به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این نوع نگرش نخست زمینه را برای شکل‌گیری نهادها و فرآیندهای مشروع فراهم می‌کند و در مرحله بعد حداقل نظم و انسجام و پایداری اجتماعی را ایجاد کرده و باید قبول کنیم اگر نظم و انسجام به معنای واقعی در یک جریان وجود نداشته باشد هیچ نظامی شکل نخواهد گرفت، حتی نظام طاغوت
"خیبرآنلاین" - سید مجید امامی با اشاره به اهمیت روز 12 فروردین به‌عنوان روز استقرار نماد سیاسی جمهوری اسلامی اظهار کرد: این روز به‌عنوان مغفول‌ترین یوم‌الله در جمهوری اسلامی ایران است و اگر بتوانیم اهمیت یوم‌الله 12 فروردین را به‌درستی تبیین کنیم، می‌توانیم از برکات مستدام این نقطه عطف در نظم جمهوری اسلامی ایران برخوردار شویم.

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه اعتقاد بر این اصل که باید در دوران غیبت زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت انجام شود، افزود: فقط با دعا و دفع جریان‌های طاغوت ظهور اتفاق نمی‌افتد و ظهور و تحقق ظهور نیازمند اقدامات ایجابی بوده و باید چنین مناسبت‌ها و اتفاقات بزرگ بیش از بیش موردتوجه علاقه‌مندان فرهنگ مهدویت قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت روز 12 فروردین به‌عنوان روز نظام سازی و حرکت ایجابی منتظران در دوران غیبت خاطرنشان کرد: این حرکت تاریخی مردم ایران نگاه‌هایی که حرکت و جریان سازی برای فراهم کردن زمینه ظهور را باطل می‌دانست را دچار بحران عمومی کرد.

امامی با اشاره به نگاهی‌هایی که نظام سازی و حرکت‌های ایجابی را باطل می‌دانند عنوان کرد: این نظام‌ها همواره از یک نقد کاربردی رنج می‌برند زیرا برای توصیه‌هایی که در دین اسلام برای آماده‌سازی شرایط برای ظهور شده است، توضیحی ندارند.

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران پذیرفتن زندگی در یک نظام طاغوتی و منفعل را از نظر اسلام خلاف نظریه مهدویت دانست و بیان کرد: برای توسعه و افزایش مریدان مکتب مهدویت و منتظران باید در مسیر نظام‌های ایجابی و گام برداشتن در مسیر زمینه‌سازی امر فرج حرکت کرد .

وی نظام جمهوری اسلامی را در قالب یک نظام عقلی، کاربردی و اجتماعی کاملاً موافق با زمینه‌سازی و بسترسازی برای ظهور دانست و گفت: نهضت حضرت امام(ره) یک جریان معتقد به زمینه‌سازی در دوران غیبت بود و 12 فروردین یکی از مهم‌ترین یوم‌الله‌های قیام منتظرانِ مردم ایران است.

امامی توجه نظام سازی برای این اصل مهم در دین اسلام را به 2 دلیل دارای اهمیت دانست و افزود: این نوع نگرش نخست زمینه را برای شکل‌گیری نهادها و فرآیندهای مشروع فراهم می‌کند و در مرحله بعد حداقل نظم و انسجام و پایداری اجتماعی را ایجاد کرده و باید قبول کنیم اگر نظم و انسجام به معنای واقعی در یک جریان وجود نداشته باشد هیچ نظامی شکل نخواهد گرفت، حتی نظام طاغوت.

وی 12 فروردین را به‌عنوان شروع و آغاز یک حرکت نظام‌مند دارای اهمیت خواند و تصریح کرد: توجه افکار عمومی و اهمیت به چنین روزی به خاطر گسترش و بسط آن در همه وجوه اجتماعی و سیاسی و آموزشی است و ما باید بتوانیم نهاد تربیت را در نظام جمهوری اسلامی در تراز یک جامعه منتظر و تراز یک جامعه زمینه‌ساز در امر فرج گسترش بدهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: