به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
با این اسناد و مدارک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت و برنامه‌های فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را تایید نکردند
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی در شرایطی اقدام به تغییر 3 وزیر کابینه ی یازدهم و معرفی 3 وزیر پیشنهادی به مجلس کرد که قبل از این، هر 3 گزینه را یکبار دیگر به خانه ی ملت معرفی کرده و در کسب رای اعتماد از وکلای مردم برای آنها ناکام شده بود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، یکی از افرادی که روحانی اصرار دارد به هر نحوی که شده، ولو برای مدت کمتر از 6 ماه، او را در جلسات هیات دولت مشاهده کند، یکی از فعالان فتنه 88 به نام "فخرالدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی" است.

برای آشنایی بهتر مخاطبان گرانقدر با علل عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس در معرفی قبلی آشتیانی، بخش هایی از مخالفت های وکلای مردم را مورد بازخوانی قرار می دهیم با این مقدمه که روحانی در جلسه ی رای اعتماد او مدعی شده بود: "برخلاف آنچه که برخی از رسانه‌ها شایع می‌کنند، من در انتخاب وزیر تحت فشار هیچ گروه سیاسی و یا هیچ شخصی نبوده و نه هستم و نه من کسی هستم که فشارپذیر باشم و بخواهم به خاطر نظر گروهی انتخابی را انجام دهم... برخی رسانه‌ها لجبازی را برای رئیس‌جمهور و مجلس به کار می‌برند. این واژه نه مناسب برای مجلس و نه برای دولت است"!

* جعفری: فرزندان آشتیانی در خارج از کشور به سر می برند

گزیده های مخالفت قاسم جعفری؛ نماینده بجنورد در مجلس نهم

- ای‌ کاش اصولگرا و اصلاح‌طلب نبود و همه حق‌طلب می‌شدیم اما چه شده است که تصادفا همه از یک گروه آن هم آقای معین و مجموعه وی معرفی می‌شوند. آیا این تصادفی است؟

- جلسه امروز جلسه رای اعتماد است و باید این امر احراز شود من زمانی که این دکمه را فشار می‌دهم باید در سه دادگاه حاضر شوم دادگاه خدا، دادگاه ملت و دادگاه وجدان.

- معاون پارلمانی شما مصاحبه‌های انبوهی را انجام داده است و برخی از این مصاحبه‌ها به جای وصل کردن فصل کردن را دنبال می‌کند تا وصل کردن را. وی در مصاحبه‌های خود می‌گوید آقای روحانی از ابتدا بنایی برای استفاده از مجلس در بحث وزارت علوم نداشته است.

- بر اساس اطلاعاتی که ما داریم فرزندان آقای آشتیانی یکی در اسپانیا،‌ یکی در مالزی و دیگری در کانادا به سر می‌برند. بسیاری از افرادی که توسط رئیس جمهور معرفی می‌شوند افرادی هستند که خانواده‌های آنها دوست ندارند در این مملکت زندگی کنند.

* نقوی حسینی: فتنه خط قرمز ماست

گزیده های مخالفت سید حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین

- اگر 20 نفر دیگر نیز با ویژگی‌های میلی منفرد، توفیقی و آشتیانی برای وزارت علوم معرفی شوند مجلس به آنها رأی اعتماد نمی‌دهد... گویا وزارت علوم سهم حزب منحله مشارکت شده است.

- آقای رئیس‌ جمهور شما از چهار نفر برای وزارت علوم نام بردید اما ما از پنج نفر نام می‌بریم که شما برای وزارت علوم معرفی کردید، اولین آن آقای میلی منفرد بود، مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه خط قرمز ماست، ما از این خط عبور نمی‌کنیم، اگر 20 نفر دیگر نیز معرفی شوند و ویژگی‌های میلی منفرد، توفیقی، فرجی دانا و دانش‌ آشتیانی را داشته باشند این مجلس به آنان رای نخواهد داد.

- آقای رئیس‌جمهور شما می‌گویید در معرفی وزیر علوم تحت فشار نیستید پس چرا همه کسانی که معرفی می‌شوند از یک حلقه‌اند؟ آیا فرد معتدلی در بین جامعه دانشگاهی نیست؟ ما به عمل نگاه می‌کنیم.

- مجلس اعتقاد دارد شعارهای دولت شما باید حفظ شود. مردم به تدبیر، امید و اعتدال رای دادند اما تمامی افراد معرفی شده برای وزارت علوم بویی از اعتدال نبردند. همه این افراد معرفی‌شده برای وزارت علوم عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت هستند. گویا وزارت علوم سهم حزب منحله مشارکت شده و شما نمی‌توانید از آن عبور کنید.

* زاکانی: وزیر پیشنهادی روحانی، بازداشتی فتنه است

علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس نهم

- سپردن مدیریت آموزش عالی به عناصر افراطی خلاف مصالح کشور است... دانش‌ آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بوده و تا به امروز هم نیش قلم و بیان وی ادامه دارد.

- شرایط کشور خطیر است، ما در اوضاع بهانه‌جویی به سر می‌بریم که نظام سلطه به واسطه بهانه‌های مختلف اموری را به کشور ما تحمیل می‌کند، امروز دولت و نظام در میان بهانه‌جویی‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، منطقه به واسطه اقدامات آمریکا در آتش می‌سوزد و مشکلات اقتصادی در کشور ما وجود دارد که عده‌ای نیز به دنبال بهانه‌جویی هستند.

- مجلس با انقلاب، امام، شهیدان پیوند ناگسستنی دارد، مجلس مطیع رهبری و نوکر ملت و برآورده از اکثریت ملت است، مجلس برخواسته از 9 دی 88 است.

- رییس‌جمهور با کنایه به ما گفت «و ما ادراک ماالبورسیه» پاسخ این صحبت را این گونه می‌دهیم که «و ما ادراک ماالفتنه».

- روحانی گفت دانش آشتیانی به دنبال علم و فناوری و دوری از سیاست است و اهل تنازع با مجلس نیست ولی ما نمی‌توانیم گذشته روشن دانش را نادیده بگیریم، نمی‌توانیم به وعده های شما توجه داشته و پیش خدا رفع مسئولیت کنیم در حالی که گذشته دانش آشتیانی برای ما روشن است.

- می‌گویند دانش آشتیانی از رزمندگان دفاع مقدس است، سال 67 امام در دوم آذرماه فرمودند بسیج دانشجویی ضروری‌ترین تشکل است و دانش در کتاب تاریخ شفاهی آموزش عالی در دوره معین گفته است که ما نگذاشتیم بسیج به داخل دانشگاه بیاید، حتی در سال 68 افتخار دانش این است که با وجود تأکید بسیار افراد که پیام امام را روشن می‌دانستند وی می‌گوید ما ایستادیم تا بسیج به خارج دانشگاه برود.

- دانش‌ آشتیانی از موسسان حزب مشارکت است، بیانیه‌های مختلف را امضا کرده‌ است و اسناد آن نیز موجود است، مجلس ششم تحصن شد... مجلس ششم برای جلوگیری از امر منطقی و قانونی انتخابات تحصن شد، 119 نفر از اساتید 7 بهمن ماه سال 82 بیانیه رسمی دادند و به نفع تحصن‌کنندگان روزه سیاسی گرفتند که دانش‌آشتیانی نیز جزو این افراد بود و در آن بیانیه تحصن نمایندگان را نقطه عطف پیشرفت کشور دانستند.

- میلی‌ منفرد را به واسطه حضور در تحصن دانشگاه امیرکبیر رأی اعتماد ندادیم، دانش آشتیانی مربوط به دانشگاه امیرکبیر نیست ولی از دانشگاه دیگر به این دانشگاه آمده و در تحصن شرکت کرده است و حالا تکذیب می‌کند که در فتنه 88 حضور داشته ولی نه تنها حضور داشته بلکه از گردانندگان فتنه بوده است.

دانش آشتیانی تنها مدیر مدرسه بازداشتی فتنه بود/زندگی فرزندان وزیر پیشنهادی روحانی در خارج از کشور

-
آقای صالحی که در آن زمان ریاست دانشگاه علم و صنعت را به عهده داشت، بعد از صحبت آقای دانش‌آشتیانی در تحصن گفت که نه تنها که ما در اینجا نشسته‌ایم اعتراض داریم بلکه باید تلاش کنیم تا همه اساتید، کشور در پیش بگیریم و معترض شویم.

- حضور آقای دانش‌آشتیانی در جمع شعاردهندگان که فیلم آن در زمان آقای میلی‌ منفرد منتشر شد کتمان بحث فتنه را برملا می‌کند. آقای صدیقی معاون دانشجویی حال حاضر وزارت علوم و آقای غلامی مدیرکل بورس فعلی این وزارتخانه در کنار آقای دانش‌آشتیانی بودند.

- امروز کشور نیاز به آرامش دارد آقای رئیس‌ جمهور گفت که ما باید تنور را گرم کنیم و نانی به مردم بدهیم، آقای رئیس‌ جمهور با شرایطی که ایجاد شده نه تنور گرم می‌شود بلکه در جامعه آتشی برافروخته خواهد شد که تمام منافع ملی شرایط کشور را به باد خواهد داد.

- ما تا امروز به حواشی می‌پرداختیم به اعتقاد من آقای دانش‌آشتیانی از عناصر محوری است و از کسانی است که در حقیقت در مسیر شکل‌گیری این تفکر نقش محوری داشته است.

- آقای دانش‌آشتیانی به مدت 20 سال مدیرعامل مدارس مفید بوده است. تهران 3هزار مدرسه دارد تنها مدرسه‌ای که مدیر آن در زمان فتنه دستگیر شد مدیر مدرسه مفید بود و تنها مدرسه‌ای هم که روز قدس از مدرسه راهپیمایی به راه انداخت تا شعار نه غزه نه لبنان را سر دهند مدرسه مفید به مسئولیت و مدیریت آقای دانش‌آشتیانی بود.

***
با این اسناد و مدارک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت و برنامه‌های فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را تایید نکردند. وکلای ملت با 70 رأی موافق، 171 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 257 رأی مأخوذه، به دانش‌آشتیانی برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.

حالا باید دید آیا نمایندگان مجلس دهم، در برابر معرفی دوباره ی چنین فردی، این بار برای وزارت آموزش و پرورش توسط روحانی چه واکنشی نشان خواهند داد؟ آیا روحانی را متوجه این موضوع خواهند کرد که برای اداره ی کشور باید دست از لجبازی برداشته و با ایجاد آرامش در دوران پرحاشیه ی پسابرجام، به فکر حل مشکلات اساسی مردم باشند نه اینکه با حاشیه سازی و میدان دادن به عناصر اغتشاش طلب، کشور را دچار تلاطم خودساخته نمایند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فاطمه فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
4
2
با سلام و عرض ادب و احترام
اينجانب، دبير بازنشسته آموزش و پرورش در تهران، ضمن تشكر از مواضع انقلابی نمایندگان محترم مجلس در خصوص كانديداتوري اقاي فخرالدين دانش آشتياني برای وزارت آموزش و پرورش، كه از حاميان فتنه ٨٨ و از گردانندگان و تحريك كنندگان اساتيد دانشگاهها در آن زمان بوده و الان هم با گستاخي تمام از مواضع پيشين خود دفاع مي كند و گفته كه مواضع سياسيش تغييري نكرده است!! مي خواهم مطالبي را پيش از روز راي گيري به ايشان به سمع و نظر نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي برسانم كه به صورت خلاصه در زير بيان مي كنم:
در سال ١٣٧٣ كه من و همسرم (دو فرهنگي مومن و متعهد و متخصص) پس از آزمون و گزينش از سوي وزارت آموزش و پرورش جهت تدريس در مدرسه ايراني لندن به انگليس اعزام شديم، ايشان كه در آن زمان از طرف دولت ايران جهت تحصيل در مقطع دكترا بورس شده بود و همزمان به تدريس رياضي در آنجا نيز مشغول بود به بنده كه در آن زمان مسيول تربيتي آن مدرسه و ساير مدارس ايراني بريتانيا بودم صرفا به علت مواضع انقلابيم يكبار در جمع كليه معلمين مدرسه فحاشي ناموسي كرد كه بلافاصله توسط مدير مدرسه اخراج شد و سپس ايشان در آنجا هم شروع به تحريك ايرانيان مقيم لندن (معلمين، اولياي دانش آموزان و ... ) همانند اقدامات خود در فتنه ٨٨ جهت تحصن و تجمع عليه بنده و مدير مدرسه ايراني نمود كه البته با هوشياري مسيولان وقت آموزش و پرورش و سرپرست مدارس ايران در اروپا ناكام ماند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
نان به قرض دادن رئيس جمهور به اين (...) به اميد راي آوردن چندروزه در اين جهان . عاقبت خوشي برايشان در آن جهان نخواهدداشت
پس ازين كارها بترسند و خدا را شاهد و ناظر بر اين احوالات نادرست خود بدانند
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
4
1
چه جالب ؟!
تعجب نيست كه در زمان شاهنشاه . بورسيه را به چنين ضدانقلابي هايي مي دادند.
جناب مستر خاطره . چنين كساني را براي امروز خود نياز داشت !!!
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
شکر خدا که این نمایندگان رفتند و جناب دانش آشتیانی از مجلس مردمی رای اعتماد گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: