به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸
هرچه میزان مشارکت عمومی در انتخابات کاهش یابد، در واقع نوعی کمک به انتخاب مجدد او و ادامه‌ی وضعیت موجود حاکم بر کشور است، و هرچه نرخ حضور مردم در پای صندوق‌های رای افزایش پیدا کند، به عبور از شرایط فعلی کشور و ورود به مرحله‌ای تازه کمک خواهد کرد
"خیبرآنلاین" - انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم وارد آخرین و حساس ترین مرحله ی پیش از برگزاری خود شد؛ جایی که نامزدها در دوران تبلیغات، برنامه هایشان را به مردم ارایه خواهند کرد تا براساس نظر و رای اکثریت ملت، رییس جمهور جدید انتخاب و مشغول خدمت شود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، این ماجرا، البته برای شخصی مانند حسن روحانی متفاوت است به دلیل اینکه او 4 سال زعامدار دولت بوده و حالا، بیش از آنکه نوبت به ارایه وعده های جدیدش برسد، باید پاسخگوی عملکرد خود و کابینه اش طی این مدت هم باشد.

این موضوع، در کنار واقعیت ریزش شدید پایگاه رای روحانی موجب شده تا از مدتها قبل، تیم عملیات روانی فعال در گروه اعتدال (که اکثرا دارای سوابق امنیتی هستند) دست به کار شوند تا به انحای مختلف، ضمن کاهش شوروحال انتخاباتی، فضای مهندسی شده ای را طراحی کنند که خروجی آن، انتخاب مجدد نام حسن روحانی باشد.

یکی از برنامه های آنان، پیشنهاد لغو مناظرات، یا حذف مناظرات زنده و جایگزینی مناظرات ضبط شده (بخوانید گزینشی - پوششی) است.

پرواضح است که هرچه میزان مشارکت مردم در انتخابات کمتر باشد، به نفع روحانی است و احتمال رای آوری او را بیشتر می کند، و بالعکس، افزایش مشارکت مردمی، منجر به افزایش یک دوره ای شدن و حذف غربگرایان خسته و ناکارآمد از صحنه مدیریت اجرایی کشور خواهد شد.

چرا؟ لطفا به آمار زیر توجه نمایید:

در سال 92، حسن روحانی با حمایت یکپارچه جریانات مختلف سیاسی و شخصیت های خاص و بدون قضاوت قبلی درباره ی عملکرد او، با بیش از 18 میلیون رای، موفق شد در همان مرحله ی اول، اعتماد اکثریتی رای دهندگان را به نام خود ثبت کند. اما توجه به درصد رای او، حاوی نکات مهمی خواهد بود، به نحوی که روحانی تنها 50/62 درصد را از آن خود کرد؛ به عبارت دیگر تنها 0/6 درصد بالاتر از حدنصاب را به دست آورد و اگر حدود 260 هزار رای کمتر به نام او نوشته می شد، انتخابات به مرحله ی دوم می رفت و احتمالا در آن مرحله و در مواجهه با تنها یک کاندیدای رقیب، کار به شدت سختی را در پیش می داشت.

آن سال گذشت و حالا، با عملکرد ضعیف دولت روحانی و ریزش روزافزون پایگاه اجتماعی و رای او، خطر یک دوره ای شدن، شدیدا روحانی را تهدید می کند.

به همین دلیل، هرچه میزان مشارکت عمومی در انتخابات کاهش یابد، در واقع نوعی کمک به انتخاب مجدد او و ادامه ی وضعیت موجود حاکم بر کشور است، و هرچه نرخ حضور مردم در پای صندوق های رای افزایش پیدا کند، به عبور از شرایط فعلی کشور و ورود به مرحله ای تازه کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، اگر میزان مشارکت عمومی به عددی حدود 40 میلیون رای گرایش پیدا کند، طبیعتا کاندیدای پیروز، برای کسب حداقل میزان مقبولیت جهت انتخاب، باید رای بالای 20 میلیون را کسب کند، اما اگر میزان مشارکت به حدود 30 میلیون نزول کند، فردی با کسب یبش از 15 رای هم می تواند به عنوان منتخب، برگزیده شود.

حالا، بهتر مشخص می شود که چرا اعتدالیون برای لغو مناظرات زنده و کاهش شور و هیجان انتخاباتی ناشی از آن، تلاش مضاغفی از خود نشان می دهند. بنابراین، یکی از نکاتی که باید مورد توجه عموم مردم مخالف عملکرد روحانی قرار بگیرد، تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
البته شادی زاید الوصف اکثر روزنامه ها و سایتهای خبری آمریکایی و
اروپایی و ایضا غلامان حلقه به گوش اصلاح طلب ایرانی آنها از رد صلاحیت
احمدی نژاد واقعا تامل برانگیز بود. چون قاعدتا انتظار می رفت از یک
ولایت شکن حمایت کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
1
0
اگر صرفا هدف دولت بود احمدی نژاد و بقایی هر دو رد صلاحیت نمی شدند
خداوند رهبری را حفظ کند
اما با عذرخواهی از ایشان نه خودم و نه خانواده ام در این انتخابات شرکت نخواهیم کرد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
1
عاجزانه تقاضامندم . شما که صاحب رسانه هستید و دستتان به صاحبان این نظام و علمای اعلام میرسد. خدا وکیلی بگویید این دولت پیر هر چه پول میخواهد در چهار سال آینده از بیت المال و صندوقها بردارد و از پول نفت گم کند. همه را یک جا به این دولت بدهید و انها را روانه جزیره انگلیس کنید هم خودشان راحت زندگی کنند و هم در طول چهار سال ملت ایران نفسی بکشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
تحریم انتخابات یعنی کمک به روحانی و بازی در پازل مهندسان انتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: