به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مشخص شده است که در این میان یک نفر با مردم روراست نیست و به افکار عمومی دروغ می گوید. این موضوع باید توسط نهادهای ذیربط حقوقی و قضایی به صورت کامل، دقیق و البته سریع مورد رسیدگی قرار گیرد
"خیبرآنلاین" - شفافیت، یکی از راه های میانبر مبارزه با مفاسد اقتصادی و تحقق عدالت است و هرچه فضای کشور به سمت پنهان کاری و محرمانه نگاهداشتن مسایل از مردم و مسئولان پیش برود، طبیعتا باید در انتظار وقوع مفاسد مختلف مالی و سوءاستفاده های اقتصادی بود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، دولت یازدهم یکی از دولت هایی است که در مسایل مختلف، از خسارت محض برجام گرفته تا قراردادهای جدید نفتی و مذاکرات FATF و ماجرای ادامه دار حقوق های نجومی، رویه ی پنهان کاری را عملا در دستور کار خود قرار داده است.

نامحرم دانستن مردم و سایر مسئولان آفت بزرگی است که دولت حسن روحانی به آن مبتلا شده و هرچه به هفته های پایانی عمر این دولت نزدیکتر می شویم، برگه های متعددی از آسیب های به وجود آمده ی ناشی از این نوع رفتار، رونمایی می شود.

به تازگی، ماجرای انفصال از خدمت محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور) و علی طیب نیا (وزیر اقتصاد) در رابطه با ماجرای حقوق های نجومی توسط یکی از نمایندگان مجلس رسانه ای شد.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری مهر، اعلم کرد: "دیوان محاسبات در یک مورد نسبت به آقای نوبخت و طیب نیا اقدام کرده بودند و حکم سنگین انفصال از خدمت برای این 2 نفر صادر شده بود اما لابی های پشت صحنه فشار زیادی را به دادستان دیوان و صادر کننده رای وارد کرده بودند حتی از طرف آقای لاریجانی هم رایزنی هایی صورت گرفته بود  تا این رای تعدیل شود، این یک فاجعه است."

در ادامه ی این اطلاع رسانی، نامه ای که به امضای این 2 مقام دولتی رسیده بود، نیز منتشر شد که بسیاری، این نامه را منشاء حقوق های نجومی دانسته اند.



بلافاصله پس از این اطلاع رسانی بود که خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) خبری را به نقل از فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسباتف مخابره کرد که وی گفته بود: "برای حکم انفصال از خدمت فردی، ابتدا باید گزارش تخلف از یک مرجع در این مورد به دیوان محاسبات ارجاع شود تا ما آن را رسیدگی کنیم. هیچ گزارشی در مورد این 2 نفر به ما ارجاع نشده است این موضوع صحت ندارد و خبر انفصال از خدمت این 2 نفر از سوی دیوان محاسبات تکذیب می شود."

نوبخت با استناد به همین خبر، اعلام کرد که "آن کسی که این دروغ را گفته بود هم اکنون در تعقیب است و دیوان محاسبات هم  این ادعا ها را رد کرد".

اما آیا افکار عمومی، به همین راحتی می توانند سخنان یک نماینده مجلس و نامه رسمی امضاشده توسط 2 مقام بلندمرتبه دولت را نادیده بگیرند؟

قطعا، چنانچه اظهارات آن نماینده کذب باشد، شکایت از وی و اعلام رسمی و عمومی نتیجه ی شکایت ضرورت دارد و عدم اطلاع رسانی در این زمینه مشکلات متعدد بعدی را با خود به همراه خواهد داشت.

در واقع، حالا مشخص شده است که در این میان یک نفر با مردم روراست نیست و به افکار عمومی دروغ می گوید. این موضوع باید توسط نهادهای ذیربط حقوقی و قضایی به صورت کامل، دقیق و البته سریع مورد رسیدگی قرار گیرد تا فرد دروغگو، نزد مردم رسوا شده و سخنان بعدی او توسط رسانه ها و جامعه با جنبه ی تردید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

علاوه بر این، رسیدگی به این موضوع و اعلام نتیجه ی آن منجر به کاهش بی بندوباری کلامی خواهد شد و افراد به خود اجازه نخواهند داد به راحتی هر سخن کذبی را به زبان آورند.

افکار عمومی در انتظار مشاهده ی نتیجه ی این همآورد هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: