به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیتهای خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ولی امر مسلمین در این دیدار با آرزوی سالی بابرکت و پرتوفیق برای همه ملت به ویژه نیروهای مسلح فداکار و خانواده‌های آنان، افزودند: بهترین دعا و بالاترین توفیق برای انسان، شناخت و تشخیص صراط مستقیم و استقامت در این راه است.

ایشان نیروهای مسلح کشورمان را نیروهایی برخوردار از فکر و عقیده دانستند و گفتند: خدمتِ بامعرفت و مخلصانه به مردم از بزرگترین عبادات است و باید قدر این فرصت را دانست، همچنان‌که در دوران دفاع مقدس نیز مجاهدان و شهیدان از آن فرصت استفاده کردند و امروز نیز آرزوی همه رهروان راه خدا، نیل به شهادت است.

فرمانده کل قوا با تأکید بر لزوم ارتقای روزافزون توان عملیاتی و سازمانی نیروهای مسلح، خاطرنشان کردند: کمبودهای مالی نباید مانعی برای پیشرفت باشد و همانگونه که در دوران دفاع مقدس با وجود کمبودهای فراوان، یک جنگ طولانی با پیروزی قاطع و بدون جابجاشدن حتی یک متر از مرز کشور به پایان رسید، امروز نیز می‌توان با ابتکار و همت بلند، کمبودها را برطرف کرد.

امام خامنه‌ای با اشاره به حمایتهای همه‌جانبه دولتهای غربی از صدام در جنگ تحمیلی، افزودند: دولتهای ریاکار اروپایی که امروز در قضیه سوریه مدعی استفاده از سلاحهای شیمیایی هستند، در زمان جنگ تحمیلی، خروارها سلاح شیمیایی به صدام دادند تا او با این سلاحها به جبهه‌های ما و مناطق سردشت و حلبچه حمله کند.

ایشان پیشرفتهای نظامیِ کنونی کشورمان را غیرقابل مقایسه با دوران جنگ دانستند و گفتند: با توکل به خدا، اعتماد به نفس و انضباط و پیگیری مدیریتی، امروز نیز می‌توانیم موانع را برطرف کنیم.

ولی امر مسلمین «تقویت روحیه نیروهای مسلح» را وظیفه دیگر فرماندهان ارشد خواندند و با اشاره به برنامه دشمن برای «تضعیف روحیه مسئولان، مردم و نیروهای مسلح» افزودند: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از تاکتیکهای جنگ روانی، در مسئولان ضعف و تزلزل ایجاد و احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» را در آنها القا کند.

«ارتقای تحقیقات» و «تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح» نکات دیگری بود که فرمانده کل قوا بر آن تأکید کردند و افزودند: بازنشستگان، ذخایر ارزشمند نیروهای مسلح هستند و باید برای مسائل مادی و معیشتی و بویژه تکریم و احترام به آنان، فکر و تدبیر شود.

ایشان همچنین با اشاره به تلاش دشمن در جلوگیری از تقویت نیروهای مسلح، خاطرنشان کردند: دشمن، هر یک از بخشهای نیروهای مسلح همچون ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج را به‌‌نحوی می‌کوبد تا از درون تهی شوند اما نیروهای مسلح باید از لحاظ سازماندهی روز به روز قوی‌تر شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه و برخی تحلیلها با هدف امکانپذیر نشان دادن این اقدام در نقاط دیگر دنیا، افزودند: جنایت، تجاوز، تخطی و تعدی کاملا از آمریکایی‌ها بر می‌آید و در نقاط دیگر دنیا نیز این کارها را کرده‌اند اما مسئله این است که آنها جرأت انجام چنین کاری را در کجا خواهند داشت؟

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی نشان داده است که با اینگونه حرفهای بی‌ربط و کارهای غلط، از میدان به‌در نمی‌رود و مردم و مسئولانی که به انقلاب اعتقاد دارند، با توکل بر خدا، در مقابل تهدیدها و تشرها عقب نمی‌نشینند، زیرا اگر بنا بر عقب‌نشینی بود، امروز کشور دچار درماندگی و ورشکستگی روحی و تمدنی شده بود.

امام خامنه‌ای در ارزیابی اقدام اخیر آمریکا در تهاجم نظامی به سوریه افزودند: کاری که آمریکایی‌ها کردند، اشتباه و خطایی راهبردی است و آنها در حال تکرار خطای گذشتگان خود هستند.

ایشان خاطرنشان کردند: مسئولان قبلی آمریکا داعش را به وجود آوردند یا به آن کمک کردند و مسئولان کنونی نیز در حال تقویت داعش یا گروهی نظیر آن هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه خطر این گروهها در آینده گریبان آمریکایی‌ها را خواهد گرفت، افزودند: اروپا امروز به خاطر غلطی که در تقویت تکفیریها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز در حال تکرار همان غلط است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: