به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کارگر کارخانه قوچان بیان داشته که فرماندار می گوید همین که کار می‌کنید و بیمه ای برایتان رد می شود خوب است، اینکه حقوق نمی گیریم برایشان تفاوتی ندارد
"خیبرآنلاین" - کارخانه کاشی طوس از جمله کارخانه هایی است که در طی 2 سال گذشته مشکلات زیادی داشته است و یا حداقل می‌توان گفت که کارگران این کارخانه که همگی بومی و اهل قوچان بوده‌اند و با درآمد ماهیانه ای که از این کارخانه دریافت می‌کردند امورات خود و خانواده خود را می‌گذراندند در طی این دو سال با مشکلات زیادی مواجه شدند.

به گزارش نسیم آنلاین، نصف شدن تعداد کارگران و به تأخیرافتادن 17 ماه حقوق کارگران باقی مانده از جمله این مشکلات است، یکی از کارگران این کارخانه گفته که کاشی طوس تا مدتی قبل و پیش از این که کارخانه در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد، حدود 300 کارگر داشته اما پس از بازنشستگی جمعی، تعداد کارگران به نهایتا 150 نفر رسیده است اما مسئولان کارخانه حتی حقوق این تعداد را نیز پرداخت نکرده اند.

کارگری دیگر که دوست نداشت نامی از آن برده شود، به خبرنگار ما بیان داشته که از سال 94 تاکنون حقوق 17 ماه را به ما نداده اند و وقتی که به فرمانداری می‌رویم، می گویند که صبر کنید درست می شود اما نه تنها شرایط بهتر نشده، بدتر نیز شده است. او ادامه داده که مشکل از تولید نیست، مشکل فروش اجناس است که انگار بازاری برای فروش کاشی ها وجود ندارد و نمی توانند تولیدات خود را به فروش برسانند.

تعدادی دیگر نیز از مدیرعامل کارخانه گلایه مند بودند و بیان داشتند که 17 اسفند آخرین زمانی بوده است که نه کل حقوق بلکه نیمی از مبلغ آن را به کارگران داده اند. 25 اسفند هم جلسه ای تشکیل شده و در نهایت اعلام کرده اند که تا 20 اردیبهشت حقوقی نمی‌توانند به کارگران بدهند.

وی اضافه کرده که مراجعه به فرمانداری نیز نتیجه ای در پی نداشته است، این کارگر کارخانه قوچان بیان داشته که فرماندار می گوید همین که کار می‌کنید و بیمه ای برایتان رد می شود خوب است، اینکه حقوق نمی گیریم برایشان تفاوتی ندارد.

در نهایت کارگران با تماس های پی در پی خواستار این شدند که چنانچه کارخانه ورشکست شده است، رسما اعلام شود تا تکلیف خود را بدانند و از این بلاتکلیفی رها شوند و یا اینکه به پرداخت معوقات آنها رسیدگی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: