به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - دبير شوراي نگهبان گفت: متأسفانه برخي به اسم «تعامل» و «گفتگو» خواستار سازش و تسليم در برابر دشمن هستند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، آيت الله جنتي طي سخناني در همايش فصلي روساي دفاتر نظارت بر انتخابات استانها، ضمن گراميداشت ايام سوگواري حضرت سيدالشهداء(ع) به آياتي از قران كريم درباره آفرينش انسان اشاره كرد و گفت : خداوند در وجود انسان روح خود را دميد و انسانيّت او به سبب همان روحي است كه حضرت حق در او دميده است.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به روايتي از حضرت ختمي مرتبت گفت: دنيا، مثل كاروانسرايي است كه انسان اقامت موقتي در آن دارد و زندگي دنيوي او مثل يك ساعت است در برابر زندگي اخروي كه ابدي و جاوداني است.

وي افزود: انسان به اندازه يك ذرّه كار خير يا شرّ كه در اين دنيا انجام دهد، را در آخرت پيش چشم مي بيند. بنابراين بايد ببيند در اين دنيا چه مي كند و براي فرداي قيامت چه پيش مي فرستد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهميت دقت در اعمال و رفتار، گفت: انسان در قيامت اگر هيچ عذابي جز تجسّم اعمال خود نداشته باشد، با عذاب بزرگي مواجه است. زيرا هنگامي كه سيماي اعمال بد خود را مي بيند، دچار وحشت مي شود.

آيت الله جنتي افزود: انسان در قيامت سيماي واقعي دروغ، ناسزا، تهمت و تقلّب را مي بيند و آرزو مي كند كاش بين خودش و اعمالش از مشرق تا مغرب فاصله باشد. در دوزخم بيفكن و نام گنه مبر / آتش به گرمي عرق انفعال نيست

وي با اشاره به فرازهاي دعاي كميل گفت: در اين دنيا با افشاي اعمال بد، نزد چند نفر آبروي انسان مي رود. اما افشاي اعمال در قيامت نزد همگان و در «رئوس الاشهاد» و موجب «افتضاح» است.

دبیر شورای نگهبان تصريح كرد: انسان غير از اعمالی كه به قيامت مي فرستد،‌ در آخرت با آثار آن اعمال هم مواجه مي شود. بايد ببينيم چه درختي كاشتيم و از آن درخت، چه ثمراتي باقي مي ماند. اگر ظلم به اهل بيت(ع) رخ نمي داد، آيا واقعه كربلا رخ مي داد؟ آيا بشريت اينقدر دچار انحراف و فساد مي شد؟ اين فسادها كه در طول قرنها در جهان پديد آمده است، نتيجه ظلم به اهل بيت(ع) است.

وي افزود: آثار خير هم همينطور باقي مي ماند. ساخت يك مسجد يا نوشتن يك كتاب يا كاشتن يك درخت، آثار با بركتي دارد. چنانكه مثلا شيخ عباس قمي سالهاست از دنيا رفته است اما مردم بسياري با كتاب مفاتيح الجنان او مأنوس شده اند و با خواندن دعاهاي آن، شيخ عباس قمي را در بركات دعاهاي خود، بهره مند مي كنند.

آيت الله جنتّي تاکید کرد: همين طور است اگر فرزندي بد تربيت شود يا معلمي، دانش آموزي را با آموزش بد منحرف كند، پدر و معلّم بايد پاسخگوي آثار اعمال آن كودك باشند.

دبير شوراي نگهبان در ادامه به اهميت امر نظارت بر انتخابات اشاره كرد و افزود: حال ببينيم اگر با بي دقتي در اجراي قانون، فردي ناباب و فاقد صلاحيت وارد اركان كشور شود، همه كساني كه در ورود او به قدرت مؤثر بوده اند در اعمال او شريك هستند و بايد پاسخگو باشند.

وي يادآور شد: حتي كساني كه رأي مي دهند اگر بدون تحقيق، فرد داراي صلاحيت كمتر را برگزينند، در اعمال بد او شريك هستند.

آيت الله جنتي با اشاره به برخي آيات و روايت درباره شفاعت گفت: شفاعت اهل بيت(ع) هم شامل همه نمي شود زيرا برخي اعمال قابل جبران نيست. بنابراين براي هر عملي نمي توان به شفاعت اميدوار بود.

وي با خواندن فرازهايي از زيارت جامعه كبيره ادامه داد: ائمه هدي(ع) به احسان و كرم عادت دارند، آنها صداي ما را مي شنوند. بنابراين از آنها بخواهيم تا زنده هستيم به ما كمك كنند تا در اعمال نادرست خود تجديدنظر كنيم و براي انجام هر عملي دقت داشته باشيم.

آيت الله جنتي گفت: عدم شناخت ما تنها به مكتب اهل بيت(ع) منحصر نمي ماند زيرا متاسفانه ما حتي امام راحل را خوب نشناختيم.

وي ضمن اشاره به چند فراز از وصيتنامه الهي، سياسي حضرت امام خميني(ره) افزود: من بين علما و صلحا سراغ ندارم كسي چنين وصيتنامه پرمحتوايي داشته باشد كه اگر به محتواي همين وصيتنامه عمل كنيم به دامن اهل بيت(ع) خواهيم پيوست و سعادتمند خواهيم شد.

دبر شورای نگهبان تاکید کرد: چه بسا در روز قيامت حضرت امام(ره) از ما بپرسد بعد از من با اين انقلاب اسلامي كه حاصل زحمات بسيار و هزاران شهيد و ايثارگر است، چه كرديد؟

ریيس مجلس خبرگان رهبري افزود: متأسفانه برخي باورشان شده است بايد در برابر دشمن ذليل و تسليم بشويم و اسم سازش و تسليم را تعامل مي گذارند. اگر بنا بر سازش و تسليم بود، پس چرا «بهشتي»ها، «قدوسي»ها و اين همه جوان شهيد شدند!

وي ضمن تجليل از مجاهدت‌هاي شهدا و ايثارگران در طول دفاع مقدس و نيز شوق جوانان براي دفاع از حرم اهل بيت(ع) تصريح كرد: آيا با اين همه جوان آماده شهادت، بايد تسليم آمريكا شويم؟ در حالي كه حضرت امام(ره) از كمي عِده و عُدِّه نمي ناليد.

ریيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به پايداري هوشمندانه امام خامنه‌اي در برابر دشمنان افزود: بايد هرچه مي توانيم براي مقام معظم رهبري دعا كنيم كه اينطور در برابر استكبار جهاني ايستاده است و به حفظ آرمانهاي امام خميني(ره) اصرار دارند و الحمدلله جوانان انقلابي و ملت هميشه در صحنه نيز در همين مسير حركت مي كنند.

دبير شوراي نگهبان در ادامه به ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات از سوي ولی امر مسلمین اشاره كرد و گفت: در اين ابلاغيه رهنمودهاي خوبي آمده است از جمله اينكه در آن بر روشن‌ترشدن اصل 115 درباره شرايط رياست جمهوري تاكيد شده است. بايد شوراي نگهبان تعريف روشني از شرايطي چون مدير و مدبر، شجاعت و تقوي ارائه دهد.

وي يادآور شد: يكي از شرايط مصرح در اصل 115 «تقوي» است. شايد بتوان گفت اين شرط، مهمترين شرط است و اگر تقوي، مافوق عدالت نباشد مادون عدالت نيست. يعني داوطلب رياست جمهوري اگر فاقد عدالت باشد تقوي هم ندارد و اگر تقوي نداشته باشد نمي تواند امانتي كه ملت به او سپرده است، را به خوبي حفظ كند.
 
آیت الله جنتی همچنين به تأكيد سياست‌هاي كلي انتخابات بر نظارت بر نمايندگان در طول دوره نمايندگي گفت: مجلس مصوبه‌اي براي نظارت بر نمايندگان داشت اما آيا طي سالهاي پس از تصويب آن، تاكنون اقدامي صورت گرفته است؟

وي افزود: نظارت بر نمايندگان نبايد تشريفاتي باشد. اگر نماينده اي وارد مجلس شد بعد مشخص شد فاقد شرايط بوده است يا اينكه در طول دوره، اين شرايط را از دست داد و از موقعيت و قدرت خود سوءاستفاده كرد، آيا نبايد اقدامي شود تا دوره نمايندگي او به پايان برسد؟

دبير شوراي نگهبان گفت: اميدوارم با تأكيد بر سياست‌هاي كلي انتخابات بر اين امر، شاهد نظارت بهتري بر نمايندگان باشيم و سازوكارهاي آن مهيا شود.

آيت الله جنتي در پايان ابراز اميدواري كرد با اهتمام بيشتر شوراي نگهبان، مجلس و دولت، سياست‌هاي كلي انتخابات با تصويب قوانين و مقرارت مناسب، به نتايج خوبي برسد.

* منبع: اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
3
كاملا" درست است
ولي سالهاست اين سوال در مغز ما است كه چرا كساني مانند مسترخاطره و خاتمي و موسوي و مسترتدبير و ..... از تاييد شوراي نگهبان مي گذرند و با اين تاييد . تيشه به ريشه همان شوراي نگهبان و ملت ايران و اسلام عزيز و تشيع علوي مي زنند ؟!!!
مهران
|
United States
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
1
با سلام
آقای جنتی اگر قائل به حرفهای خود هستند باید در انتخابات آتی ریاست جمهوری بشدت جلوی تایید افرادی که بوی خیانت به کشور را می دهند بگیرد و بدون هیچ ملاحظه ایی از تایید این افراد جلوگیری بعمل آورند. در این کشور آزادی هست ولی نه برای خیانتکاران. اگر شورای نگهبان اجازه ورود به این اشخاص را در انتخابات ریاست جمهوری بدهد و این افراد با کمک تبلیغات و پولهای معاندان این نظام به ریاست جمهوری این کشور برسند خون شهیدای ما بر گردن آنها خواهد بود. چطور می شود که این کشور می تواند جلوی قدرتهای استکباری جهان بایستد ولی توان ایستادن بر روی روحانی نمایان و منحرفان اصلاح طلب را ندارد. دیگر پشت قانون اساسی پنهان شدن و مسئولیت تایید صلاحیت افراد غیر اصلح را نپذیرفتن در این کشور جایگاهی ندارد. خائنان روحانی نما و فتنه جویان غرب پرست از ضعف های قانون اساسی کشور ما نهایت سوء استفاده را تا کنون کرده اند. شاید یکی از مهمترین وظایف شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ اینگونه افراد به نظام اجرایی و قانونی کشور می باشد.دیگر این انقلاب توان پذیرفتن ریاست جمهوری بنی صدران و روحانی نمایان اصلاح طلب را ندارد. آقای جنتی شما محتهدید و سرور ما. در کجای قران آمده که می توان سرنوشت مردم را در دست شیفتگان مستکبران گذاشت؟امام بزرگوار ما هیچگاه ملاحضه کار سیاسی نبود. او همیشه می گفت اسلام و خدا. به همین علت او آقای منتظری را با قدرت تمام کنار گذاشت. یاید مشت اصلاح طلبان برای مردم باز شود تا کسی دیگر جرات خیانت یه این کشور را بخود ندهد.
شکوفه احمدی
|
United Kingdom
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
خطاب به سران فتنه
ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: