٌ غَيرُ صلِحٍ" از پدر بزرگوارتان و سرباز ولی زمان ـ حضرت آیت الله جنتی ـ منفصل و منقطع دانسته و بازگشت به دامان اندیشه ناب اسلامی و جبران مافات را  عاقبتی خیر برایتان تصور می کنیم.

از مجلس استکبارستیز شورای اسلامی هم می خواهیم براساس تکلیف نظارتی خود اقدام به استیضاح و برکناری وی، نموده و با این عمل، استکبارستیزی در حوزه فرهنگ را تجلی بخشند و سرخی خون شهیدانِ انقلاب، دفاع مقدس، فتنه 88 و مدافع حرم و حریم اهل بیت(ع) را در شجاعت انقلابی و ولایی، نمایان کنند.

در پایان اصرار بر مطالبه برکناری شما را بر خود فرض نموده و اهتمام به اجرای آن توسط مجلس شورای اسلامی و نه توسط ریاست جمهوری ـ که امیدی به آن نداریم ـ و به طور خاص از کمسیون فرهنگی مجلس را خواهانیم.

* این بیانیه به امضای بیش از 200 نفر از طلاب انقلابی اصفهان رسیده است که اسامی آنها محفوط می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: