به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
روایت متفاوت از آنچه این روزها در کشور می‌گذرد
3 کلمه "خائن"، "بی غیرت" و "دیوث" در ادبیات فارسی، جزو شدیدترین کلماتی محسوب می شوند که بار منفی فوق العاده ای دارند. استفاده از این واژگان، تنها در جایی امکانپذیر هست که حقیقتا یک اتفاق به شدت ناگوار، واقع شده باشد
"خیبرآنلاین" - 3 کلمه "خائن"، "بی غیرت" و "دیوث" در ادبیات فارسی، جزو شدیدترین کلماتی محسوب می شوند که بار منفی فوق العاده ای دارند. استفاده از این واژگان، تنها در جایی امکانپذیر هست که حقیقتا یک اتفاق به شدت ناگوار، واقع شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، "خیانت" در لغت مشتق از "خَوَن" به معنای مخالفت با حق و پیمان در پنهانی است. اهل لغت "خیانت" را از جمله مخالفت با حق از طریق نقض عهد مخفیانه معنا کرده‌اند.

به عنوان نمونه، امام خامنه ای در انتقاد شدید از عبارتی که در صفحه ی توئیت منتسب به هاشمی رفسنجانی منتشر شده بود، اینگونه فرمودند: "اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟ اگر چنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فنّاوری برود، دنبال مذاکره‌ی سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود - که همه‌ی اینها لازم است - امّا قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سَروپایی و [هر] دولت فزرتی کذائی‌ای او را تهدید می کند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک میزنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید." (دیدار با مداحان، 1395/1/11)

حالا، تازه ترین ادعاهای هاشمی رفسنجانی که در تاریخ 30 مردادماه در اجلاس مدیران و رییسان آموزش و پرورش مطرح شد، را با دقت بخوانید: "اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکمترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند. نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش بنیان برای خود درست کردند لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند؛ مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند"!

***

در تعریف "غیرت" اینگونه آمده است: "تلاش در نگهداری آنچه كه حفظش ضروری است". با این تعریف، هرکس که برای نگهداری آنچه که حفظش ضروری است، تلاش نکند یا حتی بالعکس، تلاش منفی و تقابلی انجام دهد، مصداق عبارت منفی "بی غیرت" خواهد بود.

یکی از موضوعاتی که طبق عقل، شرع، منویات امامین انقلاب و نیز، قانون اساسی جمهوری اسلامی حفظ آن ضروری است، بنیه ی دفاعی - نظامی هست که در کشور ما، یکی از تاثیرگذارترین نهادهای انقلابی در این زمینه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. حداقل 2 اصل از قانون اساسی به صورت صریح در این باره نظر داده است:

اصل‏ 150: سپاه‏ پاسداران‏ انقلاب‏ اسلامی‏ که‏ در نخستین‏ روزهای‏ پیروزی‏ این‏ انقلاب‏ تشکیل‏ شد، برای‏ ادامه‏ نقش‏ خود در نگهبانی‏ از انقلاب‏ و دستاوردهای‏ آن‏ پابرجا می‏ ماند. حدود وظایف‏ و قلمرو مسئولیت‏ این‏ سپاه‏ در رابطه‏ با وظایف‏ و قلمرو مسئولیت‏ نیروهای‏ مسلح‏ دیگر با تاکید بر همکاری‏ و هماهنگی‏ برادرانه‏ میان‏ آنها به‏ وسیله‏ قانون‏ تعیین‏ می‏ شود.

اصل‏ 151: به‏ حکم‏ آیه‏ کریمه‏ "و اعدوا لهم‏ مااستطعتم‏ من‏ قوه‏ و من‏ رباط الخیل‏ ترهبون‏ به‏ عدوالله‏ و عدوکم‏ و آخرین‏ من‏ دونهم‏ لاتعلمونهم‏ الله‏ یعلمهم‏" دولت‏ موظف‏ است‏ برای‏ همه‏ افراد کشور برنامه‏ و امکانات‏ آموزش‏ نظامی‏ را بر طبق‏ موازین‏ اسلامی‏ فراهم‏ نماید، به‏ طوری‏ که‏ همه‏ افراد همواره‏ توانایی‏ دفاع‏ مسلحانه‏ از کشور و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ را داشته‏ باشند، ولی‏ داشتن‏ اسلحه‏ باید با اجازه‏ مقامات‏ رسمی‏ باشد.

امام خمینی(ره) نیز درباره پاسداران، حرف آخر را اینگونه قاطع، محکم و انقلابی زده اند که: "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود."

اینک، اگر جماعتی که برای مدتی بر مسند قدرت نشسته اند، با روش های مختلف، عامدانه یا جاهلانه، درصدد تضعیف سپاه که "حفظش ضروری است"، برآیند، به این جماعت چه باید گفت؟

بانک مرکزی براساس توافق "پنهانی" و "مخفیانه" با FATF که با امضای علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت روحانی، خطاب به "جی یون شین"، رییس کارگروه اقدام مالی (FATF)" رسمیت یافته است، دستور تحریم داخلی افراد، نهادها، شرکت ها، موسسات و... که در لیست تحریم های ظالمانه ی بین المللی (غربی - آمریکایی) هستند، را صادر کرد و براساس همین دستور، تاکنون 2 بانک سپه و ملت، از ارایه خدمات به زیرمجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امتناع ورزیده اند!

نامه طیب نیا به رییس FATF مبنی بر پذیرش تعهدات یکسویه از طرف ایران






لازم به ذکر است که افراد و موسسات ذیل، تنها بخشی از لیست تحریم های ظالمانه ی بیرونی هستند که به تازگی و براساس رفتاری که مسئولان دولت یازدهم در دستور کار خود قرار داده اند، قرار هست جزو تحریم های داخلی هم قرار گیرند:
سازمان صنايع دفاع، گروه صنعتی شهيد همت، گروه صنايع شهيد باقری، گروه صنايع فجر، سردار محمدمهدی نژادنوری، سردار حسين سليمی، سردار احمد وحيد دستجردی، رضاقلی اسماعيلی، مرتضی بهمنيار، سردار يحيی رحيم صفوی، شركت الكترونیكی صنام، گروه فنی اتحاد، كارخانجات صنعتی ماشین‌های دقیق IFP، شركت صنعتی جوزا، شركت تولیدی باتری نیرو، شركت تهیه تجهیزات ایمنی SEP، دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تهران، صنایع امین در مشهد، ابزار برش کاوه در تهران، «فرست ایست اگزپورت بانک» در مالزی (تحت کنترل بانک ملت)، صنایع شهید خرازی و مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته‌ای کرج به همراه ۱۵ شرکت و مؤسسه وابسته به سپاه پاسداران از جمله قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، موسسه فاطر (فأطر)،  قرارگاه سازندگي قائم، قرب كربلا، قرب نوح، شرکت حرا، موسسه مهندسان مشاور ايمن سازان، مکین، عمران ساحل، راه ساحل، شركت نفتي كيش اورينتال، موسسه مهندسي رهاب، مهندسان مشاور ساحل، سپانیر و سپاسد، و دیگر شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران...

***
در موضوع "دیوث" هم کتاب شریف مجمع البحرین اینگونه آورده که: "دیوث" به مرد بى غيرتی گفته می شود كه مردان بیگانه را بر همسرش وارد مى‌كند. دياثت از گناهان كبيره است به گونه ای که در روايتی از وجود مقدس رسول اکرم(ص) آمده است که ديوث بوى بهشت را استشمام نمى‌كند. امام صادق(ع) نیز مى‌فرماید: «بهشت بر دیوث حرام است». از این رو شهادت ديوث نیز در محاکم شرعی پذيرفته نيست.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیداری که اردیبهشت ماه سال جاری با سرلیست جماعت موسوم به اصلاح طلبان در مجلس داشت، صراحتا اعلام نمود: "کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند." (اینجا)

درباره ی ماجرای خیانت بار FATF که پس از خسارت محض برجام در حال تحمیل به کشور هست، اینگونه روایت شده که: مسئولان خزانه داری آمریکا به طرف ایرانی گفته اند شما باید با اجرای برنامه اقدام از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خارج شوید و اساسا این برنامه ارتباطی با تعهدات برجام ندارد!

علاوه بر این، پایگاه رجانیوز به نقل از یکی از اعضای تیم برجام بانکی نوشت: در یکی از جلسات دوشنبه (جلسات پیگیری اجرای برجام) دکتر ظریف از محتوای صحبت خود با هلگا اشمید (نماینده 5+1) در خصوص برجام بانکی خبر داد. وی گفت هلگا از خبر ایران برای پذیرش برجام بانکی تعجب کرده و سوال کرده آیا واقعا شما مطمئن هستید که می‎خواهید این برنامه اقدام پیشنهادی از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را امضا کنید؟ ظریف پس از این اظهار نظر از اعضای این جلسه خواسته تا متن برنامه اقدام را مجددا بررسی کنند، با این تعبیر که نکند موضوع خطرناکی در آن وجود داشته باشد که متوجه نشده باشیم!

بی آنکه بخواهیم درباره ی 3 واژه به شدت منفی "خائن"، "بی غیرت" و "دیوث" کمترین قضاوتی داشته باشیم و هرگونه داوری در این زمینه را بر  عهده ی مخاطبان گرانقدر می گذاریم، اما در پایان، بازخوانی این فراز بسیار مهم از بیانات امام خامنه ای که روز 3 خردادماه سال جاری در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین(ع) مطرح شد، را ضروری می دانیم: "امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مسئله جهاد باقی است و این جهاد که منطقی قرآنی و اسلامی دارد، «جهاد کبیر» و به معنای «ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین» است... جهاد کبیر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری نیز تجلی و ظهور دارد... در همه این عرصه‌ها، به‌جای تبعیت از جبهه کافران و مشرکان، باید از برنامه کاری اسلام و قرآن تبعیت کرد."
برچسب ها: خائن ، بی غیرت ، دیوث ، FATF ، برجام ، خیبر ، آنلاین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
2
3
خدا می داند بعد از FATF بی نهایت ننگین و سایر ننگین های دیگر مثل کنواسیون کودک و .... ُ این (...) بی تدبیر و بی نهایت ضعیف و ذلیل (...) پشت پرده و مخفیانه ُ چه قراردادهای بی نهایت ننگین دیگری ُ در دیدارهای در بسته با کری خون آشام تروریست داعش پرست و بی نهایت پول شوترین کشور دنیا و ... بسته است و روح ملت از اون ها خبر نداره و اما دشمنان از آن ها خبر دارند و یکی پس از دیگری به ملت و نظام تحمیل می کنند . ما ملت صددرصد احساس ناامنی در همه ابعاد آن می کنیم و آرامش نداریم . همش دشمنان را کنار خود احساس می کنیم . ای (...) امریکا پرست و ناتوان و ذلیل .
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
ننگین تر از فقر نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
2
3
بي نهايت ننگ ونفرين بر FATF ُ خوار و ذليل کننده نظام و مردم . ما مردم صددرصد با FATF مخالف هستيم ُ همانطور که تا حالا بدون آن کشورمان را به نحو احسن اداره کرده ايم باز هم بدون FATF ذليل وخوار کننده نظام و مردم ُ مي توانيم کشور رو اداره کنيم . کساني که بدون FATF خوار و ذليل کننده نمي توانند کار کنند ُ تشريف ببرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
لطفا مصداق نحو احسن را بیاورید تا بنده هم روشن شم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
جلوی چشم ملت های دنیا ُ کشورهای اسلامی را با خاک یکسان می کنند با داعش و .... ُ هالو بعد ش دنبال با خاک یکسان کردن ایران و ... هستند ُ امریکا پرست کد خدا پرست نفرت برانگیز ُ حال مردم از شما امریکا پرست ها ی داعش پرست به هم می خوره ُ امثال شما کودن ها ُ تو دنیا هستند که این امریکای خون اشام ُ بی نهایت جنایت در همه کره زمین و بویژه در آسیای غربی و ... مرتکب شود و شما کودن ها در جنایت های امریکای لجن کثیف ُ شریک هستید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
2
2
امریکای جنایتکار ُ خون آشام ُ تروریست داعش پرست ُ خودش ُ بی نهایت پولشوترین کشور دنیاست و باید با خاک یکسان شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
این چیزها را در نظریات بگذارید و بعد بگویید انها با مادشمن هستند .قانون در این کشور قوی هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
باعث تاسف که ضد غربیها کشور را به ورطه جنگ می کشن .این ادمها خودشان هم نمی دانند معانی خرفشان چیست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
احتمالا با 11 سپتامبر هم موافقی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
سياست مداران امريکاي جنايتکار داعش پرست تروريست ُ همه مردم امريکا رو حيوان مي دانند ُ چون در نظام بي نهايت ديکتاتورشان ُ در انتخابات رياست جمهوري هميشه فقط دونفر حيوان کثيف لجن جنايتکار تروريست داعش پرست ُ بعنوان رييس جمهور حق انتخاب شدن دارند . بقيه مردم امريکا بايد مانند حيوان هايي نجيب پشت سر سياست مداران جنايتکاران تروريست داعش پرست راه بيافتند و همواره سياست مداران ُ قاتلان خونخواران جنايتکاران تروريست داعش پرست را تاييد کنند و حمايت کنند و سياست مداران اجازه نمي دهند کسي به اين نظام بي نهايت ديکتاتور شان ُ اعتراض کند که در جا مانند حيواني خفه اش مي کنند و او را ذبح مي کنند . نابود باد نظام بي نهايت ديکتاتور و خونخوار و خون اشام جنايتکار تروريست داعش پرست . که همه رييس جمهورهاش از بين حيوانات وحشي خونخوار خون اشام تروريست داعش پرست انتخاب مي شن .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: