به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کرنش رسانه ای صداوسیما در قبال دولت به حدی بوده است که بسیاری نگران وظیفه حراست از منافع مردم هستند؛ که به عهده رسانه ملی گذاشته شده است
"خیبرآنلاین" -

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی جناب آقای دکتر عسکری، ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

احتراما با گذشت چند روز از برخورد خشن و به دور از ادب وزیر راه و شهرسازی، هنوز عکس العمل مناسبی از سوی مسئولان رسانه ملی دیده نشده است. در شرایطی که برخورد با یکی از خبرنگاران این رسانه صورت گرفته، انتظار از رئیس رسانه ملی این بود که به عنوان پدر این سازمان در قبال این هتک حرمت به ساحت خبرنگاران عکس العمل مناسبی انجام دهد. این سکون و بی تفاوتی باعث شده تا وزیر مذکور در اقدامی رو به جلو بدون عذرخواهی از عملکرد خود، رسانه ملی و خبرنگاران را مورد اتهام زنی قرار دهد.
 
متاسفانه مشی محافظه کارانه مدیران صداوسیما در سالهای گذشته منجر به تعدی های متعدد نسبت به حقوق این رسانه و کارکنان آن شده است. در شرایطی که خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه باید آزادانه و بدون کوچکترین لکنت زبانی سوالات و مطالبات مردمی را مطرح کنند، وظیفه مدیران رسانه است شرایط را برای هرچه بهتر انجام دادن این رسالت مهیا کنند. لذا در پیش گرفتن مشی سکوت ریاست سازمان در قبال چنین وقایعی ضمن عدم اطمینان خاطر خبرنگاران، منجر به جری ترشدن متخلفان خواهد شد.
 
در شرایطی که دولت تدبیر و امید با فرافکنی هرگونه انتقاد دلسوزانه را بر نتافته و با به وجودآوردن فضای خفقان رسانه ای تنها عرصه مجیزگویان را مهیا کرده است، نباید اینگونه اقدامات که برخلاف آموزه های اخلاقی و اسلامی است، تکرار شود.
 
دولتیان همواره مدعی برخورد تبعیض آمیز صداوسیما در پوشش اخبار این دولت و دولت های قبل بوده اند، در حالی که بنا به شواهد و قرائن متقن که همه مستحضرند، همراهی با این دولت از سوی مدیران صداوسیما بی سابقه بوده است. چه آن زمان که مهندس ضرغامی راه را بر منتقدان برجام که مهمترین دستاورد دولت به شمار می رفت، بست و چه در هنگام ریاست دکتر سرافراز که نجیبانه تنگناها و فشارهای مالی از سوی دولت تحمل شد و چه اکنون که با وجود اهانت و تهمتهای گوناگون دولتیان و همفکرانشان به صداوسیما، ریاست جدید سیاست سکوت در پیش گرفته است.
 
کرنش رسانه ای صداوسیما در قبال دولت به حدی بوده است که بسیاری نگران وظیفه حراست از منافع مردم هستند؛ که به عهده رسانه ملی گذاشته شده است.
 
آرامش ایجاد شده پس از دوره ای متلاطم و پرالتهاب که حاصل مدیریت حضرتعالی و همکاران دلسوز و خدوم رسانه ملی است، را مغتنم شمرده و بیش از قبل انتظار داریم که این روند خدای ناکرده به محافظه کاری منتج نشود.

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: