به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پس از هدردادن سرمایه‌های انسانی، زمانی، مالی و معنوی کشور طی 3/5 سال گذشته، برای مدت 5 ماه پیش رو نیز باید قید رفع مشکلات را زد چون حضرات خود را درگیر فعالیت های زودتر از موعد انتخاباتی کرده‌اند
"خیبرآنلاین" - مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری و رکود در بازار مردم را آزار می دهد و متاسفانه، همه ی دلخوش کردن ها و شرطی نمودن جامعه به برجام و اعتماد به آمریکا به بن بست قطعی رسیده است اما آنچه که در میان مسئولان، به ویژه مسئولان دولتی و بخشی از مجلس مشاهده می شود، سیاسی کاری و عدم توجه به معضلات واقعی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، 3/5 سال است که وضعیت کشور در حالتی "شرطی" راکد مانده و همه چیز به برجامی گره زده شد که این روزها، خسارت محض بودن آن بر همگان آشکار شده است.

براساس این گزارش، طی این مدت، علاوه بر افزایش تعداد بیکاران، تعطیل شدن هزاران واحد تولیدی، رکود بی سابقه در بازار، ولنگاری فرهنگی، توقف و بعضا عقبگرد علمی، توقف حداکثری صنعت هسته ای، بازشدن روزنه های نفوذ در موضوعات مختلف، هنجارشکنی در روابط بین المللی و اقدامات نابجا در دیدارهای اشتباه با مقامات دولتی آمریکا، تحقیر عزت ملی در برخی دیدارهای دیپلماتیک، نادیده انگاری حقوق ایرانیان از جمله در فاجعه ی منا، تضعیف پایه های پولی کشور، بازگشت دلار به کانال 4 هزار تومان، حقوق های نجومی در اوج اعلام خالی بودن خزانه دولت، لبخند زدن به دشمنان و اخم و فحاشی نسبت به منتقدان و دلواپسان دلسوز و دهها اتفاق دیگر، اما همزمان، شاهد رفتار غیرمسئولانه برخی مقامات رسمی دولت هستیم که از مدتها قبل، فکر و ذهنشان را درگیر مسایل انتخابات ریاست جمهوری نموده و با شرکت در جلسات حزبی و جناحی و سیاسی، عملا موضوعات مطروحه ی فوق را به حال خود رها کرده اند.

به عنوان مثال، برخی خبرگزاری ها افشا کردند که جلسات انتخاباتی ستاد روحانی به ریاست محمدعلی نجفی در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری و به صورت منظم در حال برگزاری است و در یکی از این جلسات، درباره ی چگونگی جذب معلمان و فرهنگیان و ایجاد تشکیلاتی برای آنها و نیز، برگزاری جلسات با وزیر آموزش و پرورش در این زمینه، تصمیماتی اتخاذ شده است.

در نمونه ای دیگر، حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ی حزبی - انتخاباتی در سنندج رسانه ای شد که طی آن، واعظی آشکارا علاوه بر تخریب رقبای احتمالی روحانی، از احتمال شکست رییس دولت یازدهم در انتخابات اردیبهشت ماه خبر داد و تلاش کرد با تهییج هم حزبی هایش، آنها را به تلاش بیشتر جهت جمع آوری حتی یک رای بیشتر برای روحانی وادارد. تاسف برانگیز اینکه در این جلسه، استاندار و سایر مقامات دولتی محلی نیز حضور داشتند.

از این دست اخبار، به وفور در دسترس قرار دارد؛ اخباری که حکایت از آن دارند مقامات دولتی، به جای فعالیت های خدماتی و تلاش برای رفع مشکلات، ظاهرا براساس یک بخشنامه نانوشته، تمرکز خود را بر مسایل انتخاباتی - حزبی گذارده اند.

نتیجه آنکه پس از هدردادن سرمایه های انسانی، زمانی، مالی و معنوی کشور طی 3/5 سال گذشته، برای مدت 5 ماه پیش رو نیز باید قید رفع مشکلات را زد چون حضرات خود را درگیر فعالیت های زودتر از موعد انتخاباتی کرده اند تا بتوانند دوران حضور در قدرت خود را حداقل 4 سال دیگر افزایش دهند.

نکته ای که در پایان نباید از آن غفلت کرد، آنکه این دولت، اولین دولتی است که زودتر از رقیبان، به فکر تشکیل ستاد انتخاباتی و فعالیت های زودتر از موعد افتاده است به نحوی که تقریبا همه ی دولت های گذشته، انتخاباتی کردن فضا در خارج از زمان معمول را به ضرر کشور و مجموعه ی دولت قلمداد می کردند و در همه ی فواصل گذشته، این رقیبان دولت های مستقر بوده اند که زودتر از موعد درصدد فعالیت های انتخاباتی بوده اند اما اینک، گویا موضوع برعکس شده است. همین مساله، به خودی خود نشان می دهد که مدعیان اعتدال، متوجه ریزش شدید پایگاه اجتماعی خود شده اند اما به اشتباه، به جای جبران خساراتی که وارد کرده اند، راه گریز از وضعیت خودساخته ی فعلی را بر انتخاباتی کردن فضای کشور و فعالیت های زودهنگام انتخاباتی دیده اند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شکوفه احمدی
|
United States
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
1
خطاب به سران فتنه
ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
3
کسی از کلید کاغذی انتظار باز کردن قفل آهنی را ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
1
بهتر نيست نام اين كليد را
كليد خركردن احمقان ناميد ؟!

خدا را شكر كه ما به اين دام نيفتاديم و براي آخرت خود . گناه و معصيت درست نكرديم !!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: