به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای توپخانه سپاه و سردار شفیع‌زاده تبریزی با حضور سردار علی حاجی‌زاده در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش مردم نیوز، آنچه در ادامه می آید، متن کامل سخنان فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در این مراسم است:
 
بسمه تعالی

ابتدا لازم است حادثه دلخراش سیل که تعدادی از هموطنان جان خودشان را باختند و تعدادی از آنها از منطقه آذربایجان بودند، تسلیت عرض می کنم. حضور مسئولین، علما، و مردم قدرشناس و غیرتمند تبریز و خطه آذربایجان که چنین مجلس باشکوهی را پس از 30 سال از شهادت برادر عزیز شهید حسن شفیع زاده برگزار می شود، این نشان از زنده بودن راه و یاد شهدا مسیر ولایتمداری و زنده بودن روح سلحشوری است و بی شک آنچه که امروز ما در منطقه به عنوان جزیره ثبات و امنیت شاهد هستیم و همه موفقیت ها، نشانه این قدردانی و قدرشناسی ملت بزرگ ایران است.

فرهنگ سلحشوری، وفای به عهد آرمانهای امام راحل هنوز زنده است و امروز در جای جای کشور اسلامی شاهد اینگونه مجالس باطراوت هستیم و تا زمانی که این سیره و روش وجود دارد، این انقلاب و این کشور آسیب پذیر نخواهد بود.

دورانی که این شهید بزرگ و شهدای همزرم اییشان چون باکریها و خرازی ها و شهید مقدم و کاظمی ها توانستند توطئه های عظیم غرب و شرق و کشورهای مرتجع منطقه را با یکپارچگی پاسخ بدهند و توانستند کاری کنند که یک متر مربع از کشور جدا نشود و توطئه ها را از اول انقلاب ناکام گذاشتند که هنوز زوایای بسیار زیادی از این حادثه برای مردم بازگو نشد. جنگی که در ماههای اول پیروزی انقلاب که هنوز پایه های نظام ما ثابت نشده و هنوز چهارچوب نظام استقامت لازم را پیدا نکرده، نه فقط عراق که حمایت کشورهای اروپایی و بلوک شرق و غرب یکپارچه در مقابل ما صف آرایی کردند. آن روز آمدند کشور ما، ملت ما و نظام ما را با شکست مواجه کنند، آنها نتوانستند به اهدافشان برسند و یک متر از کشور ما را جدا کنند. نتوانستند که به هیچیک از اهدافشان برسند بلکه این تهدیدات توسط فرماندهان و مدیران مثل شهید شفیع زاده تبدیل به فرصت شد. ما اگر دقیق بررسی کنیم می بینیم که عناصر اصلی پیروزی ما در جنگ 3 پایه اصلی داشت: رهبری حکیمانه امام(ره)، انسجام مردم ایران که همه پای کار بودند چه در جبهه چه در اعزام و چه در پشتیبانی و سوم وجود فرماندهانی از جنس شفیع زاده. این 3 ضلع مثلث باعث شد ما در جنگ تحمیلی پیروز شویم و بر دشمن غلبه کنیم. ما در آن شرایط تحریم تسلیحاتی بودیم، وضعیت ارتش وضعیت مناسبی نبود، سپاه وارد جبهه ها شد، ما مواجه بودیم با انواع توطئه ها و در پشت جبهه منافقین که توسط غرب حمایت می شدند؛ هر روز ترور، انفجار از کاسب و بازاری گرفته تا نماینده مجلس و... ترور می کردند. 17 هزار شهید دادیم در آن زمان، مسائل ناامنی مرزها، مشکلاتی بود که دشمنان به آن دامن می زدند. ما اگر قرار بود فقط با عراق بجنگیم فقط در 2 سال اول مسئله عراق حل شده بود، نباید به 8 سال به طول می انجامید. ما یک ائتلافی را در روبرو داشتیم که اگر نبود مدیریت، ایثار و حماسه آفرینی امثال شفیع زاده ها، قطعا شکست خورده و امروز به جای عزت باید ذلت را تحمل می کردیم. این یک نکته بزرگ برای ملت ایران است. هر لحظه، هر روز و حضور هر یگان و دسته برای ما تجربه گرانسنگی بود. در آن دوره ما موفق بودیم.

دهه اول دشمنان ما شکست خوردند. دهه های بعدی مسئله جنگ برای آمریکا کارایی نداشت. هرچند صحبت از حمله بارها بود اما آنچه که بنده به عنوان سرباز کوچک ملت با احاطه اطلاعاتی مطلعم، آنها هیچگاه مسئله جنگ در دهه های دوم و سوم و چهارم را مطرح نکردند. آنها مسئله قدرت هوشمند را طراحی کردند. آنها در برابر ملت با جنگ نظامی نتوانستند پیروز شوند. آنها دیدند در زمان جنگ نه تنها ملت چیزی را از دست نداد، بلکه در پایان جنگ آن روزی که با دست خالی رفتند حالا با یگان ها  و تیپ ها و لشکرها دارند خارج می شوند. اینها آن روز توپ نمی دانستند چیست، حالا با گردانهای توپخانه بیرون آمدند. در ابتدای جنگ نمی دانستیم موشک چیست در آخر جنگ تیپ های موشکی داشتیم، یگانهای پیاده و مکانیزه داشتیم. اینها را از چه چیزی توانستیم به دست بیاوریم از غنیمت؟ ما در جنگ ندیدیم که شفیع زاده و امثال وی نگاهشان به بیرون مرزها باشد. نگاه آنها به پشت جبهه های دشمن بود. چرا چون ما این امکانات را می خواستیم از عراقی ها به دست بیاوریم. مدیریت شفیع زاده، شهید مقدم و باکری ها تهدید را به فرصت تبدیل کرد و دست پر از جنگ بیرون آمدیم.

آنها فهمیدند که با این ملت نمی شود جنگید و آمدند نقشه را عوض کردند؛ آنها گفتند به روش تهاجم فرهنگی با این کشور می جنگیم. باید از طریق نفوذ وارد شد. یعنی یک ترکیبی از جنگ یا جنگ هیبریدی علیه ما به راه انداخت. گفتند فرزندان این مسئولین که خارج از کشور هستند روی اینها نفوذ کنیم و از آن طریق بر پدرانشان نفوذ کنیم. آمدند تحریم اقتصادی و تسلیحاتی کردند. امثال شفیع زاده ها آمدند کمبودهای تسلیحاتی ما را در دهه های دوم و سوم رفع کردند. ما نیاز به موشک داشتیم، مراکز تحقیقاتی را به راه انداختیم. دیدید و شنیدید هر هفته و ماه ها و سالها بخشی از این موفقیت ها را رسانه ای کردیم. در بخش بدون سرنشین و راداری چه موفقیت هایی به دست آوردیم. چرا؟ چون با مدیریت جهادی پای کار ایستادیم. امروز تصادفی نیست این که به فنآوری پیچیده در تراز جهانی آن را مطرح می کنیم. تصادفی نیست که در بدون سرنشین به این جایگاه رسیدیم.

در حوزه های اقتصادی چون مدیریت غیرجهادی است یک مقداری عقب افتادگی داریم چون مدیریت شفیع زاده ها را نداریم. این عقب افتادگی چه علتی دارد؟ آن مثلثی که باعث موفقیت در جنگ شد در حوزه های غیرنظامی یک عنصر لنگ می زند. رهبر و ملت همان هستند در مدیران مشکل و گیر داریم. آن یکپارچگی که داشتیم متأسفانه نیست. بعد می بینیم که این نفوذ با تغییر ذائقه و باور دارد کار می شود.

بعضا مسئولین ما می گویند اگر ایران با غرب توافق نکند ممکن است جنگ رخ دهد؛ قبل از برجام. بعد از آن هم برخی مسئولین می گفتند برجام سایه جنگ را از سر ملت دور کرد. متأسفانه برخی در داخل ندانسته آن را تکرار می کنند. این دروغ است. این توهین است.

اگر برجام استوار است خودش را حفظ کند. نمی خواهد جنگ را دور کند. این توهین به شهدا و نیروهای مسلح و ارتش و سپاه است. ما چیزی که به عنوان امنیت می شناسیم اینها به پیشرفت دفاعی ما مربوط است. ما منکر تعاملات سیاسی نیستیم اما آدرس غلط به مردم ندهیم. ما بعد از جنگ این همه تلاش کردیم تسلیحات تولید کردیم. محققین ما در فضای علمی کار کردند و بعد بگویند سایه جنگ را برجام از سر ملت دور کرد! این حرف غلطی است. آدرس غلط به کسی ندهیم. امروز اگر قرار باشد مشکلات اقتصادی و تولید و اشتغال کشور حل شود من عرض می کنم این کار هزاران برابر ساده تر از مسائل پیچیده نظامی است. دشمن را بشناسیم. آمریکا را بشناسیم. آمریکا در جنگ با کویت جرأت نکرد به تنهایی وارد جنگ شود. دهها کشور را همراه خود آورد. آمریکاییها در جایی وارد می شوند که یا خلع سلاح باشند مثل لیبی و یا اینکه 100 درصد بدانند به حملاتش پاسخ نخواهند داد. این حملات به سوریه اگر یک درصد احتمال می دادند پاسخ داده می شود، حمله نمی کردند.

یک جاهایی هم یک صداهایی در می کنند که می خواهند کسانی را بترسانند. آنها یک بمب دارند 10 تن و اسم آن را گذاشتند مادر بمبها، ما هم در صنایع دفاعی بمب داریم. این روش را آمریکایی ها از عثمانی ها یاد گرفته اند، قمپز در می کنند که یک عده را بترسانند که اینها توپهایی بودند که فقط صدا داشتند و تخریب نداشتند. آمریکایی ها اینطور عمل می کنند. یک روش دیگر هم به این شکل است که می گویند ناوهای ما به کجا رفتند بعد از مدتی می شنوید که بازگشته اند. اگر آنها کوچکترین احتمال حمله را بدهند هیچگاه این عمل را انجام نخواهند داد. ایران قدرتمند حتما پاسخ محکم و قوی به تهدیدات خواهد داد حتما ما شکست را از کسی نمی پذیریم. پایگاههای آمریکایی دورتادور ما حلقه زده اند و این خودش تهدید است، ما چند وقت پیش کلکسیونی از هواپیماهای آمریکایی را نشلن دادیم: اسکن ایگل، شادو، آرکیو، هرمس. اینها را ما از حلقوم آمریکایی ها بیرون کشیدیم. قرار نیست آنها بدون هزینه اینجا بیایند. ما در بخش غیرنظامی اگر بخواهیم موفق باشیم باید مسئولین نترس و شجاع از جنس شهید شفیع زاده و باکری ها باشند. اگر غیر از این باشد روز به روز سرافکنده تر می شویم. ما امروز اگر روحیه انقلابی از جنس شفیع زاده داشته باشیم تبدیل تهدیدات به فرصت ها را انجام می دهیم. اگر نگاه ما به غرب باشد باید کاسه گدایی دستمان بگیریم و سرنوشت کشور را به دموکرات ها و جمهوریخواه ها گره بزنیم باید دائما عقب نشینی کنیم باید دائم افتخاراتمان را ببینیم که دارد یکی یکی تعطیل می شود. ایران با تقدیم بیش از 220 هزار شهید و 500 هزار جانباز، همانگونه که جوانان ما برای شرکت در نبرد مدافع حرم و ایجاد امنیت پایدار برای کشور مشتاقند، قطعا مسیر انقلابی و جهادی را ادامه و انتخاب خواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: