به‌روز شده در: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
امیدواریم دولت بتواند هواپیماهایی را که قول داده وارد کشور کند،‌ البته چون ساخت و تحویل هواپیماها روند طولانی را برای آوردن بیش از 200 فروند هواپیما می‌طلبد، قطعا ورود هواپیماها چند سالی زمان می‌برد
"خیبرآنلاین" - مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان اینکه نظر وزیر راه درباره حمل‌ونقل هوایی غیرکارشناسی است، گفت: تفکر وزیر راه درست نیست، دنبال این هستیم که اقتصاد حمل‌ونقل هوایی برای سیستم داخلی ایجاد شود و نمی‌توانیم از فعالیت ایرلاین‌های خارجی جلوگیری کنیم.

به گزارش تسنیم، کامبیز بابایی درخصوص صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور با اشاره به ابراز نظرات غیرکارشناسی توسط وزیر راه در این زمینه اظهار کرد:‌ چندباری وزیر راه گفته که "ما سالانه 4 میلیارد دلار پول خرج می‌کنیم و به ایرلاین‌های خارجی می‌دهیم اگر هواپیما داشته باشیم دیگر پروازها را به آنها نمی‌دهیم"، در صورتی که این ادعا صحت ندارد.

وی توضیح داد: به دلیل اینکه وقتی براساس پروتکل پروازی از کشوری پذیرفته می‌شود باید معادل آن به کشور مورد نظر پرواز انجام شود. از سوی دیگر وقتی هواپیما بیشتر می‌شود میزان پروازهایی که به کشورهای دیگر داده می شود، افزایش می‌یابد.

وی با تاکید براین‌که همانگونه که ما پرواز می‌گیریم باید به آنها نیز پرواز بدهیم، تصریح کرد: پس اساسا تفکر وزیر راه درست نیست، ما دنبال این هستیم که اقتصاد حمل‌ونقل هوایی برای سیستم داخلی ایجاد شود و نمی‌توانیم از فعالیت کشورها و شرکت‌های هواپیمایی خارجی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان اینکه خارجی‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند، یادآور شد: ایرلاین‌های منطقه‌ای داریم که با 200 فروند هواپیما فعالیت می‌کند، در داخل هم شرکت‌هایی داریم که با چند فروند هواپیمای فرسوده فعالیت دارد.

بابایی با اشاره به اینکه هواپیما ایمن‌ترین وسیله حمل‌ونقل دنیاست در عین حال گفت:‌ آداب و شرایطی که در این صنعت وجود دارد، باعث شده حساسیت نسبت به آن بیشتر شود. متاسفانه سالانه ده‌ها هزار نفر در تصادفات جاده‌ای تلفات می‌دهیم خیلی باید و شاید دیده نمی‌شود. اما 2 سال پیش هواپیمایی دچار سانحه شده و 50 نفر کشته شدند هنوز هم درباره آن صحبت می‌شود و حتی باعث جابجایی‌ مدیران ارشد هم شد.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم دولت بتواند هواپیماهایی را که قول داده وارد کشور کند،‌ البته چون ساخت و تحویل هواپیماها روند طولانی را برای آوردن بیش از 200 فروند هواپیما می‌طلبد، قطعا ورود هواپیماها چند سالی زمان می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه ورود این تعداد هواپیما غیرمعقول است، گفت:‌ صنعت حمل‌ونقل هوایی باید آهسته وارد این فضا شود، مثل این است که بخواهیم خون را با شیلنگ به بدن منتقل کنیم. باید با برنامه‌ریزی این کار را انجام دهیم تا روند اقتصادی حمل‌ونقل هوایی مسافری شکل گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: