به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
افرادی که چنین حرف‌هایی می‌زنند خودشان خلاف بودن ادعایشان را می‌دانند اما برای کسب رأی حرف‌هایی می‌زنند ما یکبار دیگر می‌گوییم موسسه میزان هیچ ارتباطی با دستگاه قضایی ندارد
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در حاشیه سمینار تخصصی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه درباره اینکه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات پخش شده از صداوسیما سخنانی را مطرح کرده و معتقد بودند که قوه قضاییه با فساد دولت قبل برخورد نکرده و در برخورد با پرونده وزیر آموزش و پرورش تبعیض‌آمیز رفتار کرده است، گفت: متاسفانه در برخی از مناظرات و برخی صحبت‌های اخیر مطالبی گفته شد که در زمان خودش پاسخ لازم و قاطع به آنها داده خواهد شد.

به گزارش فارس، وی افزود: ما امروز در دستگاه قضایی برای آنکه فضای انتخابات متشنج نشود دم فرو بسته‌ایم و حرفی نمی‌زنیم، اما به طور قطع در زمان خودش پاسخ لازم و قاطع را به این اظهارنظرها خواهیم داد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: امروز از زبان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حرف‌هایی به زبان آمده که نه تنها بر علیه ارزش‌های نظام و پیشینه نظام بوده که برخلاف اسلام و ارزش‌های اسلامی بوده است.

وی گفت: امروز متاسفانه افراد و کاندیداها حتی حرف‌هایی می‌زنند که خودشان پیش از این خلاف آن را گفتند و عجیب است که برای جذب تعدادی رأی آن هم اگر بتوانند جذب کنند چنین حرف‌هایی را به میان آوردند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی مفتخریم که بگوییم قوه قضاییه امروز تنها به مر قانون عمل کرده و همان قانونی را دارد اجرا می‌کند که برخی از این آقایان در زمان نماینده بودنشان در مجلس وضع کردند، حالا عجیب است که فراموش کرده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه اظهارات خود گفت: ما مفتخریم که در دولت قبل هیچ کوتاهی در برخورد با مفسدان و مجرمان نکردیم و شاهد این مثال هم این است که معاون اول دولت قبل را در زمانی که دارای پست و مقام بود 17 جلسه احضار کرده و از وی تحقیق کردیم و حتی با این فرد محکوم شد و در حال حاضر در حال تحمل کیفر است.

وی گفت: ما همین الان هم با مفسدان در حال برخورد هستیم و حتی با کسانی که به نهاد ریاست جمهوری وابستگی دارند فارغ از اینکه فسادشان مالی است یا امنیتی با کمال قدرت برخورد می‌کنیم و افتخارمان این است که با دانه درشت‌ها برخورد کردیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: عده‌ای تلاش کردند تا بگویند دستگاه قضا اسیر برخی جوسازی‌ها شده است و حتی گفتند اگر برخی‌ها احضار شوند آنها جنگ به راه می‌اندازند در حالی که ما همان‌ها را احضار کردیم و در حال بررسی اتهاماتشان هستیم.

وی درباره پرونده کالای مظنون به قاچاق وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: ما هنوز در این پرونده هیچ کدام از اتهاماتی که متوجه آقای وزیر است را مطرح نکرده‌ایم و تمام آنچه که گفته‌ایم مطالب مربوط به نحوه تاسیس شرکت،‌اساسنامه آن،‌اعضای هیات مدیره و نحوه فعالیت آن بوده که اینها هم چیزی است که در روزنامه رسمی ثبت و ضبط شده است.

اژه‌ای گفت: ما با این حرف‌ها و حاشیه‌ها تسلیم نشده و از اقدامی که باید انجام بدهیم منصرف نمی‌‌شویم اما این را هم می‌دانیم که پرونده‌ای که در مظان اتهام است و هنوز اتهام فرد ثابت نشده است را رسانه‌ای را نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در  ادامه اظهاراتش در پاسخ به این سوال که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره اخیر عنوان کرد که معوقات بانکی در دولت‌های قبل بیش از دولت یازدهم بوده است آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت:‌متاسفانه اگر دو کلمه کلیدی را از برخی نامزدهای ریاست جمهوری بگیریم این افراد هیچ حرفی برای گفتن ندارند و آن دو کلمه عبارت است دولت قبل.

وی گفت: کاش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری انصاف داشته باشند و اگر می‌خواهند ایرادات دولت‌های قبل را بگویند حداقل ایراد دولت خود را هم بگویند. برای مثال بگویند در دولت قبل فلان اتفاق  افتاده در دولت ما هم حداقل چنین اتفاقی به این نحو رخ داده است.

معاون اول قوه قضائیه گفت:‌ به طور  قطع اینگونه نبوده است که معوقات فقط در دولت قبل بوده باشد و حجم آن در این دولت بیشتر باشد بر اساس اطلاعات ما معوقات هم در آن دولت بوده و هم در این دولت بوده و اتفاقا در دولت یازدهم افزایش پیدا کرده است.

ازه‌ای گفت:‌ حقوق‌های نجومی حتما در دولت یازدهم اینگونه افسار گسیخته افزایش پیدا کرده است زیرا بر اساس آنچه ما بررسی کرده‌ایم ما در دولت‌های قبل حقوق ‌های متوسط بالای 100 میلیون تومان نداشته‌آیم اما امروز در دولت یازدهم حقوق متوسط 100 و 200 میلیونی هم داریم.

معاون اول قوه قضائیه گفت:‌البته پاداش‌هایی که در برخی بانک‌ها و شرکت‌ها در هر دو دولت داده می‌شده است رقم‌های بالایی بوده است اما به صرف حقوق باید بگوییم که در این دولت افزایش جهت‌داری داشته است.

وی گفت: در این دولت ما به جرأت می‌توانیم بگوییم که سه چیز افزایش بی‌حد و حصری داشته است اول بدهی دولت به بانک‌ها، دوم بدهی دولت به بانک مرکزی و سوم نقدینگی. 

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه همچنین در پاسخ به این سوال که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه مناظره عنوان کرده است دستگاه قضایی 38 است با مردم برخورد کرده و برخی را هم اعدام کرده است، واکنش شما به این اظهارنظر چیست؟ گفت: حتما همین طور است که از ابتدای انقلاب تاکنون دستگاه قضایی در تمام صحنه‌ها برای برخورد با مفسدان و تروریست‌ها و بر هم زنندگان امنیت مردم حضور داشته و برخورد کرده است.

وی گفت: آن روز که برخی در همین تهران به دلیل داشتن چهره حزب‌اللهی از سوی تروریست‌ها به گلوله بسته می‌شدند قطعا دستگاه قضایی ورود کرده و آنها را مجازات کرده است. 

اژه‌ای گفت: قوه قضائیه و نیروی انتظامی حتما در طول این 38 سال با باندهای مافیای مواد مخدر مبارزه کرده و بعد از این هم همین رویه را پیش خواهد گرفت تا با مفسدان برخورد کند و به همین موضوع هم افتخار می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر امروز عده‌ای باشند که بخواهند امنیت مردم را بر هم بزنند ما برخورد می‌کنیم کما اینکه در طول همین سال‌ها با همه این افراد برخورد کرده‌ایم و خواهیم کرد. 

اژه‌ای گفت: ما کمال تأسف را به حال برخی داریم که امروز برای رأی جمع کردن حتی گذشته خود را فراموش کرده‌اند و فراموش کرده‌اند که یک روز می‌گفتند باید برخی از افراد در ملاء عام مجازات شوند.

وی گفت:‌ البته ما این حرف‌ها را فراموش نمی‌کنیم و قوه قضائیه به طور قطع بعد از طی شدن انتخابات به تک تک این حرف‌ها مستند پاسخ خواهد داشت و أن بحشی که موارد اتهام داشته باشد رسیدگی خواهد کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده است که مؤسسه میزان وابستگی با دستگاه قضایی دارد و در آن فساد رخ داده  است،‌ گفت:‌ این موضوع هم باز یکی از دیگر مصادیق خلاف واقع، کذب و نادرستی است که از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

وی گفت:‌ ما مطمئن هستیم که این افرادی که چنین حرف‌هایی می‌زنند خودشان خلاف بودن ادعایشان را می‌دانند اما برای کسب رأی حرف‌هایی می‌زنند ما یکبار دیگر می‌گوییم موسسه میزان هیچ ارتباطی با دستگاه قضایی ندارد.

وی گفت:‌ قوه قضائیه با متهمان این پرونده برخورد کرده و پرونده‌هایشان مطرح است و از این پس هم برخورد می‌کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت:‌ کاش برخی برای کسب چند رأی، آن هم اگر بتوانند کسب کنند، از هر ترفند ناصحیحی استفاده نمی‌کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: