به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
دلبستگان به هواپیمای آمریکایی و کترینگ اتریشی
عباس آخوندی، باجناق ناطق نوری و وزیر راه و شهرسازی، باید به مردم جوابگوی اشتباهات سیستمی مجموعه ی تحت مدیریت خود باشد
"خیبرآنلاین" - ماجرای غم انگیز برخورد 2 قطار در ایستگاه هفت خوان و جان باختن جمعی از هموطنان که به قصد زیارت امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شده بودند، فضای عمومی کشور را مصیبت زده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در این میان، اما آنچه که موجب افزایش همزمان خشم مردم نسبت به این حادثه شد، تلاش عده ای برای انحراف افکار عمومی و گریز از پذیرش مسئولیت مستقیمی است که برعهده ی آنان قرار دارد.

عباس آخوندی، وزیر پرحاشیه ی راه و شهرسازی دولت یازدهم، که در طی دوران وزارتش، موضوعات بحث برانگیزی را پیگیری نموده است، در اولین واکنش به حادثه ی جان باختن مسافران قطار، با آسودگی خاطر و بدون توجه به تبعات سخنان خود، اعلام کرد: "همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد"!

این نگاه مادی گرایانه به انسان و زندگی، موجبات افزایش خشم و اعتراض مردم داغدار را فراهم آورد؛ مردمی که می نگرند برای یک مسئول در قامت وزیر دولت جمهوری اسلامی، ارزش جان انسان ها همتراز با بیمه ی آنها تنظیم شده و در این باره "نگرانی خاصی وجود ندارد"!

بلافاصله پس از حادثه ی قطار و اظهارات اولیه ی مسئولان دولتی مرتبط با این موضوع، رسانه ها و افکار عمومی تلاش کردند تا سوابق فعالیت های صورت گرفته در زمینه ی پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی را مورد بررسی قرار دهند که به سرعت، به خبر راه اندازی "سیستم کنترل اتوماتیک قطار" برخورد کردند.

28 اسفندماه 1393 وزارت راه و شهرسازی با سروصدای بسیار خبری را مخابره کرد که براساس آن، برای "رعایت ایمنی و سرعت بیشتر قطارها"، "سیستم کنترل اتوماتیک قطارها" به بهره برداری رسید. در این خبر اعلام شد که سیستم مذکور (ATC) سرعت و فاصله قطارها را به صورت مدیریت متمرکز کنترل می‌کند و موجب می‌شود ضمن آنکه احتمال وقوع سوانح به حداقل ممکن برسد امکان استفاده از ظرفیت فعلی 2 برابر شود.


در مراسم راه اندازی این سیستم، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حضور داشتند.

حالا، اما با گذشت تنها 21 ماه از آن بهره برداری، با اتفاقی تلخ، دهها خانواده ی ایرانی داغدار شده اند اما حضرات افتتاح کننده ATC به جای پذیرش مستقیم مسئولیت این حادثه و عذرخواهی رسمی از مردم و استعفا از مسئولیتی که اشغال کرده اند، تلاش می کنند تا همه ی قصور را از اشتباهات سیستمی خود، به نیروی انسانی، سوزنبان، لوکوموتیوران و... منتقل کنند.

اینک افکار عمومی از شخص معاون اول رییس جمهور که جلسه کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن در خصوص سانحه برخورد 2 قطار در محور دامغان - سمنان به ریاست او تشکیل شد، می پرسد که در برابر آن افتتاحیه ای که 21 ماه قبل انجام داد و این حادثه ای که واقع شد، چه پاسخی برای داغدیدگان دارد؟

همچنین، عباس آخوندی، باجناق ناطق نوری و وزیر راه و شهرسازی، باید به مردم جوابگوی اشتباهات سیستمی مجموعه ی تحت مدیریت خود باشد؛ نباید قربانیان این حادثه ی بزرگ و تلخ را تنها در میان تعدادی انسان گمنام و طبعا از طبقه ی متوسط رو به پایین جامعه که برای ارتزاق خود و خانواده شان در شرایط سخت مشغول خدمت هستند، جست و جو کرد.

هرچند از وزیری که مهمترین دغدغه هایش، تلاش برای اثبات مفیدبودن خسارت محض برجام است توقعی جز تکرار این حوادث ناگوار نمی رود. وزیری که همچنان دل به وعده ی آمریکا و غرب مبنی بر حضور هواپیما، خوش کرده است و همزمان، درباره ی صنعت ریلی کشور تلاش می کند تا کترینگ یا همان صنعت پذیرایی، آماده سازی و طبخ غذا و نوشیدنی را با کمک اتریشی ها و غربی ها در کشورمان جا بیاندازد تا مسافران خطوط ریلی کشورمان، اگر امنیت جانی برای سفر ندارند، اما در عوض بتوانند در سفرهای نیمه تمام خود، از غذاها و نوشیدنی های فرنگی استفاده نمایند!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
1
1
كشته هاي ايرانيان توسط داعش برابر 40 نفر
كشته هاي قطار توسط مديريت بي عرضه 45 نفر
ظاهرا" اين مديريت . قدرت كشتارش از داعش بيشتر است
رهایی
|
United States
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
1
0
یکی نیس به آقای قاضی پور ...بگه اینطور بگویید ... که ماسالها پیش قبل از انقلاب دهقان فداکارها را دست تنها بدون تکنولوژی داشتم ...نگویید ما "دهقان فداکار را داریم"!!....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: