به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
چند روز پیش هم علیرضا محجوب با برگزاری یک میتینگ انتخاباتی دیگر جمعی از کارگران را به حرم امام راحل آورد تا حسن روحانی بتواند یک برنامه انتخاباتی خوب برای خود را به بهانه روز کارگر برگزار کند
"خیبرآنلاین" - علیرضا محجوب، دبیرکل مادام العمر خانه کارگر، این روزها کمتر در اذهان عمومی دیده می‌شود و دیگر کلام و سخن تندی از او نمی‌شنویم.

به گزارش نسیم آنلاین، محجوب که 28 سال است برای دفاع از حقوق کارگران با حمایت هاشمی رفسنجانی به عنوان دبیرکل خانه کارگر برگزیده شده، در 4 سال گذشته با اتخاذ یک رویکرد کاملا سیاسی در برابر رکود گسترده اقتصادی در دولت حسن روحانی و تعطیلی کارخانه‌ها سکوت کرده و دیگر مانند گذشته صحبتی نمی‌کند.

این در حالی است که در دولت گذشته که مسئولان قوه مجریه رویکرد سیاسی متقاومتی با محجوب داشتند، دبیرکل خانه کارگر معمولا هفته‌ای یک یا دوبار با انتقادهای فراوان از دولت به بهانه حمایت از حقوق کارگران از خجالت دولتمردان وقت در می‌آمد.

خانه کارگر از روزی که علیرضا محجوب را به عنوان دبیرکل خود دید، به یک تشکل کاملا سیاسی تبدیل شد به شکلی از نام کارگران در راستای منافع اصلاح طلبان و تفکر کارگزاران سازندگی استفاده کرده است.

کارگران: علیرضا محجوب نماینده ما نیست!

بسیاری از تشکل‌های کارگری مستقل معتقدند که علیرضا محجوب و خانه کارگر به هیچ وجه نماینده کارگران به حساب نمی‌آید و صدای قشر مستضعف کارگری را نمایندگی نمی‌کنند. محمد یاراحمدیان رئیس مجمع عالی کارگران در همین زمینه با انتقاد از سیاسی کاری شدید در خانه کارگر، علیرضا محجوب دبیرکل اصلاح طلب و مادام العمر این تشکل را به مناظره دعوت کرده است.

سکوت محجوب درخصوص بیکاری هزاران کارگر در دولت روحانی

عملکرد علیرضا محجوب در طول 4 سال گذشته به قدری پرانتقاد بوده که وی حتی یک جمله درخصوص تعطیلی کارخانه‌های ارج، آزمایش، روغن نباتی جهان، پارس الکتریک، پلی اکریل اصفهان و صدها کارخانه و واحد تولیدی تعطیل شده در دولت روحانی به زبان نیاورده است و از حقوق هزاران کارگر بیکار شده در دولت روحانی دفاعی نکرده است. طبق گفته علی ربیعی 2 میلیون شغل در دولت روحانی ایجاد شده که مرکز آمار ایران 397 هزار شغل از این بین را اشتغال خالص اعلام کرده است. بنابراین در این دولت حدود یک‌میلیون و ۶۰۳ هزار نفر بیکار شدند. با وجود این آمار و ارقام دبیرکل مادام العمر خانه کارگر یک جمله اعتراض هم به این مسئله نکرده است!

دوستی قدیمی محجوب با وزیر کار روحانی

به نظر می‌رسد دوستی محجوب با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اصلی‌ترین دلایل سکوت 4 ساله دبیرکل خانه کارگر در برابر بیکارشدن کارگران است. البته این چیز عجیبی نیست، زیرا از 28 سالی که محجوب دبیرکل خانه کارگر بوده، 20 سال آن دولتهای مورد علاقه دبیرکل مادام العمر خانه کارگر بر سر کار بوده‌اند و او معمولا مشکلات معیشتی کارگران در دولتهای سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید را زیر سبیلی رد کرده و تنها فریادی سیاسی خود را بر سر دولت گذشته روا داشته است.

پیش قدم شدن خانه کارگر برای تراکتهای تبیلغاتی روحانی

جالب اینجاست که خانه کارگر از هفته‌های گذشته خوش خدمتی خود به دولت تدبیر و امید را به اوج خود رسانده و اولین تراکت‌ها و پوسترهای تبلیغانی روحانی را در سطح شهر چسبانده تا خیال حسن روحانی و یارانش  را در صورت رای آوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را برای تداوم سکوت خانه کارگر راحت کند!

سوءاستفاده انتخاباتی از خانه کارگر

چند روز پیش هم علیرضا محجوب با برگزاری یک میتینگ انتخاباتی دیگر جمعی از کارگران را به حرم امام راحل آورد تا حسن روحانی بتواند یک برنامه انتخاباتی خوب برای خود را به بهانه روز کارگر برگزار کند. شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از این است که واحدهای تولیدی برای این میتینگ انتخاباتی کارگران خود را موظف به حضور کرده و تهدید کرده‌اند که در صورت عدم حضور آنها را اخراج یا با جرایم سنگینی روبرو می‌سازد. وقتی هم که کارگران در این مراسم در حضور رئیس جمهور شروع به اعتراض کردند، مجری مراسم که از سوی وزارت کار انتخاب شده بود، کارگران را با لحنی بد تهدید به خردکردن دهانهایشان کرد. یاراحمدیان رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران هم با انتقاد از مزدورخواندن کارگران معترض به روحانی توسط حامیان دولت تاکید کرد که آنها را مراسم روز جهانی کارگر راه نداده‌اند!

با این حساب معلوم نیست سوءاستفاده‌های دبیرکل مادام العمر خانه کارگر به نفع اصلاح طلبان و دولتمردان یازدهم تا کجا ادامه خواهد یافت و تا چه زمانی این تشکل از اسم کارگر سوءاستفاده سیاسی خواهد کرد! جالب اینجاست که علیرضا محجوب هیچ وقت در مورد مسائل مالی خانه کارگر شفاف سازی نکرده و معلوم نیست که این تشکل به ظاهر مردمی از چه رانتهایی برای کسب درآمد استفاده می‌کند و اینکه او باید بالاخره چه زمانی به این سوالات پاسخ می‌دهد؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: