به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
زمزمه‌هایی در حال شنیدن است که لابیست‌های پشت پرده، در حال هدایت فشارها برای انصراف رئیسی به نفع فرد موردنظرشان هستند تا شاید بدین ترتیب، 2 دوره ناکامی در انتخابات‌های گذشته را به شکلی مهندسی‌شده، جبران نمایند
"خیبرآنلاین" - روند انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به یکی از پیچیده ترین، مهندسی شده ترین و مبهم ترین انتخابات های سال های اخیر مبدل شده است به نحوی که در برابر یک دولت ضعیف با کمترین پایگاه اجتماعی، عده ای نقاب‌دار، درصدد سرکوب انرژی برانگیخته شده ی جوانان جبهه انقلاب برآمده اند و می کوشند طبق روال 12 سال گذشته، همچنان با لابیگری های پشت پرده و تحت عنوان مردمی و انقلابی، به اصطلاح جوانان انقلابی را دچار انفعال کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، شاید این مطلب، همینک به مذاق عده ای انقلابیون منتقد دولت خسته ی روحانی خوش نیاید و بگویند که همینک زمان گلایه گذاری نیست، اما براساس توطئه ای که از چند روز قبل شدت گرفت، احتمال می رود طی روزهای منتهی به انتخابات، بازی خطرناک و فریبکارانه ای برای مضمحل کردن جریان انقلابی کشور شکل بگیرد.

این تلاش ها که حالا کمی آشکارتر از قبل دنبال می شود، در ابتدا با عدم مشورت با سعید جلیلی و جمع کردن عده ای تحت عنوان خاص، آغاز شد و در ادامه، با سوءاستفاده از نام او و نیز، اخذ میثاق با عده ای دیگر از کاندیداهای احتمالی، عملا آنها را زیر چتر لابیست ها تجمیع نمود و سپس، با جعل عناوین نابی همچون انقلابی و مردمی، خود را متولی جریان بزرگ انقلاب در کشور معرفی کرد و با همین ادله، جلیلی را به خاطر عدم پذیرش نظر تحمیلی آنها، از لیست خود حذف نمود.

مهندسان طراح این پروژه، کوشیدند در ظاهر همه چیز را دموکراتیک و به اصطلاح "از پایین به بالا" جلوه دهند اما در روز رای گیری برای کاندیداهای مدنظرشان، ناگهان خروجی رای دهندگان افرادی متفاوت تر از آنی شد که انتظارش را داشتند. فرد مدنظر حضرات در جایگاه چهارم قرار گرفت و فردی که او را برای قربانی‌کردن آماده کرده بودند، در جایگاه 3 نفر نخست رخ عیان کرد.

این در حالی بود که فرد مورد نظر جماعت لابیست، یک روز قبل از رای گیری درونی آنها، رسما طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود: "همانطور که طی نامه ای اعلام کردم هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم ولی تمام تلاشم را در جهت کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست جمهوری به کار خواهم گرفت"! اما بلافاصله کارگران همان مهندسان پشت پرده، مصاحبه کردند که "او اصلا حق انصراف از کاندیداتوری ندارد"!

از ساعات اولیه ی پس از انتخابات درون حزبی این جماعت، فشارها، تهدیدها، تحمیل ها، لابیگری و انواع روش های مختلف برای اعمال تغییرات در تصمیم گیری نهایی آغاز شد و کار به جایی کشید عملا طرح معرفی تنها 2 نفر، نفرات اول و چهارم منتخب مجمع، در دستور کار آنان قرار گرفت.

نشانه ی آشکار این اقدام دیکتاتورمآبانه را می توان در مطلب زیر که در کانال تلگرامی یک سرباز مورد اعتماد ژنرال های پشت پرده منتشر شد، آن هم به فاصله یک روز تا اعلام تصمیم نهایی آنها، ملاحظه کرد:


اگرچه دست های پشت پرده در دومین گام از پروژه ی خود هم به توفیقی دست نیافتند و ناگزیر به تمکین در برابر خواست اعضای خود شدند، اما دست از تلاش برنداشتند و فضا را به گونه ای طراحی کردند که در نهایت، سعید جلیلی ناگزیر به انصراف از کاندیداتوری به نفع کاندیدای اصلح شد. او البته در اطلاعیه اش، نامی از کاندیدای اصلح به میان نیاورد اما کیست که نداند مقصود جلیلی، سید ابراهیم رئیسی است.

همچنین، با افزایش انواع فشارها و تحمیل ها، مهرداد بذرپاش به عنوان یک جوان انقلابی کارآمد را ناگزیر به انصراف، آن هم در ستاد انتخابات کشور کردند تا بدین ترتیب، ضمن سرکوب نسل سوم انقلابی، عملا جبهه انقلاب را به سمت اهداف اولیه ی خود کانالیزه کنند.

حالا، زمزمه هایی در حال شنیدن است که لابیست های پشت پرده، در حال هدایت فشارها برای انصراف رئیسی به نفع فرد موردنظرشان هستند تا شاید بدین ترتیب، 2 دوره ناکامی در انتخابات های گذشته را به شکلی مهندسی شده، جبران نمایند.

این در حالی است که در دوره های قبلی هم، دستهای پشت پرده تحت عنوان زیبای "وحدت" همت خود تجمیع کردند تا همه را به نفع همین فرد موردنظرشان کنار بزنند. البته مشخص نکرده اند که چه زمانی نوبت انصراف این فرد به نفع "وحدت" جریان انقلابی خواهد شد؟

این رفتار شوم در شرایطی ادامه دارد که روحانی، به جهت عملکرد به شدت ضعیف و سوال برانگیز خود، در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و یک اتحاد واقعی حول محور جریانی انقلابی می تواند بساط غربگرایان از صحنه ی مدیریت اجرایی در کشور برچیند.

در پایان، مجددا ناگزیر هستیم به این سوال احتمالی در ذهن مخاطبان پاسخ دهیم که چرا در اوج این آوردگاه مهم، ناگزیر به افشای این خط شده ایم؛ دلیل آن است که معتقدیم سازمان دهندگان اصلی این جریان، در حقیقت در پی 2 هدف به ترتیب اولویت هستند:
1. کامیابی فرد موردنظرشان پس از 2 دوره ناکامی
2. 8 ساله کردن دولت روحانی البته با پایگاه اجتماعی و رای کمتر از سال 92

همین 2 عامل، موجب شکستن میثاق ها توسط کاندیداهای مختلف این جبهه و ثبت نام مستقل تعداد قابل توجهی از آنها شده است.

امید است عموم منتقدان دولت روحانی، مردم بصیر، نیروهای انقلابی و جوانان هوشمند کشورمان با آگاهی از نقشه طراحان پشت پرده، برای بازگشت مجدد جریان خدمت بی منت، کار و تلاش، و در یک کلام، گفتمان ناب انقلابی متحد شده و با عبور از فرضیه های قبلی و انتقادهای به حقی که مطرح بود، همینک حول محور سید ابراهیم رئیسی زنجیره ی وحدت تشکیل دهند و او و کلیت جریان انقلاب را تا رسیدن به هدف مطلوب، یاری برسانند. در واقع، جبهه انقلاب همزمان باید 2 دستورکار مشخص و قطعی را مدنظر قرار دهد: کنارزدن مدیران اجرایی غربگرا و عدم اجازه سوءاستفاده به تکنوکرات‌های خزیده در لباس جهاد! هردوی اینها شدنی و قطعی است.

در این باره، گفتنی ها و استنادات بیشتری در اختیار است که در صورت عدم توقف پروژه دست های پشت پرده به نفع یک فرد خاص، در راستای خدمت به جبهه انقلاب منتشر خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: