به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
طبق پروفایل حسن فریدون (روحانی)، او در سال ۵۸ دارای «دکترای حقوق قضایی» بوده است! بدیهی است که بین ۱۹۸۰ (زمان تشکیل مجلس اول) و ۱۹۹۸ (زمان دفاع روحانی از پایان نامه دکتری در اسکاتلند) ۱۸ سال فاصله است!
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی در مناظره تلویزیونی سال ۹۲ خود با یکی دو جمله کلیدی، فضای کلی مناظره و در منظری کلان تر روند انتخابات را به نفع خود تغییر داد. یکی از این جمله ها، «من سرهنگ نیستم، حقوقدان هستم» بود.

به گزارش مشرق، البته تردیدی نیست که حقوقدان بودن و «دکتر» بودن، فاکتورهایی است که برای  دست کم بخشی از رای دهندگان در سرتاسر دنیا جذابیت خاص خود را دارد و البته جناب روحانی هم از این فاکتورها نهایت استفاده را برد.

تا به این جای کار، طبیعتا هیچ نکته عجیبی وجود ندارد. لیکن اگر نگاه خود را از قیل و قال ها و هیاهوی ناگزیر فضای انتخابات به عقب‌تر ببریم و در لا به لای اوراق و اسناد تاریخی تورقی کنیم، شاید به نکات جالب و قابل تاملی بر بخوریم.

جناب آقای «حسن فریدون» (روحانی)، رییس جمهور محترم کشور هم حقوقدان هستند و هم «دکتر». نگاهی به صفحه زندگینامه رییس جمهور در وبسایت رسمی ایشان این موضوع را به خوبی نشان می دهد:



اما در این میان نکته ای هست که ماجرا را کمی پیچیده می کند. طبق تصویر منبع زیر، جناب روحانی در سال ۱۹۹۸ از پایان نامه دکترا (PHD) خود در دانشگاه «کلدونیان گلاسکو» اسکاتلند (GCU) دفاع کرده است:



در زمان انتخاب آقای روحانی در سال ۲۰۱۳ هم چند روزنامه و وبسایت خبری اصلی بریتانیا زمان اخذ دکترای رییس جمهور ایران را در سال های پایانی دهه ۱۹۹۰ اعلام کرده اند که در زیر چند لینک آن ارایه می شود:

http://www.heraldscotland.com/news/۱۳۱۰۹۵۸۴.Made_in_Glasgow__Hassan_Rouhani__the_moderate_who_has_become_Iran_s_next_president/

http://www.bbc.com/news/uk-scotland-۲۳۵۵۴۸۳۶

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/۱۰۱۴۳۷۹۹/Iranian-president-Hassan-Rouhani-plagiarised-PhD-thesis-at-Scottish-university.html

https://blogs.spectator.co.uk/۲۰۱۳/۰۶/iran-may-have-just-elected-a-glasgow-man-as-president/#

در اینجا هیچ کاری هم با جنجال های مطرح شده بر سر چگونگی تحصیل، نحوه ارایه پایان نامه، محتوای پایان نامه و... توسط آقای رییس جمهور نداریم که در هفته های اخیر به راه افتاده است. حرف ما بر سر تصویر زیر است:



این تصویر، مربوط به پروفایل رسمی نمایندگان منتخب مجلس اول شورای اسلامی است که انتخابات آن در اسفند ۵۸ برگزار و خود مجلس در سال ۵۹ تشکیل شد. این پروفایل طبق سوابق اعلامی خود منتخبان تنظیم می شد. طبق پروفایل حسن فریدون (روحانی)، او در سال ۵۸ دارای «دکترای حقوق قضایی» بوده است! بدیهی است که بین ۱۹۸۰ (زمان تشکیل مجلس اول) و ۱۹۹۸ (زمان دفاع روحانی از پایان نامه دکتری در اسکاتلند) ۱۸ سال فاصله است!

حال خالی از لطف نیست که حسن روحانی مشخص کنند که در سال ۵۸ دقیقا «دکترای حقوق قضایی» خود را چگونه و از کجا اخذ کرده بودند؟!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
1
0
از وقتی که ما خبر داریم به ایشان بیشتر شیخ حسن گفته میشد تا دکتر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: