به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
برخورد رییس جمهور کره جنوبی را با نحوه ی مواجهه حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در برابر فسادهای دولتی مقایسه کنید
"خیبرآنلاین" - مقایسه‌ 2 اتفاق و 2 رویکرد از جانب رییس جمهور کشورمان که یک مرد روحانی است، با رییس جمهور کشور کره جنوبی که یک زن هست، در نحوه ی برخورد با فساد دولتی، بیانگر حقایق تلخی است که تنها به دست توانا و قدرتمند ملت بزرگ ایران قابل ترمیم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، پس از درز خبری در رسانه های کره جنوبی که براساس آن، اعلام شد یکی از دوستان نزدیک رییس جمهور این کشور، با استفاده از نفوذ خود و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود، در بعضی انتصابات مداخله و از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است، خانم "پارک گئون هه"، رییس جمهوری کره جنوبی، از مردم کشورش با دیدگانی اشک آلود عذرخواهی کرد.

رییس جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود با بیان اینکه از حوادث اخیر بسیار متاثر و دل شکسته است گفت: من با دادستانی و تحقیقات آنها درباره اتهامات "چوی سوون سیل" همکاری لازم را به عمل خواهم آورد.

علاوه بر این، نخست وزیر کره جنوبی، 2 وزیر کابینه، 10 مشاور رییس جمهوری و رییس کارکنان نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی نیز از سمت های خود استعفا داده و یا برکنار شده‌اند.

همچنین، دادستانی کره جنوبی خانم "چوی" که از نزدیکان رییس جمهور این کشور بود، را بازداشت کرده است.

آنچه که خواندید، اقدامات رییس جمهور کشوری است که نه درس اسلامی خوانده و نه نشان مقدسات دینی را با خود به همراه دارد.

تفاوت‌ فریدون‌‌های کره جنوبی با فریدون‌های ایران / به جای عذرخواهی، از مردم طلبکار هستند

حال، این برخورد رییس جمهور کره جنوبی را با نحوه ی مواجهه حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در برابر فسادهای دولتی مقایسه کنید.

در بحبوحه ی مساله ی بغرنج و آزاردهنده ی فیش های نجومی، ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رسما اعلام کرد: در موضوع مدیرعامل بانک رفاه که اخیرا نیز فیش حقوقی وی جنجال‌ساز شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی‌گری در بانک ملی را نیز داشتیم ولی با فشار آقای حسین فریدون و لابی‌گری وی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت! رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا مستقیما برادر رئیس‌جمهور به شما فشار وارد کرد تا وی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه انتصاب شود؟ گفت: بله و من امروز هم که وی را در این همایش دیدم به او گفتم که با فشار شما این اتفاق افتاد و ما معتقدیم که هر فردی که مشکل داشته باشد، در هر سمتی قرار گیرد مشکل‌آفرین خواهد بود. سراج ادامه داد: به نظر شما با توجه به این فشارها چه کار دیگری از قوه قضائیه برمی‌آید؟!

از آن روز تاکنون، قوه قضاییه و مردم منتظر برخورد رییس جمهور با برادرش و نیز، تشکیل پرونده برای فیش نجومی بگیران بودند، که همچنان، این انتظار بدون کمترین نتیجه ای، ادامه دارد!

از سوی دیگر، در ماجرای فساد 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان که منجر به بازداشت رییس و تعدادی از همکاران او شد، عملکرد دولت یازدهم همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در این باره، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، صراحتا اعلام کرد: یکی از متهمان این پرونده که همینک در بازداشت به سر می برد، در منزلی سکونت دارد که متعلق به فردی است که وام کلان از صندوق ذخیره فرهنگیان دریافت داشته است! وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات توسط مسوولان صندوق با ارتکاب جرایمی از جمله رشاء و ارتشاء به عمل آمده است.

این در حالی است که روحانی در جلسه رای اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی اش از تریبون مجلس اعلام کرد: اینکه دستگاهی وامی داده و آن فرد در پرداخت وام معوقه داشته و بدهی شده است، برخی رسانه‌ها آن را فساد و اختلاس تلقی می‌کنند!

او البته توضیح نداده که اگر بحث معوقه هست، چرا مدیرعامل، همسر و فرزندش همینک در بازداشت به سر می برند؟!

به هرحال، نحوه ی مواجهه ی روسای جمهور کشورهای کره جنوبی و ایران با فسادهایی که در درون دولت هایشان شکل گرفته، ماهیت حاکم بر این دولت ها را نشان می دهد؛ آنجا با چشم اشکبار، عذرخواهی می کنند و با سیستم قضایی کشورشان همکاری کرده و افراد خاطی را برکنار می نمایند؛ اما اینجا بدون کمترین اعتنایی، فعالیت ها ادامه پیدا می کند، اسم فساد مالی به وام معوقه تغییر می یابد و امثال برادر رییس جمهور، همچنان مشغول پیگیری اهدافشان هستند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
1
اگر كشور ما (...) واقعي اسلامی مي داشت
الان مي بايست بسياري از اين داداش فريدون ها و دخترهاي بابا . سر و دست نمي داشتند و گوشه فبرستان . آرميده بودند
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
2
از توليدات ماشينهاي هر كشور مي توان پي برد كه روساي جمهور آن چگونه اند
ماشينهاي كره اي را با پرايد مقايسه كنيد
نتيجه حاصل مي شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: