به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
گزارش دهید چه کارنامه ای در بخش کشاورزی داشته اید؟ رهبر معظم انقلاب در سال 92 اجازه دادند برای استفاده از 550 هزار هکتار زمین حاصلخیز خوزستان 1/5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کنید. امروز بگویید چه کرده اید؟
"خیبرآنلاین" - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد سید اصفهان گفت: حضرت امیر علیه السلام در نامه به مالک اشتر میفرمایند اگر ملتی دنبال سعادت اند بدانند که راه این سعادت پیروی از  سنن و دین الهی است و اگر این راه را انتخاب نکردید فرجامی جز بدبختی ندارید!
 
به گزارش دانشجو، وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در آخرین سال حیاتشان فرمودند اگرچه دشمنان کشور نمیتوانند با گزینه نظامی و جنگ حرکت ملت را منحرف کنند اما از طریق تحریف اصول انقلاب، تلاش میکنند تا این انحراف را شکل دهند و "اسلام امریکایی" که اسلام راحت طلبان و اشراف است، دشمن اصلی حرکت کشور است.
 
جلیلی با تاکید بر اینکه باید واقعیت ها را شناخت، گفت: آنها که سند 2030 را به این سرعت امضا کردند چه اسنادی را کنار گذاشتند؟ ما اسناد بالا دستی زیادی مانند سند تحول را داشتیم ولی چرا مباحثی را میپذیرند و اجرایی میکنند که خروجی آن، سعادت ملت ایران نیست؟
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چرا وقتی از پیشرفت کشور سخن گفته میشود عده ای به سرعت در آبان 94 طرحی به نام ipc را تصویب میکنند؟ و وقتی نخبگان کشور مشکلات را بیان میکنند خود این دولت مجبور میشود در عرض چند ماه 55 بار این سند را اصلاح کند! چگونه این دولت دارای تدبیر است اما فقط یک مصوبه اش 55 بار اصلاحیه داشته و هنوز هم مشکل دارد؟
 
وی با اشاره به کسانی که سخن از شفافیت و حقوق شهروندی میزنند، گفت: در اواخر دولت اصلاحات قراردادی در مورد منابع گازی ملت ایران، به مدت 25سال با شهروند یکی از کشورهای کوچک منطقه یعنی امارات تحت عنوان قرارداد "کرسنت" منعقد میشود و طبق این قرارداد متعهد میشویم تا 25سال؛ بین 500 تا 800 میلیون متر مکعب به این کشور منابع صادر کنیم، بگونه ای که تا 7 سال برمبنای 17دلار و بعد از آن تا 40 دلار قیمت منابع ما می تواند افزایش یابد.
 
جلیلی افزود: این در حالی بود که همزمان ایران با ترکیه قراردادی مشابه با قیمت 150 دلار منعقد کرده بود.
 
وی ادامه داد: اینها بگویند کدام یک از آحاد ملت ایران به این قرارداد رضایت می‌دهد؟
 
جلیلی گفت: در زمان دولت نهم پرونده کرسنت به دادگاه می رود و ایران پیگیری میکند که این پرونده فساد دارد و خسارت به کشور وارد می کند. جالب اینکه خود آقای روحانی هم در آن زمان می گوید در این قرارداد فساد وجود دارد ولی سال 92  عوامل این قرارداد در دولت یازدهم مسؤولیت میگیرند و به همین علت ایران در دادگاه محکوم می شود چون به بالاترین متهم این فساد بالاترین پست در دولت داده می شود.
 
دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی افزود: بعد همین افراد مدعی می شوند که این قرارداد را نگذاشتند اجرا شود.
 
جلیلی با اشاره به سخنان روحانی در ورزشگاه 12 هزارنفری آزادی که گفت واقعیتها را به مردم بگویید، گفت: اتفاقا بر این اساس واقعیات را به مردم بگویید و توضیح دهید که چرا چند ماه قبل ترکیه علیه ایران شکایت کرد که ایران به کشورهای دیگر ارزان تر گاز فروخته و بر این اساس ایران محکوم شد که 13.5 درصد قیمت فروش خود را کاهش دهد و برای سالهای بعد یک میلیارد و  875 میلیون دلار خسارت پرداخت کند؟

وی تاکید کرد: بر اساس حکم دادگاه جریمه ایران از بهمن ماه 95 اجرایی شده و به همین خاطر به عنوان جریمه، مجانی به ترکیه گاز صادر میکنیم. آیا این دیپلماسی هوشمندانه است؟ بگویید چرا گاز ترکمنستان قطع شد؟ گزارش دهید چه کارنامه ای در عرصه دیپلماسی با همین کشورهایی که دوستان ما هستند دارید؟
 
جلیلی ادامه داد: شما که مدعی دیپلماسی و تعامل سازنده با جهان هستید بگویید چرا ترکیه که با عراق رابطه تیره دارد از ایران که دوست عراق است صادرات بیشتری به این کشور دارد؟
 
وی افزود: چگونه مدعی هستید تنها شما میتوانید تعامل سازنده با جهانیان داشته باشید؟ مگر ده سال پیش ما به ونزوئلا 5000 تراکتور صادر نمیکردیم تا حدی که کارخانه تراکتور سازی نمیتوانست سفارش جدید قبول کند؟  یا مگر ده هزار مسکن برای آنها نساختیم در شرایطی که پولش را جلوتر به ما میدادند؟
 
جلیلی ادامه داد: همین کسانی که مسخره میکردند که چرا با ونزوئلا رابطه داریم بگویند چند نفر از وزرای این دولت در ونزوئلا شرکت ایجاد کرده بودند و "شرکت خانه سازی ایرانیان" به چه کسانی تعلق دارد؟ بر سر منافع شخصیتان خوب تا آنجا می رفتید!
 
وی گفت: میگویند به ما رای دهید که تحریمهای غیر هسته ای را برداریم! شما ابتدا بگویید که سرنوشت تحریمهای هسته ای چه شد؟ بگویید به جای بتون ریختن در تاسیسات هسته ای کشور چه به دست آورده اید؟ تحریمهای شورای امنیت که قرار بود لغو شود چه شد؟ طبق بند 37 برجام اگر ایران از طرف مقابل به خاطر عمل نکردن به تعهداتش شکایت کند، ظرف 30 روز تمام قطعنامه های قبلی علیه خود ایران بر میگردد!
 
جلیلی افزود:  چرا وقتی به گفته خودتان آمریکا برجام را نقض کرد شما نتوانستید شکایت کنید؟ چون این بند در برجام وجود دارد! چرا واقعیتها را به مردم نمیگویید؟
 
وی گفت: مگر تحریم چرخه دلار به بهانه هسته ای و بعد از قطعنامه 1803 وضع نشد؟ پس چرا امروز این تحریم هنوز وجود دارد؟ مگر قرار نبود تحریمهای هسته ای لغو شود؟ آیا سفارتخانه های ما میتوانند حساب دلاری بازکنند؟
 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: تلاش ده سال جوانان ایران را از کشور خارج کردید، در راکتور اراک بتون ریختید،  سانتریفیوژها را جمع کردید و امروز باید گزارش دهید چرا همین تحریمهای هسته ای را هم نتوانستید لغو کنید؛ تحریمهای غیر هسته ای پیشکش!
 
جلیلی گفت: چرا 83 طرح و بیانیه در کنگره امریکا پس از برجام ناظر به تحریم های ایران وضع شد؟ میگویند به ما رای دهید تا دیگر تحریمها را برداریم! غیر از این است که میخواهید در 4 سال آینده در دیگر منابع قدرت کشور نیز بتون بریزید؟
 
وی افزود: شنیدم امروز رییس جمهور گفته به جنگ فناوری های جدید نروید! چه کسانی به جنگ فناوری های جدید می روند؟ غیر از کسانی که اجازه پرتاب ماهواره های جدید را نمی دهند؟
 
جلیلی گفت: شما از نمایش اقتدار کشور هراسان می شوید و سوال ما این است که چرا اگر ملتی بخواهد قدرت دفاعی خود را نشان دهد، شما آن را خنجر به پشت خودتان تعبیر می کنید؟ بگویید چه نسبتی با دشمن دارید؟
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: می گویند ما می خواهیم برای ملت ایران اعتبار کسب کنیم! ما می گوییم شما ملت ایران تحقیر نکنید کفایت می کند؛ دیگران برای ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند!
 
وی ادامه داد: چرا کسانی از پرتاب ماهواره و از نشان دادن قدرت دفاعی کشور ناراحت می شوند؟ چون قائل به برد_برد هستند. چرا که برد و پیشرفتهای کشور ما تا جایی باید ادامه داشته باشد تا کدخدا ناراحت نشود! نگاه دیپلماسی التماسی این است.
 
جلیلی گفت: آقای رئیس جمهور در مناظره ادعا کرد یک بانک خارجی قرار است 10 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کند! لطفا شفاف باشید و بگویید نام این بانک چیست و در کدام کشور است؟
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز از آزادی بحث می کنند! کسانی که با اکثریت شکننده 250 هزار نفری رای آوردند و بعد انتخابات نیز همه به وی تبریک گفتند، با چه ادبیاتی با منتقدانشان حرف زدند؟ ما را به جهنم حواله دادند و از تعابیری مثل بیسواد و بی شناسنامه استفاده کردند! کسی می تواند از آزادی سخن بگوید که دشمنان آزادی ایران را به رسمیت نشناسد و دانشمند هسته ای این کشور را تبعید به شرکت فاضلاب نکند!
 
وی ادامه داد: بحث از حقوق شهروندی می کنند! شما ابتدا بگویید وقتی بیش از 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور را افزایش دادید حق شهروندان ما از آن مبلغ چقدر بوده است؟ یک گزارش در این باره بدهید!
 
جلیلی گفت: حق شهروندی این است که یک کشاورز بداند چقدر از این تسهیلات بهره برده است؟ حق شهروندی این است که اگر طبق قانون اساسی دولت مکلف به ایجاد مسکن برای مردم است، بگویید چه دستاوردی در این رابطه برای مردم داشتید؟ مسکن مهر اگر ایراد داشت ایراد آن را برطرف می کردید و ادامه می دادید ولی 3 سال است که خودتان هم اذعان می کنید در بخش مسکن رکود حاکم شده است!
 
وی افزود: حق شهروندی این است که صدای آن معدنکاری که بیان می کند چند ماه است حقوق نگرفته به موقع شنیده شود، نه نزدیک انتخابات!
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بگویید بعد 4 سال دستاوردتان چه بوده است؟ چرا می خواهید بین 4 سال گذشته و 4 سال آینده دیوار بکشید؟ امروز به جای ارائه دستاوردتان می گویید میخواهند در پیاده روها دیوار بکشند! شما هستید که قصد دیوارکشیدن بین عملکردتان و آینده را دارید!
 
جلیلی تاکید کرد: حق شهروندی این است که بگویید جوان کشور حق شغل دارد یا نه؟ بگویید برای نظارت مردم چه حقی قائل هستید؟ برای اینکه مردم در برخورد با فساد به شما کمک کنند چه بسترهایی فراهم کردید؟ اینها حقوق شهروندی است!
 
وی افزود: ظرفیت صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور به گفته کارشناسان این بخش در سال بیش از 16 میلیون تن است. سال 92 ظرفیت بیش از 3 میلیون تن آن فعال بود ولی بعد 4 سال همان را به 2.2 میلیون تن کاهش داده اید! کسانی که در این صنعت فعالیت می کنند و تخصص دارند می گویند هر یک میلیون تن مواد پتروشیمی 200 هزار شغل ایجاد می کند اما وقتی این مطلب بیان می شود، رئیس جمهور میگوید 50 میلیون تن در سال تولید می کنیم! یعنی رئیس جمهور ما فرق بین صنایع پایین دست و بالا دستی پتروشیمی را نمی داند؟!
 
جلیلی ادامه داد: گزارش دهید چه کارنامه ای در بخش کشاورزی داشته اید؟ رهبر معظم انقلاب در سال 92 اجازه دادند برای استفاده از 550 هزار هکتار زمین حاصلخیز خوزستان 1/5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کنید. امروز بگویید چه کرده اید؟
 
وی در پایان افزود: اگر امروز دنیا اذعان می کند امنیت ایران مثال زدنی است چون براساس یک نگاه مبتنی بر قرآن و عترت و تفکر انقلابی بود نه اینکه امنیت خود را از دیگران التماس کنیم!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
حالا فهمیدید که جلیلی با عدم ثبت نام و فرار از مناظره فقط به روحانی کمک کرد؟
علی محمدزاده
|
United States
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
به چشمم زل زدی ودرغهای خودت را برایم گفتی متاسفم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: