به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
صدای ما به گوش کسی نمی رسد و تنها می خواهم بگویم که این فیلم فروش نکرد؛ نه به دلیل بدبودن فیلم، چرا که هماهنگی های لازم برای اکران وجود نداشت؛ در حالی که در فضای مجازی شاهد استقبال بسیار خوبی از تیزر و بخش های فیلم هستیم و فیلم فروش نکردن فیلم تنها به دلیل عدم اختصاص سالن کافی به فیلم است
"خیبرآنلاین" - فرهاد عظیما درباره نحوه اکران انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس 2» گفت: این انیمیشن در مشهد تولید شده و بازتاب های جهانی زیادی هم داشته، ولی در کشور و حتی در خود مشهد هم مورد بی مهری قرار گرفته است. در حالی که امروز برای فیلم «سلام بمبئی» مجوز اکران برای مدارس صادر شده و حدود 600 دانش آموز نیز به تماشای این فیلم نشستند، ولی مجوز اکران مدارس برای «نبرد خلیج فارس 2» تنها حدود 6 روز است که صادر شده و این مجوز هم زمانی صادر شد که مدارس به تعطیلات نوروزی نزدیک شده اند.

به گزارش فرهنگ نیوز، وی با بیان اینکه تا به امروز 5 بار صفحه ما در اینستاگرام بسته شده است، اظهار داشت: این نشان از بازتاب های جهانی این فیلم دارد، ولی متاسفانه نه مسئولان ما، چه مسئولان فرهنگی و چه غیرفرهنگی، توجهی به این اثر ندارند. به عبارت دیگر ما شعار «مرگ بر آمریکا» سر می دهیم، اما زمانی که به مرحله عمل می رسیم، مسئولان ما چندان از آثار ضدآمریکایی حمایت نمی کنند.

کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» در همین زمینه افزود: بی مهری مسئولان نسبت به اینگونه آثار در حالی است که اگر اثری در مقابله با آثار ضدایرانی ساخته نشود، همه منتقد می شوند که چرا کسی در این حوزه کاری نمی کند، ولی زمانی که کاری هم ساخته می شود، هیچکس از آن حمایت نمی کند.

عظیما با اشاره به عملکرد حوزه هنری و دفتر پخش بهمن سبز درخصوص اکران «نبرد خلیج فارس 2» تصریح کرد: عملکرد حوزه هنری نسبت به «نبرد خلیج فارس» باعث شد که افراد زیادی از این اثر ناامید شوند؛ چرا که تیزر و تبلیغات برای این انیمیشن به طور کشوری انجام می شود، در حالی که این اثر تنها در شهر مشهد و آن هم به صورت محدود اکران شده است و به تازگی آن هم به صورت قطره ای فیلم در شهرهای دیگر به نمایش در آمده است. قطعا هیچ عقل سالمی قبول نمی کند که تیزر برای کل کشور پخش شود ولی تنها فیلم در یک شهر اکران شود و قطعا باید بعد از فروش 10 روزه فیلم در مشهد، فیلم در کل کشور اکران می شود که اینگونه نشده است.

وی درباره دلیل تاخیر در اکران فیلم بیان داشت: قرار بود در ابتدا فیلم در ماه محرم اکران شود که شرکت بهمن سبز اعلام کرد این زمان مناسب نیست، بعد از آن گفتند اکران فیلم در صفر هم وضعیت خوبی ندارد و در ربیع الاول هم برای تیزر فیلم مشکلی ایجاد شد، بعد از آن هم عنوان کردند که چون امتحانات مدارس نزدیک است، بهتر است فیلم اکران شود. از سوی دیگر زمانی که به دهه فجر رسیدیم، مسئولان دفتر بهمن سبز گفتند اکران فیلم در این بازه به دلیل همزمانی با جشنواره فیلم فجر، باعث می شود که فیلم دیده نشود؛ به همین دلیل اکران فیلم با تاخیرهای زیادی روبه رو شد. سرانجام مسئولان دفتر بهمن سبز به یکباره آن هم با اصرارهای زیادی من برای اکران، گفتند که فیلم در اواخر بهمن اکران می شود و قطعا با این هماهنگی فرصتی برای انجام کارهای مربوط به دریافت مجوز مدارس و هماهنگی با سایر ارگان های مرتبط از دستمان رفت.

کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» با اشاره به فروش میلیاردی انیمیشنی که مورد حمایت حوزه هنری قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر قرار بود برای این انیمیشنی که امروز با دراختیارداشتن 100 سالن در کشور به فروش یک میلیارد تومان رسیده، نیز هماهنگی هایی مانند «نبرد خلیج فارس 2» از سوی دفتر بهمن سبز صورت بگیرد، قطعا این اثر نمی توانست به این رقم فروش دست یابد؛ در حالی که «نبرد خلیج فارس 2» با دراختیارداشتن 5 سالن در مشهد توانست طی 10 روز به فروش 25 میلیون تومان رسید و فروش کل آن نیز بدون پای کارآمدن مدارس در کشور، 40 میلیون تومان شده است.

عظیما اظهار داشت: در نظر داشتیم که اگر «نبرد خلیج فارس 2» فروش خوبی داشته باشد، بتوانیم کار بعدی را با همه توانمان تولید کنیم، ولی الان به وضعیتی رسیدیم که باید به فکر تغییر شغل باشیم و این حمایت از انیمیشن انقلابی در جمهوری اسلامی ایران اصلا مناسب نیست.

وی اظهار داشت: در حقیقت «نبرد خلیج فارس 2» در حال نابودی است و هیچکس نیز به حرفمان گوش نمی کند و در جواب به ما می گویند که خودمان باید هماهنگی ها را انجام می دادیم تا مدارس و سایر ارگان ها پای کار بیایند، در حالی که اول باید زمان دقیق اکران برایمان مشخص می شد تا زمانی کافی برای انجام این کارها را داشتیم.

کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» گفت: صدای ما به گوش کسی نمی رسد و تنها می خواهم بگویم که این فیلم فروش نکرد؛ نه به دلیل بدبودن فیلم، چرا که هماهنگی های لازم برای اکران وجود نداشت؛ در حالی که در فضای مجازی شاهد استقبال بسیار خوبی از تیزر و بخش های فیلم هستیم و فیلم فروش نکردن فیلم تنها به دلیل عدم اختصاص سالن کافی به فیلم است.

عظیما خاطرنشان کرد: نحوه اکران اینچنینی «نبرد خلیج فارس 2» باعث شد تا 4 سال تلاشمان که بدون هیچ حمایتی مالی صورت گرفته بود، از بین برود و باید بگویم که ای کاش هیچگاه حوزه هنری از ما حمایت نمی کرد؛ چرا که ما این اثر را بدون حمایت ساختیم و الان که حوزه حمایت می کند، اکرانمان وضعیت بدی دارد و قطعا ما دیگر نمی توانیم چنین کاری را تولید کنیم چرا که مشکلات زیادی خواهیم داشت و شاید این اکران در حقیقت برای ما خداحافظی محسوب شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: