به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بسیاری از همفکران هاشمی رفسنجانی تا قبل از این، عنوان رسانه ملی را به رسانه ی میلی تغییر داده بودند اما عملا، این میلی بودن رسانه، خود را در روزهای پس از فوت هاشمی نشان داد
"خیبرآنلاین" - تنها رسانه رسمی و حاکمیتی کشور از زمان اعلام خبر فوت هاشمی رفسنجانی در استخر کوشک، عملا در یک چرخش عجیب 180 درجه ای به صورت تمام وقت و در همه ی شبکه ها، تبدیل به آگهی نامه ی تبلیغاتی افراطی برای یکی از پرحاشیه ترین فعالان عرصه ی سیاسی کشورمان شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، صداوسیمای جمهوری اسلامی که قرار بود دانشگاهی برای مردم ایران باشد، اما به یکباره و از ساعت 19/31 روز یکشنبه 19 دیماه 95 و همزمان با اعلام خبر فوت هاشمی، تبدیل به رسانه ی اختصاصی رییس سابق تشخیص مصلحت شد.

این رسانه، در چرخشی عجیب که ظاهرا بیشتر تحت تاثیر علایق شخصی رییس خود قرار داشت، با پخش فیلم ها و تصاویر اختصاصی هاشمی رفسنجانی در سال های دور و نزدیک، برخی افراد نزدیک به او همچون ناطق نوری را روی آنتن زنده آورد تا به خیال خودشان، نسبت به همه ی سال های اخیر، نوعی عقده گشایی، گله گذاری و سوءاستفاده از فرصت نمایند.

مجریان سیما هم که برای مجیزگویی در رقابتی نفسگیر قرار گرفته بودند، بعضا دچار بیان واژگانی شدند که تنها انگشت تحیر مخاطبان را زیر دندانشان گزاند.

نظام اسلامی گفت "هاشمی ابرمرد تاریخ بود"! دیگری از نقدهای سابقش نسبت به او ابراز توبه کرد، فرد دیگری در گفت و ویژه خبری شبکه 2 او را سردار سازندگی نامید و...!

میهمانان نیز، نوبت به نوبت مشغول سوءاستفاده از تریبون یله و رها شدند؛ یکی هاشمی را باعث خاموش شدن فتنه 88 دانست! دیگری گله کرد که چرا فقط این 2 روز تلویزیون به هاشمی و نمک پروردگانش اختصاص یافته! باید همیشه در قرق این جماعت باشد. چند نفری اشک ریختند و...!

در کلیپ ها و فیلم های پخش شده نیز که گویی همه ی حساسیت ها و خطوط قرمز و... به یکباره محو شده بود، نکات خاصی را برای اولین بار به خورد مخاطب متحیر پای تلویزیون می داد. در یک کلیپ، عملا ستایشگری بی حد و مرز هاشمی از حسن مصطفوی (خمینی) به تصویر کشیده شد، در کلیپ دیگری او را همه ی کاره انقلاب و نظام معرفی کردند و در برخی مواقع که ظاهرا عکس و فیلم کم می آوردند، از بریده های سریال معمای شاه بهره می بردند!

به راستی این چند روزه بر صداوسیما و مسئولان آن چه گذشت؟ آیا این بود بصیرتی که یک مسئول در قواره رسانه ملی انقلاب باید داشته باشد؟ آیا مشکل مخالفان هاشمی، با فیزیک بدنی و پیکر او بود، یا اقدامات تاسف برانگیز و رفتار عجیبش طی اکثر سال های پس از انقلاب مورد نقد قرار داشت؟

آیا رییس صداوسیما حکم خود را از هاشمی گرفته است یا از ولی امر مسلمین؟! چگونه است که او و زیردستانش نتوانستند خط شفاف و روشنی که در پیام مملو از رمز و راز و کنایه و تصریح امام خامنه ای برای فوت هاشمی عیان بود، را درک کنند؟ خطی که تقریبا اکثر مردم، پس از شنیدن پیام معظم له دریافت کردند و به همین علت، علاوه بر رعایت اخلاق اسلامی برای فوت فردی مانند هاشمی، در تشییع او حاضر شدند اما شعار غالب این بود که: "این همه لشکر آمده / به عشق رهبر آمده".

صداوسیمای عسکری با این همه مجیزگویی افراطی درباره ی هاشمی رفسنجانی، از این پس چگونه می خواهد درباره ی فتنه به مردم خط بصیرتی نشان دهد؟ به راستی، نقش هاشمی و خاندانش در فتنه 88 چه بود؟ ماجرای نامه بدون "سلام و السلام" او را چگونه باید توجیه کرد؟ نمازجمعه ی وحدت شکن او را به چه شکل میتوان ماله کشید؟ و...

صداوسیمای عسکری از این پس چگونه می خواهد در برابر تحریف امام(ره) و خاطرات غیرمستند و واهی منتسب به بنیانگذار کبیر انقلاب روشنگری کند؟ آیا خاطره گویی های غیرمستند هاشمی رفسنجانی را فراموش کرده است؟

صداوسیما عسکری بعد از این در قبال تضعیف جبهه ی مقاومت و دفاع قدرتمند نظامی چه خواهد کرد؟ آیا پیام تاسف برانگیز هاشمی مبنی بر اینکه "دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک" که با نهیب علنی امام خامنه ای مظلوم مواجه شد، را از یاد برده اند؟

این چه خبط بزرگی بود که طی این چند روزه و براساس علایق عاطفی - شخصی، از سوی یک رسانه ای که قرار بود انقلابی باشد،‌ به تصویر کشیده شد؟

چگونه است که همچنان،‌ بخش قابل توجهی از شعارهای خودجوش و دستنوشته های مردم در حماسه بی نظیر 9 دی علیه تفکرات شبیه هاشمی، دچار خودسانسوری رسانه ی ملی شده اما تحریف تاریخ در این رسانه، در روز روشن انجام شده است؟!

بسیاری از همفکران هاشمی رفسنجانی تا قبل از این، عنوان رسانه ملی را به رسانه ی میلی تغییر داده بودند اما عملا، این میلی بودن رسانه، خود را در روزهای پس از فوت هاشمی نشان داد.

بلاشک این رفتار شاذ و تحت تاثیر جو، بیش از آنکه موفق به جذب مخاطبان رها شده از صداوسیما شود، منجر به از دست رفتن اعتماد به رسانه ملی نزد بسیاری دیگر از ایرانیان (به ویژه اقشار مومن و انقلابی) خواهد شد که ادامه ی این روند، اثرات ناگواری را در آینده برای تنها رسانه حکومت اسلامی به بار خواهد آورد.

به رییس هاشمی دوست صداوسیما توصیه می شود اگر خود را ولایتمدار واقعی می داند و اگر می تواند از علایق شخصی خود عبور کند، یکبار دیگر پیام امام خامنه ای برای فوت هاشمی را با دقت هرچه تمامتر بخواند و سپس، به نحوه ی اقامه ی نماز میت بر جنازه ی هاشمی رفسنجانی تمرکز کند، پس از آن، عملکرد خود و زیردستانش طی روزهای گذشته را مورد بازبینی قرار دهد و نزد وجدانش به قضاوت بنشیند که آیا آنچه که مرتکب شده، مرضی رضای حق و در خدمت آرمان های امامین انقلاب بوده است یا خیر؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
1
8
ما مردم هم عملکرد غیرحرفه ای وشبه دار رسانه ملی را محکوم می کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
فعلا" خدا را شكر كه :
به يك گردش چرخ نيلوفري
نه نادر بجا ماند و نه نادري

هههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
5
این رسانه زبونم لال ملی ُ در حال حاضر هیچ وقت خریدار نقد انقلابی نبوده و نبود و نخواهد بود .
هاشمی رفسنجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
3
1
به عنوان یک طرفدار اقای هاشمی رفسنجانی که دیروز در تشیع جنازه ایشون شرکت کردم تمامی صحبتهای شما رو تایید میکنم ،حتی دوستان شما در شبکه افق هم به تعریف و تمجید از ایشون مشغولند که این موضوع برای من بسیار بسیار شگفت انگیز و حیرت کننده است و این چیزی جز منافق بودن دوستان شما در (...) ،شبکه افق و تمامی کسانی که تا دیروز به این ایشون فحش میدادند و حالا برایش اشک میریزند نیست
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
بخاطر اینکه از هاشمی انتقاد کردن خط قرمز ُ رییس رسانه زبونم لال ملی ُ رییس رسانه زبونم لال ملی است . این خط قرمز عدم انتقاد از هاشمی ُ که همیشه بوده است ُ حالا بعد از فوت آن مرحوم بسیار شدیدتر شده است و دایمی خواهد بود و دیگر نخواهی دید این خط قرمز رییس رسانه زبونم لال ملی زیر پای گذاشته شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
در هر صورت ننگ فتنه با مرگ پاک نمی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
4
ما مردم از امام بررگوارو مقام معظم رهبری ُ آموخته ایم که ُ ملاک حال فعلی افراد است و بر همین اساس هم ُ همه مسولین را تحلیل و قضاوت می کنیم و بزرگ نمایی های رسانه ملی که حالا شده رسانه هاشمی ُ ذره ای روی مردم اثر ندارد . برای ما ملاک حال فعلی افراد است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
3
دیروز هم که مهدی هاشمی مانع شده بود که عسگری زیر تابوت هاشمی برود .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
3
0
همیشه فرع بیشتر از اصلش افراط می کند.
امام خمینی:هاشمی ذخیره نقلاب است
رهبر معظم انقلاب: هیچ کس برا من هاشمی نمی شود
مرحوم هاشمی رفسنجانی:عشق من ایت الله خامنه ای است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
جناب ملاک حال فعلی افراد است . به فرموده امام خمینی و مقام معظم رهبری .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
رياست بر كودتاي ضد جمهوري اسلامي ايران در سال 88 با ذخيره انقلاب بودن . منافاتي ابدي دارد
بيخود هم سعي نكن كه براي راس الفتنه . نوشابه بازكني !!!
ع ق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
3
بنام خدا
با این تبلیغات افراطی برای مرحوم هاشمی ، مردم به شبهه افتادندکه مرز جق وفتنه کجاست؟!فراموش نکنیم گذشته نه چندان دور را و نگاهی به سخنرانی ها و مصاحبه های یکی دو هفته مرحوم بیاندازیم،به هرحال مطیع رهبریم .
ناشناس
|
Latvia
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
1
0
حرفت درست است اما یادت باشد از روز تشییع معلوم شد که مشکل ما صدا و سیما نیست. بلکه نظر خود رهبری است که ترجیح می داد برای حفظ آرامش تشییع هاشمی تبدیل به تظاهرات نشود. صدا و سیما هم دقیقا بر پایه همین نظر رهبری عمل کرد.
حالا شما با رهبری مشکل دارید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
1
فعلا" كه ماتحت منافقان و ابليسهاي مفسداتي در از دست دادن موقعيتي كه بتوانند در زير آن سينه بزنند و ماهي خود را از آب بگيرند مي سوزد و متحيرند كه دستاويز بعدي شان را از كجا بياورند

تا باد چنين بادا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
1
جناب اقای خیبر من شخصا بعنوان یک مسلمان شیعه با اینکونه ادبیات شما وهمفکران شما به این نتیجه میرسم که اگر به قول شما مرحوم هاشمی انگونه بود واینگونه شد پس پشتوانه افکار وعقایدی که موجب انقلاب شد سست بوده است البته که نبود ودیگر اینکه قرار نیست که من افکار و عقاید خود را بر اکثریت تحمیل کنم که این عقیده گروه فشار وانهایی است که میگویند حکومت اسلامی نیاز به رد یا قبول مردم ندارد ایا حکومت ودین بی ملت وامت معنی دارد اگر هم بقول شما هاشمی اینگونه شد شاید دلیلش ان باشد که عدهای که در زما نی که امکان داشتند با فراغ بال تحصیل کنند نکردند واز 8 درس 9 تجدید میاوردند وبعد هم پس از مدتی که به قاچاق کالا بر خلاف بیانات مقام معظم رهبری دست زدند وسرمایه ای فراهم کردند به جهت نان به نرخ روز خور بودنشان 180 درجه تغییر رفتار دادند با داشتن مدرک راهنمایی در عرض یکی دوسال به دلیل برقراری ارتباط با نهادهایی وحضور در حسینیه هایی که منتسب به گروه فشار هستند مهندس ورئیس دفتر نماینده شهری شدند باشد راستی جناب اقای خیبر اکثر اون اقایانی که طی چند سال اخیر از رحیمی وخاوری ...که اختلاس کردند واحکامشان قطعی شده ایا انقلابی نبودند واینهمه اختلاس کردند که رقم ان اگر بر هشتاد میلیون ایرانی تقسیم وتسهیم شود چیزی بالغ بر 240 میلیون تومان است ویقینا اکثر این اختلاس گران در صفهای اول نماز جمعه وجماعت وهیات عزاداری ابا عبدالحسین بودند که منتسب به گروه فشار میباشند ایا این است ان تفکر اسلامی که ارزوی صدور ان به تمام دنیا را داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: