به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
گزینشی به دور از هیجانات ساختگی
فردی را برای تصدی قوه مجریه کشور انتخاب کنیم که برای بازکردن گره‎های کشور در مسائل اقتصادی نگاهش به بیرون از مرزها نباشد و به ظرفیت‎های درون کشور توجه ویژه‎ای کند
"خیبرآنلاین" - رحیم رضاخانی سعدآبادی * / کم کم به زمان انتخابات نزدیک می شویم و باید در شناخت فرد اصلح تلاش کنیم چرا که غفلت و ناآگاهی در این مورد، دنیا و آخرت ما را ویران خواهد کرد.

امتیاز انسان نسبت به سایر موجودات، برخوردارى آنها از نعمت بزرگ شناخت و معرفت است. در اهمیّت شناخت همین بس که خداوند در بسیارى از آیات قرآن، انسان ها را به کسب شناخت و معرفت دعوت مى کند و کسانى را که اهل تفکّر و تدبر و تعقل نیستند، به شدّت مذمت نموده، توبیخ مى نماید. خداوند در قرآن، ما را از پیروى آنچه به آن شناخت نداریم، منع کرده است (و لاتقف ما لیس لک به علم) و افرادى را که بدون شناخت، راهى را مى روند و عملى را انجام مى دهند، کوران و کران و گنگانى مى داند که تدبّر نمى کنند.

در ضرورت شناخت، گفتار مولاى متقیان به کمیل بسیار قابل توجّه است. امام علی علیه السلام مى فرماید: "یا کمیل ما من حرکه الا و انت محتاج فیها الى معرفه؛ هیچ حرکتى وجود ندارد مگر آنکه تو در آن به معرفت نیاز دارى."

معرفت و شناخت، اعمال ما را ارزشمند مى سازد؛ در مکتب اسلام درجات اعمال و کارهاى ما به میزان معرفت ما بستگى دارد، هرچه معرفت ما بیشتر باشد کارهاى ما ارزشمندتر است.

حال که ما در برهه ای تاریخ اسلام در وضعیت حساسی قرار گرفته ایم و آن هم انتخابات است، درخصوص فردی که می خواهیم او را انتخاب کنیم و سکان هدایت بسیاری از امورات اجرایی کشور اسلامی را به دستان او بسپاریم، باید شناخت کامل داشته باشیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

اصلح کسی است که دلسوز مردم و خدمتگذار جامعه باشد و همچنین توانمندی لازم را برای اداره کشور داشته باشد.

سوابق و گذشته افراد، میزان دلسوزی و توانمندی آنها را در مدیریت و اداره کشور نشان می دهد؛ فرد اصلح باید دشمن شناس و انقلابی باشد، برای تصدی این مقام (ریاست جمهوری) جهان شناس، دشمن شناس و اسلام شناس به معنای واقعی کلمه باشد و عملکردش نیز در زندگی جز خدا و خدمت چیز دیگری نداشته باشد.

همانطور که امام خامنه‎ای مبنی بر اینکه نامزدهای ریاست جمهوری نباید نگاه به بیرون از کشور نداشته باشد، فردی را برای تصدی قوه مجریه کشور انتخاب کنیم که برای بازکردن گره‎های کشور در مسائل اقتصادی نگاهش به بیرون از مرزها نباشد و به ظرفیت‎های درون کشور توجه ویژه‎ای کند که اگر بستر رشد آن فراهم شود، قدرتی را برای کشور می‎آفریند که می‎تواند در سطح جهان قد علم کند.

فردی را بشناسیم و انتخاب کنیم که انقلابی باشد؛ انقلابی بودن یعنی اینکه فرد مدیریت جهادی داشته باشد و با صداقت باشد، فعال باشد و از اشرافی‎گری دوری کند، با ولایت زاویه نداشته باشد و تابع محض رهبری معظم انقلاب باشد.



* رحیم رضاخانی سعدآبادی
فعال رسانه‌ای در تبریز

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: