به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دانشكده پرديس ابوريحان پاكدشت تحت نظر دانشگاه تهران تاكنون 11 شهيد كارمند و دانشجو از جمله شهداي بزرگي چون شهداي قمي و مظفر را در دوران دفاع مقدس و هم دفاع از حرم اهل بيت تقديم انقلاب كرده است
"خیبرآنلاین" - شهر پاكدشت به دليل بي حرمتي يكي از مسؤولين از ميزباني 2 شهيد گمنام در دانشگاه پرديس ابوريحان اين شهر جا ماند و خانواده شهداي اين شهر خواهان رسيدگي به اين موضوع از سمت مسؤولين ذيربط شدند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، طبق اعلام رسمي کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح قرار بود پیکر ۲۲۴ شهید دوران دفاع مقدس همزمان با ایام فاطميه در ۳۱ استان کشور و در ۱۱۲ نقطه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد كه از اين تعداد هویت ۳۰ شهيد گرانقدر شناسایی و ۱۹۴ پیکر گمنام هستند.

اما بر همين اساس، مردم شهيدپرور شهر پاكدشت در فضاي مجازي دست به اعتراض زده اند كه چرا شهر شهيدپروري مانند پاكدشت كه امروزه حتي با گذشت 28 سال از پايان جنگ تحميلي 44 شهيد را در دفاع از حريم اهل بيت(ع) تقديم كرده است و شوق شهادت در دل جوانان آن شعله مي زند، نبايد ميزبان حتي يكي از اين عزيزان باشد؟

شايد كلام امام جامعه كه گفت: "هرچه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده به دست بیاورد، به برکت خون این جوانان شهید است"؛ به گوش عده اي از مسؤولين پاكدشت نرسيده است كه امروز فراموش كرده اند جايگاهشان را مديون چه كساني هستند.

گزارش ها حاكي است پاكدشت شهيدپرور خود را آماده ميزباني از 2 پيكر اين عزيزان مي كرد تا دانشگاه پرديس ابوريحان اين شهر به نور اين شهدا منور شوند اما غلامعباس اكبري، رياست دانشكده پرديس ابوريحان، در دقايق آخر تفاهم بر سر جانمايي مكان خاكسپاري اين امامزادگان عشق در دانشگاه، از واگذاري مكان جهت دفن اين شهدا خودداري كرد و بر سر مكان موردنظر ستاد تشييع و خاكسپاري شهداي گمنام كه خواهان مكاني در شأن شهدا بودند، به توافق نرسيد و سرانجام مانع از تشييع و تدفين شهداي گمنام در اين دانشگاه شد.

به راستي چرا بايد رياست دانشگاهي در بطن شهري شهيدپرور را به شخص غيربومي و تحصيلكرده لندن بدهند كه اينگونه با احساسات خانواده شهدا بازي كند؟

چه زيبا گفت معمار كبير انقلاب كه "هراس آن دارد كه شهادت مكتب او نيست." راستي رئيس دانشگاه ابوريحان از چه چيز هراس دارد؟ آيا تعیین محل دفن شهدا بايد در صلاحدید مسؤولين ذیربط باشد يا زير نظر سیاستهای ناپخته رؤساي فرنگ نشين!

تاريخچه اي از پرديس ابوريحان

غلامعباس اکبری ديماه سال 93، یعنی 2 ماه بعد از اعلام عدم صلاحيت "محمود نيلي احمد آبادي" براي تصدي وزارت علوم توسط وي كه رئيس دانشگاه تهران بود به سمت رياست پرديس ابوريحان منصوب گردید و تاكنون عهده دار اين سمت اهست.

شخصي كه اكبري را عهده دار شانزدهمين رئيس اين دانشگاه كرد، خود بر اثر آراي نمايندگان مجلس منتسب به دخالت در فتنه ۸۸ خوانده شده بود.

محمود نیلی احمدآبادی در مراسم معارفه رياست پرديس ابوريحان ضمن تشکر از اکبری برای پذیرش اين سمت، اظهار امیدواری کرده بود كه با توجه به تجاربی که او دارد این پردیس بتواند آینده بهتری داشته باشد.

شايان ذكر است اكبري پيش از اين در جلسه ای به ایثارگران توهین کرده و ایثارگری را پیراهن عثمان عنوان كرده بود و شايد اين همان آینده بهتري باشد كه رياست دانشگاه تهران در انتظار آن بوده است.

بار ديگر كلامي از رهبر معظم انقلاب را يادآور مي شود كه فرمودند: اینکه مردم ببینند شخصیّتهاى محترم و بزرگ به پیکر شهدا و تابوت شهدا احترام می گذارند، شهدایى که آنها را نمی شناسند؛ به صِرف اینکه اینها شهیدان راه انقلاب و راه حق هستند، زیر تابوت آنها می روند و تشییع می کنند، این درسى است براى جامعه‌ى ما؛ و من عرض بکنم کشور ما و جامعه‌ى ما تا مدّتهاى مدید نیاز به این دارد که یاد شهیدان زنده بماند و راه شهیدان نمایان بماند.

گفتني است دانشكده پرديس ابوريحان پاكدشت تحت نظر دانشگاه تهران تاكنون 11 شهيد كارمند و دانشجو از جمله شهداي بزرگي چون شهداي قمي و مظفر را در دوران دفاع مقدس و هم دفاع از حرم اهل بيت تقديم انقلاب كرده است.
 
دانشكده پرديس ابوريحان تهران از سال 1331 در ابتداي ورودي پاكدشت در زميني به مساحت 30هكتار فعاليت خود را شروع كرده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
1
0
این خبر صحت ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
1
در خصوص این خبر تحقیق کتید و واقعیت را برای مردم منعکس کنید. شما مسئولید.
شکوفه احمدی
|
Germany
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
1
از سخنان حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد : اگر فتنه گران فکر کردند که با دغل بازی می توانند مانند سادات با جنگ نرم زمینه امضای یک پیمان صلح کمپ دیوید دیگر با اسرائیل را آماده کنند کور خوانده اند. مطمئن باشند که در کشور جمهوری اسلامی ایران به علت حضور ولایت مطلقه رهبری ، امریکا و نوکران منافق و فتنه گر آن و افرادی که در داخل و خارج کشور بخصوص در رسانه ها و سازمانهای فرهنگی فعالیت می کنند و نان به نرخ روز می خورند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: