به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
از قالیباف و حامیانش سوال می‌شود در راستای ایجاد وحدت میان نیروهای انقلاب در همه‌ی سال‌های گذشته، آنها در کدام مقطع هزینه‌ای پرداخت کرده‌اند و از خودگذشتگی داشته‌اند؟!
"خیبرآنلاین" - سعید جلیلی و مهرداد بذرپاش، 2 کاندیدای قطعی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که از مدتها قبل با تشکیل کارگروه های تخصصی، با برنامه و آگاهی برای نجات ملت از شرایط فعلی تلاش های موثری از خود نشان داده بودند، در اقدامی ایثارگرانه و در راستای وحدت و هم افزایی میان نیروهای انقلابی، از ادامه این مسیر انصراف دادند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، جلیلی که از سال 92، به صورت خستگی ناپذیر، فعالیت های گفتمانی و تخصصی خود را همچنان ادامه داد، با دعوت چهره های مختلف گفتمانی، خود را مهیای حضور مجدد در انتخابات کرده بود.

در این میان، اگرچه برخی نقدها به نوع حضور وی در سال 92 و نیز، روش های برقراری ارتباط با توده های مردم وجود داشت، اما برخی نامهربانی ها از جماعت به اصطلاح اصولگرایی که هر روز، با یک تابلو و عنوان اما با همان افراد و تفکرات ثابت و پوسیده، موجب بروز واکنش هایی علیه او شده بود به نحوی که با جوسازی، تلاش می کردند هزینه های روی کارآمدن دولت ضعیف و ناکارآمد روحانی را به نام جلیلی ثبت کرده و به دروغ، او را وحدت شکن آن انتخابات تلخ معرفی کنند.

جلیلی اما در برابر ناملایمات، دم بر نیاورد و تنها به فکر تعالی و ترویج گفتمان ناب انقلابی بود؛ اما نهایتا، بر اثر فشارهای مختلف وارده و نیز، شرایط عجیبی که بر فضای انتخابات حاکم شد، در دفاع از کلیت جبهه انقلاب (نه آن اسم جدید التاسیس!) اعلام انصراف نمود.

از سوی دیگر، مهرداد بذرپاش که نسل سوم انقلاب را نمایندگی می کرد، نیز از ماهها قبل، با فعالیت های تخصصی و کارشناسانه، محور دورهم آمدن جوانان بانشاطی شده بود که می خواستند بغض فروخفته ی خود را فریاد بزنند. بذرپاش، آرام آرام در فضای انتخاباتی خود را بالا کشید به نحوی که در این اواخر، از او به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای جدی روحانی نام برده می شد و در محافل حامی دولت، خطر او برای تک دوره ای کردن دولت خسته و فرسوده را بعضا بیش از دیگران محتمل دانسته بودند.

جوان انقلابی، خوش فکر، سخنور، مجرب و محبوبی که حتی موفق شده بود در اجتماع مهندسی شده ای همچون "جمنا" حتی از فردی مانند قالیباف هم اقبال بیشتری را شاهد باشد و بالاتر از او، در رده ی سوم کاندیداهای آنها قرار گرفت.

دقیقا از همان زمان که نتایج مجمع "جمنا" منتشر شد، انواع فشارها و لابیگری ها و تلاش ها برای تحمیل فردی که 2 دوره شکست علنی در انتخابات داشته و حالا به پایین ترین میزان محبوبیت حتی در میان حامیان سنتی و قبلی خود رسیده، آغاز شد و هر روز، خبری از یک تلاش پشت پرده روایت می کرد.

بذرپاش خوش اخلاق و آرام و معتدل و تیم همراه او، اما بی اعتنا به بداخلاقی و بدعهدی ها، همچنان به نفوذ خود میان لایه های میانی ملت ادامه می دادند اما تداوم عهدشکنی ها و به صف شدن مشتی آدم تاریخ مصرف گذشته برای ثبت نام در انتخابات و مشاهده عطش تشنگان و شیفتگان قدرت به نام اصولگرایی، کار را به آنجا رساند که این جوان انقلابی را ناگزیر به اتخاذ یکی از سخت ترین تصمیم های عمر سیاسی خود نمود: انصراف به نفع جریان انقلاب آن هم در شرایطی که بلاشک بابرنامه ترین کاندیدای انتخابات بود.

انصراف و از خودگذشتگی این 2 چهره انقلابی در شرایطی انجام گرفت که همزمان، طیف پرمدعا، پرخطا و مردودشده ای از جماعت مدعی اصولگرایی، از موتلفه گرفته تا فردی همچون قالیباف، علیرغم تحمیل تفرقه و شکست های مختلف به جریان انقلابی، اما همچنان بی توجه به مطالبات و واکنش های مردم و جبهه انقلاب، باز هم در صحنه حضور دارند و دقیقا هم مشخص نیست که براساس کدام پایگاه و کارنامه و موفقیتی، می کوشند تا تمام سرمایه های انقلاب را پیش منافع خود ذبح کنند اما خودشان کمترین هزینه ای در این میان نپردازند.

به راستی، فردی مانند قالیباف با 2 شکست در 2 انتخابات ریاست جمهوری و علیرغم اتفاقات تلخ دوسه سال اخیر در ماجراهایی همچون املاک نجومی، فاجعه پلاسکو و... با کدام حجت شرعی و عقلی، علیرغم اطلاعیه انصراف اولیه اش از انتخابات، بازهم خود را به در و دیوار زد تا بتواند به عنوان یکی از گزینه های نهایی جماعتی به نام "جمنا" وارد عرصه انتخابات شود؟! اصولا وحدت مدنظر قالیباف افراد پشت پرده ی حامی او چه معنا و مفهومی دارد؟! وحدت یعنی قربانی کردن همه برای یک نفر!

مشخصا از قالیباف و اندک حامیان باقیمانده اش سوال می شود در راستای ایجاد وحدت میان نیروهای انقلاب در همه ی سال های گذشته، آنها در کدام مقطع هزینه ای پرداخت کرده اند و از خود گذشتگی داشته اند؟!

در همین جماعت معروف الحال، اگر قرار بر افشای تلاش های پشت پرده و واگویی لابی های مختلف شود، مشخص خواهد شد که وحدت مدنظر حضرات، یعنی همه فدای یک نفر!

آقای قالیباف! نوبت هزینه کردن شما برای وحدت نیروهای انقلاب چه زمانی فراخواهد رسید؟!

قطعا یک دوره ای شدن دولت غربگرا، هدف اصلی همه نیروهای انقلابی و توده های مختلف مردم است، اما برای رسیدن به این هدف، کنارزدن افرادی که همیشه به نحوی در راستای تامین منافع غربگرایان فعالیت داشته اند، یک اصل غیرقابل خدشه است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
1
هم بذرپاش و هم جلیلی ریاکارند. اگر دین داشتند کاندیدا می شدند و بعد به
نفع هر کس می خواستند کنار می کشیدند. اما امان از واقعی جنس اصل به
بازار بیاید و جنس قلابی بی آبرو شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
از تهمت ناروایی که به دو مسلمان در این مزخرفات نوشته شده مشخصه که غیر از مرض و غرض چیز دیگری نیست اگر خیلی شرف دارید شما هم یه پاتونو برای اسلام و حفظ انقلاب که پیش کش حفظ خانوادتون حتی برای ریا بدید یا یکی از اعضای خانوادتونو فدا کنید بعدا بیایید گنده گویی و تهمت بزنید. اینم فقط به خاطر امر به معروف که بعدا نگید کسی به ما نگفت گناه تهمت زدن به مومن را و الا ارزش وقت گذاشتن واقعا ندارید چه برسد تایپ کردن مطلب .
ناشناس
| United Kingdom |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
به ناشناس۱۶:۰۷

ماجرای شمر که جانباز جنگ صفین بود به ما آموخت که سوابق یک نفر هرگز برایش مصونیت ایجاد نمی کند.
شما هم به جای مدح و ثنای کورکورانه برای افراد ریاکار بفرمایید چرا وقتی لیلی در اوج نیاز به حضور وی در مناظرات مخصوصا در مساله برجام ناگهان اینطور از معرکه فرار می کند نه تنها مشکوک نمی شوید که تازه او را ستایش هم می کنید.
متاسفانه از انقلابی گری برایتان فقط مدح و ستایش مانده و هیچ ذره تفکر و تعقل انقلابی در وجودتان نیست.
اگر ذره ای تامل می کردید می دید که آنچه در روز روشن و جلوی چشم همه رخ می دهد تهمت نیست. بلکه دم خروس است.
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
0
متهم کردن اینها به ریاکاری نشان می‌دهد جنابعالی حتی کوچک‌ترین نشانه دینداری را ندارید چه برسد به انقلابی بودن و انصاف داشتن. اگه بلد نیستید حرف نزنید.
پاسخ باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
1
1
شما به دینداری خودتان ببخشید. ظاهرا دینداری را همان ساده لوحی و باور کردن قسم خروس می دانید. اگر جلیلی انقلابی بود ترسی از شرکت در مناظرات و سپس کنار کشیدن به نفع هر کس اصلح می دانست نداشت. آنهم زمانی که اتفاقا بهترین فرصت برای به چالش کشیدن روحانی مخصوصا در مذاکرات هسته ای است.
منتهی چه باید کرد که شما خیال کرده داشتن سابقه و ریش و تسبیح و حرف از شهدا و امام زدن لزوما مساوی انقلابی گری است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
اقای ناشناس حرف شما قبول. فقط لطف کنید شاخصه های مد نظرتون را برای ما بفرمایید تا ما هم در دام ریا نیافتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
عدم فرار از جهاد و حضور در صحنه جایی که نیاز به حضور فوری هست.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
آقای ناشناس و ضد ریا خوش به حال تو که ریا کار نیستی و اهل جهادی البته نمیدانم کدام جهاد (جهاد با مومنین ، جهاد با هم میهنان، جهاد نکاح و ...) و با بصیرتت شمرهای زمان را میشناسی خوب به ما بگو خاتمی و روحانی و اصلاح طلبا کجای تفکر ضد ریای شما قرار دارند اصلا ایمان و دینداری را برای ما تعریف کن ببینیم ایمان چیست دیندار از نگاه شما کیست؟ این نوع اظهار نظر مربوط به شخصی است که یا کاسه داغتر از آش است مثل خوارج یا نفاقی دارد برای نفوذ و ایجاد شک و تفرقه در هر صورت آنچه که پیداست این نوشته از سر دلسوزی و دینداری نیست. در ضمن این را هم به شما بگویم وقتی شخصی موجه کاندید میشود برای جلوگیری از ضربه خوردن به جایگاه شخص، گاهی قبل از ثبت نام به ایشان پیام میدهند که شما مورد تایید قرار نمیگیرید یا صلاح نیست شرکت کنید شخص اگر عاقل باشد خود بدون مراجعه کردن ثبت نام نمیکند خوب ما که نمیدانیم چه اتفاقی افتاده پس شرط دینداری است که دم خروس قضاوت غیر منصفانه را هم پشت دیوار پنهان کنیم و به مومنین این گونه جسارت و توهین ناروا نکنیم.
حاج عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
دورود براحمدی نژاد ویارانش وهزاران صلوات برای سلامتی ایشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
سردار انقلابی اقای محمد باقر قالیباف از انتخابات به نفع آقای رییسی کناره گیری کرد اون هم تو اوج فداکاری یعنی این .
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
مردم غرق ریا و ربا شده اند چه میشه کرد ولی مثل همیشه امید داشت ولی حیف
که مردم امیدشان کم شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: