به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
برای اطلاع از جنس دیگری از سنگ اندازی ها و کاسبی با زایران کربلا، فقط به یک پیام ارسالی از یک مخاطب خیبری جهت اطلاع مراجع ذیربط بسنده می شود
"خیبرآنلاین" - عدم درک عمیق از حماسه اربعین و نگاه کاسبکارانه به این رخداد تاریخی و بی سابقه منجر شده تا برخی دستگاه ها، به جای بسیج هرچه بیشتر و بهتر امکاناتشان جهت افزایش شکوه این راهپیمایی دهها میلیونی و زمینه سازی برای حضور باشکوهتر میلیون ها ایرانی مشتاق، به فکر تجارت نامیمون در این زمینه بیافتند که نتیجه ی آن، سنگ اندازی هرچه بیشتر در پیش پای علاقه مندان به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در شرایطی که با پیگیری های وزارت خارجه، شرط اخذ روادید با کشورهای مختلف حذف شده است، اما این موضوع، برای سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات مورد بی توجهی کامل قرار دارد.

همین مساله موجب شده که برای حضور در پیاده روی، مبلغ 40 دلار (معادل قریب به 150 هزار تومان) از هر زایر دریافت شود. اما این همه ی ماجرا نیست و هزینه های اجباری دیگری برای آنانی که می خواهند به صورت قانونی زایر کربلا شوند، تدارک دیده شده است. از بیمه ی اجباری 25 هزار تومانی گرفته تا هزینه ی خدمات دفاتر زیارتی 10 هزار تومانی!

جالب اینجاست که امروزه، اکثر ایرانیان با روش های مختلف، خود را بیمه کرده اند و هرگز نیازی به این بیمه ی اجباری ندارند اما باید چراغ کاسبی از میلیون ها زایر روشن نگهداشته شود! علاوه بر این، پرداخت اجباری مبلغ 10 هزار تومان برای دفاتر خدمات زیارتی در شرایطی اعمال می شود که این دفاتر، اصولا "هیچ" خدمتی را نمی توانند به زایران اربعین ارایه کنند و مشخص نیست این مبلغ، به کدام دلیل دریافت می شود؟!

از این ماجراهای تاسف برانگیز اجباری که بگذریم، افزایش نرخ اتوبوس و هواپیما در ایام خاص اربعین اتفاق شوم و کاسبی نامبارک دیگری است که ظاهرا کار را از دست متولیان آن خارج نموده است. همچنین، بی نظمی در فروش بلیط های قطار و عدم پاسخگویی دقیق در این باره با اعتراض علاقه مندان به سفر ریلی مواجه شده است.

عدم هماهنگی دستگاه های دولتی برای صدور مرخصی به کارمندانی که در این ایام، با دیدگانی اشکبار و قلب هایی آکنده از عشق اهل بیت(ع) خواهان سفر به کربلای معلی هستند، موضوع دیگری است که به ویژه در اربعین امسال، گریبان این افراد را گرفته است.

اما باز هم مشکلات زایران در داخل خاک ایران به این مسایل محدود نمی شود و برای اطلاع از جنس دیگری از سنگ اندازی ها و کاسبی با زایران کربلا، فقط به یک پیام ارسالی از یک مخاطب خیبری جهت اطلاع مراجع ذیربط بسنده می شود؛ پیامی که اذعان می دارد برای انصراف از ثبت نام در سایت سماح هم باید به ازای هر نفر، مبلغ 2 هزار تومان پرداخت شود:

"عباس" یک زایر است که با ارسال پیامی نوشته:
"وقتی در سایت سماح ثبت نام می کنید، نفری 34/800 تومان از شما پول بابت بیمه و... پول می گیرند. به دفتر خدمات زیارتی که مراجعه می کنید، از شما تعهد می گیرند اگر ویزا آماده نشد، مسئولیتی متوجه آنان نیست! وقتی برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه می کنید، به شما می گویند نباید در سماح ثبت نام می کردید و چون ما وقت چک کردن تک تک اسامی را نداریم، بای انصراف بدهید تا مجددا ما ثبت نام کنیم و همانجا نفری 180 هزار تومان می گیرند! وقتی که از سایت سماح انصراف می دهید، به شما می گویند باید به بانک ملت بروید. سرگروه که بانک ملت مراجعه می کند مبلغ از قبل تعیین شده است و نفری 32/800 تومان به شما برمی گردانند. برای من مدیر کاروان که 49 زائر داشتم، این مبلغ 98/000 تومان می شود. چند نفر مانند من مبتلا به این ماجرا می شوند؟! هزینه ی انصراف از سماح و ثبت نام دوباره در سفارت؟ از هر کدام 2 هزار تومان کسر می شود"!

مشکلات خودساخته ی برخی دستگاه های دولتی که پیش پای میلیون ها ایرانی داوطلب زیارت اربعین به وجود آمده، آنقدر آشکار و شفاف هست که نیاز تحقیق و تفحص ندارد. دقایقی سرزدن به پایین تر از میدان ولی عصر(عج) تهران، یک پیگیری ساده جهت تهیه ی انواع بلیط، حضور در مرزها و... به خوبی نشان می دهد در شرایطی که مردم فداکار عراقی، خود را برای پذیرایی رایگان و صلواتی از میلیون ها زایر آماده ی جانفشانی می کنند، اما در داخل کشورمان، بعضی ها، فرصت را برای کاسبی یا "تیغ زدن" زایران فراهم دیده و جهت اختلاس های احتمالی بعدی، برای جیب محبان اهل بیت(ع) نقشه کشیده اند.

لازم به یادآوری است که امسال، برای به اصطلاح ایجاد تسهیلات(!) به زایران اربعین، ستادی در وزارت کشور تشکیل شده است.

پیشنهاد مهم این است که در این حرکت خودجوش و مردمی، هیچ دستگاه دولتی، خود را متولی کار ندانسته و بگذارند خود مردم برای سفر خود، برنامه ریزی کنند. اگر توانستند، کمکی نمایند و اگر برایشان مقدور نیست، اصلا به این ماجرا ورود نکنند که در نهایت منجر به افزایش مشکلات و سنگ اندازی در پیش پای زایران خواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
1
دست در كيسه مردم كردن يعني همين ديگر !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: