به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یکی از برندهایی که از یک سال گذشته وارد کشور شده است و قبلا وارد نمی شد، برند تاتی فرانسوی است که قیمت‌هایش نیز به نسبت تولیدات ایرانی بسیار بالاتر است
"خیبرآنلاین" - کامبیز مروت جو، قائم مقام اتحادیه پوشاک، اظهار داشت: فروش پوشاک کاهش یافته زیرا در کل، سرانه مصرف پوشاک به دلیل کم شدن توان مالی مردم 40 درصد کمتر شده است.

به گزارش نسیم آنلاین، وی ادامه داد: در گذشته اگر هر فردی 5 بار در سال پوشاک خرید می کرد، الان این میزان را به 3 بار کاهش داده است؛ در حقیقت می توان گفت که فروش مانند گذشته نیست بلکه به اندازه برآورده کردن نیازها شده است.

وی در رابطه با تأثیر حادثه پلاسکو در قیمت پوشاک گفت: این ساختمان مرکز عرضه پوشاک مردانه بود، از طرفی انبار تولیدکنندگان در داخل ساختمان نبود بنابراین حادثه پلاسکو تأثیری بر روی قیمت پوشاک در بازار نگذاشت. از طرفی آن قدر رکود وجود دارد که هیچ اتفاقی از جمله حادثه دردناک پلاسکو و یا حتی واردات بر روی بازار پوشاک نمی تواند تأثیر چندانی بگذارد زیرا تقاضا بسیار کم شده است.

مروت جو خاطرنشان کرد: با کاهش 3 مرحله ای تعرفه‌ها واردات راحت تر و بیشتر شده و قاچاق نیز به نسبت کاهش یافته است زیرا قاچاق دیگر برای قاچاقچیان به صرفه نبوده و واردات به صورت رسمی بسیار به صرفه تر است. یکی از برندهایی که از یک سال گذشته وارد کشور شده است و قبلا وارد نمی شد، برند تاتی فرانسوی است که قیمت‌هایش نیز به نسبت تولیدات ایرانی بسیار بالاتر است. 

مروت جو گفت: تولیدات داخلی در حال حاضر از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند اما متأسفانه گاهی به دلیل تقاضای بازار تولیدکننده مجبور است تولید خود را به اسم برند ترکیه‌ای در بازارعرضه کند و سودش هم به جیب مغازه دار و واسطه می رود نه تولیدکننده زیرا واسطه کالا را با قیمت پایین از تولیدکننده خریده و با قیمت بالا به دست مشتری می دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: