به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تیم اقتصادی دولت آقای روحانی با 2 معضل جدی برای نشستن روی میز مناظره موجه است؛ معظل اول اینکه چرا علیرغم ادعاهای فراوان انتخاباتی برای حل مشکلات اقتصادی از طریق دیپلماسی نه تنها نتیجه‌ نگرفتند بلکه رفتار غلط دولت در سیاست‌ خارجه بعضا برخی مشکلات اقتصادی کشور را تشدید کرده است. معضل دوم هم روشن شدن حقیقت دولت یازهم است
"خیبرآنلاین" - از چندی پیش برخی اقتصاددنان برجسته کشور در اعتراض به آنچه ناکارآمدی مدیریتی، سوءتدبیر وعملکرد غیرفنی و غیرتخصصی تیم اقتصادی حسن روحانی خوانده‌اند، رئیس دولت یازدهم را به مناظره فراخوانده‌اند اما هیچکدام از این دعوت‌ها مورد پذیریش تیم دولت یازدهم قرار نگرفته است.
 
به گزارش تسنیم، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم از جمله اقتصاددانانی بود که با انتقاد از عمکرد تیم اقتصادی دولت روحانی، مناظره را طرح کرد؛ بعد از حسینی و با روشن شدن بیشتر عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصادی، اقتصادانان دانشگاه‌های مختلف کشور وزرای اقتصاد، صنعت، راه و شهرسازی و نفت را برای مناظره حضوری فراخواندند و این دعوت حتی به برخی اقتصاددانی که پیش از آغاز دولت یازدهم در صف حامیان روحانی بودند نیز کشیده شد اما تمام این درخواست‌ها بی پاسخ ماند.

بعد از سکوت تیم اقتصادی در قبال دعوت‌ به مناظره، اقتصاددنان منتقد عملکرد روحانی دعوت‌ها را به سمت مشاوران روحانی برده‌اند تا که شاید پاسخ مثبتی بگیرند؛ در همین زمینه الیاس نادران از اقتصاددانان کشور طی درخواستی از حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور خواست که در یک مناظره حضوری درباره عملکرد دولت یازدهم پاسخگو باشد که تا لحظه انتشار این گزارش، این دعوت نیز بی پاسخ مانده است.

اما چرا دولتی‌ها حاضر به مناظره درباره عملکرد خود نیستند؟ حجت‌الله عبدالملکی از اساتید اقتصادی در پاسخ به این سؤال گفت: دلیل عدم استقبال تیم اقتصادی دولت یازدهم از مناظره با اقتصادانان روشن است؛ اینها پاسخ و استدلالی برای دفاع از عملکرد ضعیف خود ندارند. 

وی گفت: به نظر من، تیم اقتصادی دولت آقای روحانی با 2 معضل جدی برای نشستن روی میز مناظره موجه است؛ معظل اول اینکه چرا علیرغم ادعاهای فراوان انتخاباتی برای حل مشکلات اقتصادی از طریق دیپلماسی نه تنها نتیجه‌ نگرفتند بلکه رفتار غلط دولت در سیاست‌ خارجه بعضا برخی مشکلات اقتصادی کشور را تشدید کرده است. معضل دوم هم روشن شدن حقیقت دولت یازهم است؛ به نظر ما دولت آقای روحانی از ابتدا هیچ دغدغه‌ای در حوزه اقتصادی نداشته و اساساً چنین برنامه‌ای را در هم در دستور کار قرار نداده است؛ گرچه مشاوران آقای روحانی در ایام انتخابات بهترین راه کسب آرای مردمی را طرح شعارهای اقتصادی ترسیم کرده بودند اما اکنون بر اقتصادانان روشن و قطعی شده است که اقتصاد و معیشت از اساس در اولویت و برنامه دولت روحانی نبوده و است و تیم اقتصادی دولت یازدهم حق دارند از مناظره با اقتصاددانان فرار کنند.

و اما با با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت از تیم اقتصادی دولت یازدهم برای مناظره حضوری بیش از پیش شده و وارد مرحله جدیدی شده است؛ حالا باید دید که "نه" تیم اقتصادی دولت یازدهم به مناظره با اقتصاددانان در روزهای باقی‌مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری تا چه زمانی استمرار خواهد داشت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
مگر خاتمی در سال ۸۰ تن به مناظره داد؟ آن آقای مدعی آزادی بیان و احترام به مخالف حتی به خود زحمت پاسخ منفی دادن به تقاضای مناظره توکلی و کاشانی را نداد تا اصلا آنها را به حساب نیاورده باشد. اما دیدید که توانست با فرار از مناظره و بحث چالشی راحت رای بیاورد.
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
خدا وکیلی هر کس دیگه هم بود فراری میشد.
اخه جای لاف در غریبیه و ......... نه جلوی دوربین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: