به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این خودرو شاید به قول رییس جمهور همین چند وقت پیش به بازار اروپا آمده اما خیلی خیلی ارزانتر از 100 میلیون تومان در اختیار مصرف کنندگان اروپایی قرار می‌گیرد. بدون شک فرانسوی ها از قرارداد با ایران برای تولید خودروی 2008 خیلی خوشحالند، چرا که خودروی خود را با 2 برابر قیمت می‌توانند بعد از برجام به ایرانی‌ها قالب کنند
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی در مناظره انتخاباتی دوم خود چنان از سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو و مشارکت با فرانسوی‌ها در تولید خودرو سخن گفت که انگار اتفاق خارق العاده‌‌ای در صنعت خودرو توسط مدیرانش رخ داده است!

به گزارش نسیم آنلاین، او گفت: اتومبیلی که امروز به بازار ایران می‌آید، چند ماه پیش در بازار فرانسه بوده و قرار است با مشارکت 30-70 ایران و فرانسه به زودی صادرات هم داشته باشیم. اما روحانی نگفت با کدام شرکت؟ درست حدس زدید؛ "پژو سیتروئن" قرار است بدون دادن جریمه و خسارت بدعهدی خود، به ایران بازگردد.

 فارغ از تمام بدعهدی‌های این بنگاه بدنام فرانسوی، آیا پژو در حال حاضر یک بنگاه معتبر اقتصادی و مورد اعتماد است؟ چرا جناب روحانی به مردم نگفت شرکتی که قول داده با ایران مشارکت کند و حتی به قول وی 270 میلیون دلار برای سرمایه گذاری به ایران آورده است یک بنگاه ورشکسته است. البته در آوردن 270 میلیون دلار سرمایه به ایران نیز تردیدهای جدی وجود دارد، چرا که اکنون شرکت پژو خودش با بحران کمبود نقدینگی مواجه است، چطور ممکن است یک شرکت در آستانه نابودی یک چنین سرمایه هنگفتی به ایران بیاورد، اگرچه هیچ منبع رسمی هم به جز خود رئیس جمهور ورود چنین سرمایه ای را به ایران تایید نکرده است!

عملکرد این بنگاه ورشکسته در سال‌های اخیر آنقدر افتضاح بود که سهم تولید گروه پژو - سیتروئن از کل تولید خودرو جهان از ۵٫۱ درصد به ۳٫۱ درصد کاهش پیدا کرده است که نشان دهنده وخامت اوضاع برای این بنگاه اقتصادی است. در حالیکه تمایل اغلب تولیدکنندگان خودروی جهان برای همکاری و مشارکت با پژو شدیدا کاهش پیدا کرده است، اما متاسفانه مدیران خودرویی کشور مخالف جریان آب شنا کرده و باز هم، حتی بعد از برجام سراغ ورشکستگان رفته‌اند.

سوال از آقای روحانی این است که چرا با وجود برجام، مدیران خودرویی شما سراغ تویوتا، فوکس واگن و شرکت‌های معتبر دیگر نرفتند؟ پژو در صادرات محصولات خود مانده است، اغلب خطوط تولیدی خود را تعطیل کرده و خودروهای خود را نمی‌تواند به راحتی بفروشد، چه برسد به تولید و صادرات مشترک محصولات ایرانی، آنهم در این شرایط!

احتمالا یا اطلاع ندارید یا به شما خبر ندادند که همین 2 سال پیش دولت فرانسه برای جلوگیری از ورشکستگی این برند معروف قسمت اعظمی از سهامش را خرید، اما این کمک نیز کارساز نشد و مدیران این گروه خودروسازی مجبور شدند تا دوباره برای عبور از بحران، قسمت دیگری از سهامشان را به یک شرکت چینی بفروشند.

از طرف دیگر انجمن جهانی خودروسازان OICA و اتاق فکرهای معتبری نظیر اتاق فکر  KMPG، انجمن تولیدکنندگان اتومبیل اروپا و... آینده روشنی را برای این شرکت متصور نیستند و جالب تر اینکه بر مبنای نظرسنجی از ۲۰۰ نفر از مدیران صنعت خودرو در سراسر جهان، پژو در آینده نزدیک رو به ادغام یا ورشکستگی خواهد رفت.

حالا با این خودروساز ورشکسته و بدعهد که هم سهمش را از بازار از دست داده و هم صادرات خودروهایش با مشکل مواجه شده است، چگونه می‌خواهید محصول مشترک تولید کنید و آن را صادر کنید؟! پژو آمده تا خودروی 2008 خود را که در جهان خریدار ندارد به مردم ایران قالب کند.

این خودرو شاید به قول رییس جمهور همین چند وقت پیش به بازار اروپا آمده اما خیلی خیلی ارزانتر از 100 میلیون تومان در اختیار مصرف کنندگان اروپایی قرار می‌گیرد. بدون شک فرانسوی ها از قرارداد با ایران برای تولید خودروی 2008 خیلی خوشحالند، چرا که خودروی خود را با 2 برابر قیمت می‌توانند بعد از برجام به ایرانی‌ها قالب کنند.

جناب روحانی آیا خبر دارید خودرویی که شما در ماه‌های اخیر به تولید آن افتخار می‌کنید (خودروی 2008) در اروپا 40 میلیون تومان و در همین امارات خودمان کمتر از 50 میلیون تومان است؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
mohamad
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
شما حالتون خوبه یا خودتون رو زدین به اون راه...!!!اگه پژو 2008 به قیمت 40 میلیون تومان بیاد توی بازار که کارخانه های سایپا و ایران خودرو باید کلا تعطیل کنن برن ور دل بچه هاشون بشینن.خخخ
شما فکر کن پژو 2008 به قیمت 40 میلیون تومان بیاد کی سمند 34 میلیون تومانی/پژو پارس 37 میلیون تومانی/پزو 206 32 تا 38 میلیونی/حتی پراید 21 میلیون تومانی یا رانای 33 میلیون تومانی تا ماشینهای بالای 40 میلیون مثل دنا و ال 90 و اینطور ماشین ها رو میخره؟
برای آقای روحانی که افتخاره چنین کاری انجام بده و به قیمت 40 میلیون تومان عرضه کنه و طرفدارهای خودش رو چند برابر کنه...ولی اجازه چنین کاری رو بهش نخواهند داد..مهمترین علتش هم ورشکستگی دو خودروساز بزرگ ایران یعنی ایران خودرو و سایپا هست که دلیل قانع کننده ای هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
بهتر است که دولت ریز فاکتور را برای تمام اتومبیل ها بصورت شفاف اعلام کند تا مشخص شود کی خون مردم را در شیشه کرده است !!!؟ پس با صحبت شما پراید نباید بیشتر از 3 میلیون تومان به دست مشتری برسد!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: