به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
باید در این چند روز باقی مانده اجازه ندهیم افراد برای خودشان سهم بیشتری قائل شوند، باید به افرادی که لب چشمه نشسته و منافع ملی و مسائل اقتصادی را بی‌اهمیت می دانند "نه" بزرگ بگوییم
"خیبرآنلاین" - علیرضا زاکانی در نشستی با عنوان "انتخاب درست" در مسجد آیت‌الله شهید مطهری تبریز اظهار کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری، کشور در رکود فراگیر و گسترده قرار دارد و این وضعیت متاسفانه در حال افزایش نیز هست.

به گزارش فارس، وی گفت: 2 نگاه در کشور وجود دارد، اولین نگاه مدعی است که توسط سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان این رکود را شکست که البته دولت حاضر بر این باور بوده و اقتصاددانان دولتی در زمینه کنترل تورم و ایجاد ثبات تلاش می‌کردند تا با شکستن رکود، رونق را به اقتصاد برگردانند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس  ادامه داد: نگاه دوم به استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور معتقد بوده و بیان می‌دارد که این رکود با ورود به حوزه تولید و صنایع شکسته می‌شود و اگر تکنولوژی در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد، تقویت شود و نیازی به بیگانه نباشد، در نهایت رکود و یخ زدگی با ایجاد اشتغال مولد شکسته می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران دارای بزرگترین منابع گاز جهانی است و در پتروشیمی بالغ بر 64 میلیون تن تولید در این زمینه داریم، گفت: در صنایع میان دستی و پایین دستی کارگاه‌های زیادی داریم و در شاخه شیمیایی 20 میلیون تن ظرفیت موجود است که فقط 2 میلیون تن استفاده می‌شود که در این مورد 450 هزار نفر شاغل هستند.

زاکانی با تاکید به اینکه ارزش افزوده 69 درصدی از مواد خام نفتی به ارزش افزوده 50 درصدی تبدیل شده، ادامه داد: اگر 10میلیارد دلار داشتیم، ارزش افزوده 110 هزار میلیارد تومان و یا 30 میلیارد دلار بود که فاصله ارقام با یکدیگر به روشنی مشخص است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: فاصله عملکرد کشاورز نمونه و معمولی 2 تا 18 درصد است که با توجه به این امر می‌توان بحران موجود را حل کرد تا فضای امن رقم بخورد.

زاکانی با یادآوری اینکه با نگاه دوم و از طریق این جنس توانمندی‌ها، تولید در کشور فعال می‌شود، گفت: با اتکاء به توان داخلی و فرصت به تولیدگران چرخ زندگی مردم می‌چرخد تا در نتیجه شاهد رکود مرگ‌آور و شرایط سخت اجتماعی نباشیم.

وی گفت: مردم باید در این دو راهی، یکی را انتخاب کنند که اگر تمایل به اعتماد به دشمن داریم و خواستار تداوم رکود هستیم و می‌خواهیم 6 میلیون بیکار در جامعه ادامه یابد و با وعده پیش برویم، راه اول را انتخاب باید کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: راه دوم بالا زدن آستین‌ها برای اتکاء به تولید داخلی و نیروی بومی است که با سرمایه‌گذاری می‌توان کشوری متکی به تولید داخلی همانند ژاپن شد.

زاکانی در ادامه سخنان خود متذکر شد: باید در صنایعی سرمایه‌گذاری کنیم که مزیت نسبی دارد و باعث اشتعال و تولید مولد می‌شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر نام سال به تولید و اشتغال اختصاص یافته، باید با اقدامات موثر برای تحقق آن وارد میدان شد.

وی با تاکید به اینکه برای فعال شدن تولید باید دولت کنار زده شود،گفت: بزرگترین رقیب تولید، دولت است زیرا 380 شرکت دولتی با ورشکستگی، خدمات اندک ارائه می‌دهند و مردم درمانده شده‌اند.

وی با عنوان اینکه شرکت‌های دولتی حیاط خلوت‌هایی هستند که بنگاه‌های پولی و حقوق‌های نجومی را برای برخی ایجاد کرده، افزود: در کابینه افرادی هستند که 40 سال در سمت دولتی بوده و از حیاط خلوت‌ها هم استفاده کرده و قرار است 400 سال دیگر هم باشند و در آن شرکت‌ها پول روی هم بگذارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به سخت‌گیری‌ها دولت و سنگ‌اندازی در راه تولید گفت: کسی که بخواهد در این کشور تولیدگر باشد، دولت آنها را در کلاف سردرگمی می‌اندازد که  نمی‌تواند خودش را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین کار در شرایط فعلی ایجاد شفافیت در کشور است، متاسفانه مردم از اتفاقات کشور با خبر نیستند که این امر بی‌شک مشکلاتی را تولید می‌کند که گریزناپذیر است و از این رو نیازمند گزارش به مردم هستیم.

زاکانی در ادامه به عدم شفافیت در کشور، رانت‌خوری‌ها و بهره‌‌مندی از سودهای زیاد برای خیلی‌ها اشاره کرد و افزود: در کشور محرمانه شدن امور به یک اصل تبدیل شده و هیچ شفافیتی وجود ندارد، دولت حاکم علاقه‌مند به این امر است و اگر شفافیت در کشور باشد، مشکلات اتوماتیک حل خواهد شد.

وی یادآور شد: روابط ناسالم در حوزه پزشکی باعث افزایش نیازها شده که منجر به آسیب مردم می‌شود و اگر شفافیت در جامعه باشد منجر به کاهش 40 درصدی بار پزشکی خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه موضوع پیوستگی بین تولید و فساد در جامعه حاکم شده است، گفت: وقتی در یک کشور برادر رئیس جمهور معوقه بانکی دارد که برای کارخانه فولاد جهت تولید وام گرفته و در نتیجه آن توانسته در منطقه فرمانیه تهران دو برج داشته باشد که هر واحد را 50 میلیارد تومان می‌فروشد حتی در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده،دیگر نمی‌توان از این دولت مبارزه با فساد را انتظار داشت.

وی افزود: فرد دیگر از اطرافیان فریدون حدود یک‌هزار و 300 میلیارد تومان معوقه دارد و در دبی وام گرفته و آن را در بانک ملت سپرده کرده و چند صد میلیون سود می‌گیرد و الان معلوم نیست به کدام کشور فرار کرده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: نطام اسلامی در پاکی شهره و بی‌نظیر است ولی دستگاه اجرایی کشور در حال حاضر به دست غده‌های سرطانی افتاده که در 29 اردیبهشت جراحی خواهد شد.

زاکانی متدکر شد: بانک یک عامل مقابله با تولید نیست بلکه عامل پشتیبانی در تولید کشور است،از  29 بانک موجود در ایران که هشت بانک دولتی و 21 بانک غیردولتی هستند، 5 بانک دولتی و 21 بانک غیردولتی با بحران روبه رو هستند و اساس این بانک‌ها علاوه بر ربوی بودن روشی به طور کلی غلط است.

وی تاکید کرد: قاچاق و واردات بی‌رویه کمر کشور را شکسته که طبق برآورد دولت 15 تا 20 میلیارد دلار قاچاق می‌شود که وقتی قاچاق در کشور رخ می‌دهد علاوه بر گمرک، بانک نیز مقصر است و البته 95 درصد قصور متعلق به بانک است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه در کشور شرایطی ضد تولید رخ داده، گفت: مقررات در کشور به گونه‌ای طرح‌ریزی شده که ضد تولید شده است و حتی ترامپ وقتی سر کار آمد، 31 مقررات را حذف کرد و گفت اینها ضدتولید هستند.

وی با اشاره به گفته رئیس جمهور در خصوص اینکه در حال حاضر امکان ایجاد شغل نیست و این سخن ناشی از عدم توجه به ظرفیت‌های موجود کشور است، بیان داشت: در آستانه انتخابات قرار داریم و با شناختی که در طی سال‌ها داشتم، می‌توان گفت افرادی بر کرسی دولت تکیه کرده‌اند که شایستگی مسوولیت نداشته و وزرایی که مسوولیت به دوش دارند، تا سال 87 شغل دولتی داشته و الان هزاران میلیارد تومان سرمایه دارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: جهانگیری در مناظره اعلام کرد که پدرش کارگر معدن بود ولی چگونه می‌شود خانواده جهانگیری صاحب چندین هزار میلیارد درآمد باشد و برادر وی که قبلا کارمند جزئی استانداری در کرمان بود، الان صاحب بانک است؟ چرا باید افرادی که به ستاد انتخاباتی دولت کمک می‌کنند، صاحب میلیاردها دلار شوند.

وی با بیان اینکه در بررسی بانک گردشگری متوجه این موضوع شدم که بانک با ایجاد تعدادی شرکت‌ به صورت گردشی در بین خودشان میزانی از پول‌های بانک را به جیب خود زده‌اند و یک رقم ثابت از سرمایه‌گذاری مردم به سرمایه ثابت این شرکت‌های وابسته به خود بانک شده است، ادامه داد: برخی شرکت‌ها از قبیل شرکت بازرگانی پتروشیمی را 100 میلیارد تومان می‌خرند که یک قلم از فرآورده آن فقط 3.7 میلیون یورو به فروش می‌رود و قلم دیگر 2.5 میلیون یورو فروخته شده و طبق اسناد برادر جهانگیری پای ثابت این شرکت‌های وابسته است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس متدکر شد: واقعاً اینها مردم را چه فرض کرده‌اند که نه شناخت به محیط داشته و نه از عقل بهره برده‌اند.

وی با یادآوری قاچاق دختر وزیر آموزش و پرورش با کارت بازرگانی یکی دیگر از بازرگانان غیرفعال گفت: دختر وزیر آموزش و پرورش اقدام به واردات از ایتالیا کرده و جهانگیری وی را مظلوم می‌نامد و این واقعا تاسف‌آور است.

زاکانی افزود: هنر دولت واگذاری و فرصت برای خرید زمان است تا بهره‌مندی از امکانات کشور را ادامه داده و چیز دیگری غیر از این نیست.

وی در خصوص پرسشی مبنی بر کنایه‌های رئیس مجلس خطاب به برخی کاندیداها، گفت: آقای لاریجانی علاقه‌مند به باقی ماندن دولت تدبیر و امید است و البته چندین سال است که در مسیر اشتباه گام برمی‌دارد که با این عملکرد دارد ته‌مانده آبروی خود را به حراج می‌گذارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: 2 کاندیدای جمنا همچنان روند خود را ادامه داده و تا آخر هستند و اگر شرایط در روزهای آتی تغییر یابد به طور قطع یکی به نفع دیگری کناره‌گیری خواهد کرد ولی در شرایط فعلی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی با ابراز نگرانی از اینکه دولت حاضر دانشگاه‌های ملی، تجهیزات موشکی و غیره را می‌خواهد واگذار کند، گفت: باید در این چند روز باقی مانده اجازه ندهیم افراد برای خودشان سهم بیشتری قائل شوند، باید به افرادی که لب چشمه نشسته و منافع ملی و مسائل اقتصادی را بی‌اهمیت می دانند "نه" بزرگ بگوییم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تاکید کرد: 2 کاندیدای جمنا نسبت به بقیه کاندیداها سرآمد هستند و در 2 مناظره دیدید که دولت تدبیر و امید همانند 4 سال گذشته با وعده می‌خواهد سرمان شیره بمالد.

وی یادآور شد: همین افراد بودند که در سال 88 تمام زحمات ما را بر باد دادند که فقط بتوانند 2 روز بر کرسی قدرت باشند و امید است با قدرت هرچه بیشتر سایه شوم آنها را در انتخابات آینده برداریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس متدکر شد: مردم آگاه بدانید که وعده‌های آقایان رئیسی و قالیباف شدنی است و ایجاد 5 میلیون شغل با استفاده و شناخت از ظرفیت‌های کشور شدنی خواهد بود.

وی با اشاره به اشتغال 14 هزار نفر در صنایع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این آمار در حالی است که 13 هزار مجوز در این بخش صادر شده که افرادی که این آمار را اعلام می‌کنند با عدم شناخت و عدم علاقه به درک از کشور آمار از خود ارائه می‌کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در پایان می‌خواهم بگویم که این دولت رفتنی است و اولین دولتی خواهد بود که 4 ساله خواهد شد و پرونده افرادی که اقتصاد ما را کور کردند، بسته می‌شود، افرادی که با اکسیژن و برانکارد باز هم از سمت دولتی دست برنمی‌دارند، باید بروند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: