به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
لایحه جدید هنوز به تصویب نرسیده است اما اگر تصویب شود نقض آشکار برجام است چرا که براساس بند 26 برجام، تحریمی اگر لغو شود نباید به بهانه دیگر وضع شود، تمام هدف آمریکایی‌ها این بود که قدرت ایران را کم کنند
"خیبرآنلاین" - فواد ایزدی، کارشناس سیاست خارجی و مسائل آمریکا، درخصوص بیانیه وزرات خارجه آمریکا مبنی بر تحریم 11 شرکت و فرد چین، کره‌شمالی و امارات عربی به دلیل انتقال فناوری به ایران اظهار داشت: زمانی که افراد جدیدی به لیست تحریم‌ها اضافه می‌شود در جرگه تحریم‌های جدید قرار می‌گیرد و این امر آشکارا نقض برجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: ایران پیش از این در شروطی که پذیرفت اعلام داشت نباید تحریم جدیدی وضع شود کما اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از این نسبت به این مسئله هشدار داده بود و همه این‌ها بیانگر بدعهدی و عدم تعهد طرف مقابل نسبت به برجام است.

کارشناس مسائل آمریکا درخصوص تشدید تحریم‌ها پس از برجام علیه ایران توسط آمریکا خاطر نشان کرد: طرف آمریکایی هدفش از برجام این بود که یکی از اهرم‌های قدرت ایران را که همان انرژی هسته‌ای بود از دستش بگیرد و برخی نیز در داخل کشور فکر می‌کردند آمریکا به دنبال تعامل با ماست که تفکر صحیحی نبود.

ایزدی ادامه داد: در قضیه برجام آمریکا‌یی‌ها امتیازهای گسترده‌ای از ایران گرفتند و روی کاغذ امتیاز کمی دادند که به همان امتیاز کم هم عمل نکردند چرا که در ذهن آمریکایی‌ها اصلا استفاده صحیح ایران از برجام معنا نداشت.

وی با بیان اینکه لایحه تحریمی‌ جدید علیه ایران در صورت تصویب نقض برجام است، اظهار داشت: لایحه جدید هنوز به تصویب نرسیده است اما اگر تصویب شود نقض آشکار برجام است چرا که براساس بند 26 برجام، تحریمی اگر لغو شود نباید به بهانه دیگر وضع شود، تمام هدف آمریکایی‌ها این بود که قدرت ایران را کم کنند.

ایزدی در پایان درخصوص عکس‌العمل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به برجام خاطرنشان کرد: ترامپ برجام را نگه‌ خواهد داشت چرا که برای آمریکا توافق بسیار خوبی است و در نهایت این روند ادامه خواهد داشت و آمریکا به روح و به متن برجام پایبند نخواهد بود  و دولت ایران هم در این خصوص عکس‌العمل مناسبی نشان نخواهد داد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
United States
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
1
با سلام
معامله با شیطان جز دستاوردی شیطانی نخواهد داشت. ولی به مردم گفته شد که برجام را خدا آورد و آنرا پیروزی ملت خواندند و سپس در هر مصاحبه و گفتار، بد عهدی های دشمن را در تلویزیون و مطبوعات زنجیره ایی خود توجیه کردند. مردم ایران تحریمهای ظالمانه را بیش از سی و هفت سال تحمل کردند و سرسختانه در برابر آن استقامت کردند، ولی چیزی که قابل تحمل نیست و نخواهد بود، تحمیل برجام ظالمانه از طرف دولت منتخب به ملت ایران است.
برجام قراردادی بود که نه از طرف آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل بر ایران تحمیل شد بلکه برجام تیری بود که ازطرف سازشکارن اشرافی گر شیفته غرب که لباس نفاق بر تن داشتند بر دل این ملت پرتاب شد.

آمریکا هیچوقت به این قرارداد تن نداده و تن نخواهد داد و همچنان بر علیه مردم مظلوم ما تحریمهای جدید وضع خواهد کرد ولی این مردم هستند که باید با انتخابهای صحیح خود دست آمریکا را در نفوذ ببندند. بستن راه نفوذ وظیفه یکایک ما مردم است.و قسمت بزرگی از این مسئولیت بر دوش شورای نگهبان است. شورای نگهبان باید ملاحضه کاری را کنار بگذارد و از تایید صلاحیت افراد شیفته به غرب خود داری نماید.

شورای نگهبان باید آسیب شناسی کندکه چرا بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری مورد تایید صلاحیت آنان از ابتدای انقلاب تا کنون مسئله دار بوده اند.

همانطور که شاهدیم، وقتی یک کاندیدای اشرافی گر مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرد بیش از نیمی از دولت ایشان نیز افراد اشرافی گر خواهند بود و آنها نیز رای بر تعامل با شیطان خواهند داد.

به هر حال این دولت و یا هر شخص دیگری هر چقدر می خواهد به انتظار برداشتن تحریمها از طرف آمریکا بماند، این آرزویی است که هیچوقت به واقعیت نخواهد انجامید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: