به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مناظره سوم که مهمترین مناظره ی قبل از انتخابات بود، عملا با افزایش فضای تردید و ابهام به پایان رسید تا آنچه که حالا سرنوشت رای های سرگردان و افراد مردد را مشخص نماید، تلاش های میدانی و فعالیت های رسانه ای باشد
"خیبرآنلاین" - ماراتن مناظرات زنده تلویزیونی به پایان رسید؛ مناظراتی که از ابتدا با سنگ اندازی ها و سازمخالف زدن های جماعت اعتدالی مواجه شده بود و در ادامه، دروغگویی و ترویج بی اخلاقی و به حاشیه کشاندن مباحث و تلاش برای انحراف در افکار عمومی در دستور کار آنها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در یک جمعبندی نزدیک به واقعیت درباره 3 مناظره، هرچه مناظره اول و دوم به مردم برای انتخاب گزینه ی اصلح کمک کرد، اما مناظره سوم موجب افزایش تردیدها و ابهامات شد.

در مناظره سوم، جهانگیری که از قبل هم اعلام شده بود به عنوان کاندیدای پوششی یا ضربه گیر پای در عرصه رقابت ها گذاشته،‌ تلاش می کرد با جوش و خروش و تندگویی، نظرات مردم و کاندیداها را به خود معطوف کرده و آنها را از نقد اساسی دولت به رهبری روحانی منحرف نماید.

از سوی دیگر، روحانی هم که عملا هیچ برنامه و دفاعیه ای از خود نداشت، با پیش کشیدن مباحث فرعی و حاشیه ای،‌ تلاش کرد از تمرکز رقیبان در ناکارآمدی دولتش بکاهد که در این زمینه قدری موفق بود. او مانند سال 92، با چند کلمه ی از پیش طراحی شده، سعی کرد به خیال خود، سایر کاندیداها را از صحنه خارج کند که البته توفیق سال 92، این بار یار او نبود.

تکلیف هاشمی طبا که از قبل معلوم بود.

میرسلیم اما کوشید تا بیشتر با رویکرد علمی، موضوعات مورد توجه خود را مطرح کرده و البته گهگاه، نقدهای نسبتا تندی هم به روحانی داشت؛ او نیز نسبت به مناظره دوم، دچار افت شده بود.

قالیباف اما با مدلی شبیه به احمدی نژاد پای در عرصه گذاشته بود و با به همراه داشتن لیست اموال خود و خانواده اش، اسناد منازل گرانقیمت و دهها میلیاردی روحانی و جهانگیری را نیز با خود آورده بود. شهردار تهران،‌ با سازماندهی منظم تیم رسانه ای خود، همزمان با مناظره،‌ در فضای رسانه ای نیز سندهای سخنان و ادعاهایش را به صورت فشرده منتشر می کرد.

قالیباف ضربات محکمی به پیکره ی دولت روحانی و شخص او و جهانگیری وارد کرد، اما از پاتک های محکم آنها نیز بی بهره نماند؛ هرچند که مدعی بود برخی از این ادعاها دروغ محض است اما هرچه هست، فعلا از روی آنتن زنده تلویزیون به خورد دهها میلیون بیننده داده شد.

ششمین کاندیدای حاضر در مناظره سوم، سید ابراهیم رئیسی بود که اصرار داشت همچنان روال آرام،‌ معتدل، محجوب و البته نقادانه ی خود نسبت به دولت ناکارآمد را حفظ کند.
رئیسی در برابر توهین ها و بی ادبی های روحانی، از خود دفاعی نکرد و کوشید تا بیشتر تریبون و بلندگوی محرومان، مستضعفان و توده های متوسط مردم ایران باشد.

نکته ی مهم بعدی درباره ی رئیسی اینکه اگرچه او از برخی افراد (از جمله برخی کاندیداهای حاضر در صحنه) پرونده های محکومیت در دست دارد،‌ اما هرگز به خود اجازه نداد وارد جنجال بگومگوی آنها شده و با آبروی افراد بازی کند.

در "بگم بگم"های مناظره سوم، کسی نتوانست پرونده ای از او بیرون بکشد و فقط روحانی بود که در اقدامی سخیف و مضحک، مهمترین پرونده او را شایعه ارسال "نبات و پارچه سبز" به روستاها اعلام کرد!
روحانی همچنین در اواخر حرف هایش، علاوه بر عدم کنترل لرزش دستهایش، دیگر کنترل کلامی خود را نیز از دست داده بود و با استفاده ی متوالی از کلمه بی ادبانه "تو" خود خطاب به رئیسی، نشان داد که درجه عصبانیتش به مراتب پایین تر از آن چیزی است که تلاش می کند از خود نشان دهد.

با این حساب، تاکنون روحانی بازنده ی اخلاق و رئیسی برنده ی اخلاق مناظره سوم نام گرفتند.

بدین ترتیب، مناظره سوم که مهمترین مناظره ی قبل از انتخابات بود، عملا با افزایش فضای تردید و ابهام به پایان رسید تا آنچه که حالا سرنوشت رای های سرگردان و افراد مردد را مشخص نماید، تلاش های میدانی و فعالیت های رسانه ای باشد.

در هفته ی پایانی، اکثر کاندیداها با سفرهای فشرده به استان های مختلف، درصدد بسیج افکار عمومی و حامیان خود هستند تا هر فردی که بهتر و دقیقتر بتواند  موج اصلی را ایجاد و راهبری کند، به عنوان کلیددار بعد پاستور معرفی شود.

در این میان، اما نکته ای نباید از قلم بیافتد که حالا مشخص شده است روحانی، حقیقتا ضعیفترین رئیس جمهور تاریخ پس از انقلاب کشورمان می باشد؛ رئیس جمهوری که در میان 2 دوره، ناامیدترین فرد نسبت به نفرات قبلی برای حضور دوباره بر مسند ریاست جمهوری است و بعید نیست به زودی، خبر شکستش،‌ به تیتر اول رسانه ها تبدیل شود.

پیش بینی ها در فاصله 6 روز مانده تا انتخابات، دنومرحله ای شدن آن و رفتن رئیسی و روحانی به دور دوم است؛ اگرچه اتفاقات روزهای آینده می تواند همه گمانه ها را زیر و رو کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
مهم پیروزی بی چون و چرای روحانی با تکیه صرف بر جنگ روانی و فرار از پاسخ منطقی بود. طبق معمول رقیب هراسی و ترساندن مردم از لشکر شام .. ببخشید آمریکا برنامه او بود. متاسفانه آقای رییسی متوجه نیست که مناظره جایی برای آدمهای ماخوذ به حیا نیست. قالیباف هم که گویا اساسا یادش نبود چیزهایی مانند کرسنت و آی پی سی و نظایر آن چقدر جای کار دارد. فقط میرسلیم نسبتا خوب بود که او هم حریف رفتارهای غیر اخلاقی روحانی نشد.
به عنوان یک حامی رییسی و مخالف روحانی اعتراف می کنم رای روحانی تضمین شد در همان مرحله اول. اما آنچه وحشتناکتر از پیروزی روحانی است پیروزی هوچی گری و کشیدن شکل مار به جای کلمه مار است. جامعه ایران بازنده اصلی مناظره بود.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
اشکال از شماست که قتل ناموسی پسر فاسد (...) بدلیل ارتباط با زن محافظ باباش و کشته شدن توسط محافظ رو منتشر نمیکنید
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
سنگر ساز بی سنگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
اگر روحانی را سمبل (...) بدانیم ورئیسی را سمبل (...) بدانیم بخوانید الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: