به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
تعطیلی اقتصاد، عقبگرد علمی، وابسته کردن کشور به غرب و دشمنان، درگیری علنی اعضای کابینه و دلزدگی مردم از مباحث و انتقاداتی است که شاید بتوانند دولت فعلی را به اولین دولت 4 ساله جمهوری اسلامی تبدیل کند
"خیبرآنلاین" - تک دوره ای شدن کلیدواژه ای محوری است با بار معنایی وسیع که این روزها در نشست ها و گعده های کوچک و بزرگ سیاسی از جناح های مختلف کشور دهان به دهان می چرخد و بعضا تعابیر مختلفی همچون پروژه عبور از روحانی و اتمام سلطه‌ی او بر کرسی و مسند قدرت در سرزمین پاستور را در اذهان متواتر و تداعی می کند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، روحانی رئیس جمهور منتخبی که در سال 92 به لطف اختلافات و عدم وجود انسجام در میان جریان مقابل، موفق به کسب آرای بیشتر نسبت به دیگران شده بود، حالا مجددا در آستانه وزن کشی قرار دارد؛ آن هم با ترازویی که در یک طرف آن عملکرد ضعیفش در تمام ابعاد دوران 4 سال گذشته، از دیپلماسی و ظرفیت های به بادرفته کشور در زمینه سیاست خارجی گرفته تا ریزش محبوبیت حداقلی سابق در بین طرفداران و حتی عده ای از مخالفان فعلی و دوستداران سابق، که از لابلای امیدهای واهی تزریق شده به فضای عمومی داخل کشور مانند وعده های 100 روزه و قس علی هذا، ایجاد شده است و در طرف دیگر، لازمه شکل گیری اش اتحاد بین بدنه عظیم نیروهای انقلاب و اتفاق نظر بر روی جریانات و اشخاص مستقل با سابقه اجرایی بالا در گذشته به عنوان گزینه نهایی، وزنه ای بسیار سنگین است که سنگ محکی برای استخراج ریز و درشت کارکردها و ناکارامدی های دولت یازدهم و به تبع  آن، قراردادن کارنامه ای متقن و قابل دفاع در مقابل دیدگان مردم برای آسان شدن قدرت تصمیم گیری محسوب می شود. محکی که به دلیل سیاست های انفعالی دولت در مواجهه با مشکلات طی 4 سال گذشته روز به روز تشدید شده و اوضاع را در برخی جوانب به وخامت برده و حال در زمان ورود به انتخابات، وضعیت خاصی را برخلاف میل دولتمردان ایجاد کرده است.

در این میان منتقدان و رقبیانی سر بیرون خواهند آورد که به عنوان نماینده توده عظیمی از طبقات محروم، مستضعف و تحت فشار جامعه در برابر دولت یازدهم دست و دلی پر در نشست ها و مناظرات انتخاباتی خواهند داشت.

اینک این سوال مطرح است چرا دولت روحانی را باید از الان یک دولت تک دوره ای قلمداد کرد؟

1- دولتی که تفکرش از همان ابتدا کلیدانداختن بر در بسته ای بود که عده ای از دلدادگان رابطه با آمریکا آن را توجیه می کردند و معتقد بودند که قرار است همه مشکلات نظام را حل و فصل کند. پوچ بودن و نتیجه ندادن این نگاه ضربات سختی را بر پیکره تولید داخل و اقتصاد بومی وارد آورد تا نتواند پویایی و حرکت سابق خود را داشته باشد و  به دلیل نبود روحیه عدم اعتماد به تولیدکننده و نخبگان داخلی توسط دولت، منتج به زدن قفل هایی بر کارخانه های کشورمان شد. همچنین، بیکاری به وجودآمده، روزافزون و فراگیری که محصول داشتن نوع نگاه به بیرون از مرزها و عدم اطمینان به ظرفیت های داخل است.

2- یادمان نمی رود وعده های سردمدرارن دولت در بحبوحه انتخابات درخصوص استفاده از استعدادهای قشر جوان برای مناسبات اداری که در حد شعار باقی ماند اما متاسفانه آنچه که  با نگاهی گذرا در زمینه چینش های بروکراتیک دولت در سیستم اجرایی نظر اکثریت را جلب می کند، مدیران پیر و فرتوتی هستند که اکثرا بازمانده نگاه کاپیتال و سرمایه محورانه برخی از دولت‌های اسبق‌اند؛ وزیران، معاونان و مدیران میلیاردی که ارزش های عدالت محورانه و مساوات را نمی توانند در مخیله شان هضم و جذب کنند.

3- فاصله ای که میان حرف تا عمل در زمان حال بر دولت حکمفرماست. جامعه ایران در حال حاظر به دلیل حاکم بودن فضای رکود، تورم، بیکاری و عدم اشتغال، نیازمند اقدامات جدی، اجرایی و عملی است نه صرف تئوری پردازی، تزدادن و ژست گرفتن های عامه فریب!

4- فرهنگ را به جرأت میتوان بالاتر از عوامل دیگر نظیر سیاست، اجتماع و حتی اقتصاد در جوامع مختلف دانست زیرا عامل اصلی در رشد و تکامل یا انحطاط و نابودی یک سرزمین است و همان مثال معروف که فرهنگ مانند هواست. اما آنچه که دستاورد فرهنگی دولت در این حدود 4 سال بوده، کارنامه ای درخشان و قابل دفاع نیست؛ از انتشار و ترویج  فیلم ها و  کتاب های مخالف با ارزش های حاکم بر نظام جامعه اسلامی تا تکخوانی زنان و بازشدن فضا برای اجرای رقص های تک نفره و دست جمعی در محیط های فرهنگی نظیر دانشگاه ها و چندین و چند بی مبالاتی فرهنگی دیگر که حتی با آمدوشد در وزارت هم نتوانسته التیام زخم هایی باشد که بر جان فرهنگ خورده است.

5 عوامل دیگری نظیر تعطیلی اقتصاد، عقبگرد علمی، وابسته کردن کشور به غرب و دشمنان، درگیری علنی اعضای کابینه و دلزدگی مردم نیز از مباحث و انتقاداتی است که شاید بتوانند دولت فعلی را به اولین دولت 4 ساله جمهوری اسلامی تبدیل کند.

آیا مردم در 29 اردیبهشت 96، رکورد اولین دولت تک دوره ای را به نام حسن روحانی ثبت خواهند کرد؟ باید منتظر ماند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
4
ایشان باید استیضاح بشود. ولی حیف که (...) منفعل و بیشترشان وکیل الوله هستند.
تقصیر ما هم هست چون نشناخته رای میدهیم.
هر کس حلوا حلوا کرد دهنمان شیرین میشود.
ایشان هم گفت من 100 روزه اقتصاد و معیشت مردم را درست میکنم . مردم هم گولش را خوردند.
ما خودمان سوزن فرو میکنیم تو بدنمان و خودمان هم از درد سوزن داد میزنیم.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
4
1
شتر در خواب بیند پنبه دانه؟؟!!
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
4
با سلام
شاید یکی از دلایل مطرح شدن مبحثی به نام آشتی ملی این باشد که اصلاح طلبان و همفکران امیدی و تعاملی آنها پیش بینی می کنند که ریاست جمهوری فعلی یک دوره ایی خواهد بود و آنان با مطرح کردن مقوله آشتی ملی در صدد بودند تا سران فتنه را مجددا" به انتخابات ریاست جمهوری آتی (حتی در حد ثبت نام) باز کردانند تا همچنان تسلط خود را بر قوه مجریه حفظ کنند. آلبته با هوشیاری رهبر انقلاب انجام این توطئه عقیم ماند و انشاءالله شورای نگهبان در تایید کاندیدهای ریاست جمهوری سال آینده ملاحضات سیاسی را کنار خواهد گذاشت و تنها خادمان مصلح، ولایی و کارآمد را تایید صلاحیت خواهد کرد.
شکوفه احمدی
|
Germany
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
2
از سخنان حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد : اگر فتنه گران فکر کردند که با دغل بازی می توانند مانند سادات با جنگ نرم زمینه امضای یک پیمان صلح کمپ دیوید دیگر با اسرائیل را آماده کنند کور خوانده اند. مطمئن باشند که در کشور جمهوری اسلامی ایران به علت حضور ولایت مطلقه رهبری ، امریکا و نوکران منافق و فتنه گر آن و افرادی که در داخل و خارج کشور بخصوص در رسانه ها و سازمانهای فرهنگی فعالیت می کنند و نان به نرخ روز می خورند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
1
0
باید هم این متن ها رو تو سایتتون بنویسید چون جلوی منابع درآمد شما رو خوب گرفته و کمتر میتونید دزدی کنید
لیک لیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
آبکش وقتی اسم روحانی رو میاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: