به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کارگران کارخانه از دولت توقع مداخله دارند و از طرفی هم شورای شهر و شهرداری توافقنامه‌ای با کارخانه داشتند که این کارخانه از این محل به مکان دیگری منتقل شود و در مدت زمان فرآیند انتقال کارگران در شهرداری مشغول به کار شوند اما این توافقنامه روی زمین ماند
"خیبرآنلاین" - کارگران کارخانه نیمه تعطیل روغن نباتی پارس‌قو باز هم به دلیل مشکلات عدیده کاری دست به اعتراض زده و تجمع کردند.

به گزارس فارس، تجمع کارگران این کارخانه بزرگ که در محدوده شهرک خزانه فعالیت می‌کنند، برای چندمین بار در سال‌های اخیر صورت می‌پذیرد که با اطلاعات کسب شده عدم فعالیت جدی کارخانه و مشکلات مربوط به پرداخت حقوق و مزایا از موانع اصلی آن است.

در این باره با علی خدایی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت‌وگو کرده‌ایم تا ابعاد کامل آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه مشکلات پارس‌قو که زمانی جزو شرکت‌های بنیاد اقتصادی کوثر بود، به عدم ورود مواد اولیه و تحریم‌ها باز می‌گردد،‌اظهار داشت: در سال 90 اقلام اولیه این کارخانه تولیدی به دلیل مشکلات تحریم تأمین نشد و تنش‌های اولیه که 2 ماه به طول انجامید، موجب تعدیل نیروی کار شد.

این نماینده کارگری با بیان اینکه پس از واگذاری این کارخانه تولیدی، بخش خصوصی خریدار این کارخانه بزرگ شد،‌گفت: پس از واگذاری عملاً مدیریت این کارخانه به طور کامل مختل شد و به نظر می‌رسید که مالکان جدید علاقه‌ای به  ادامه تولید ندارند چرا که با پیشرفت محل استقرار کارخانه و گسترش شهر به عنوان یکی از مراکز مهم عملاً تولید از نظر مدیران کارخانه به صرفه نشد و قیمت زمین و ارزش افزوده آن بیش از تولید، صرفه اقتصادی داشت.

خدایی گفت: علاوه بر این موضوع شورای شهر و شهرداری این کارخانه را در ادعایی واهی آلاینده اعلام کردند و مشکلات جدی برای آن ایجاد کردند بنابر این 1500 نفر از پرسنل آن در سال 84 اکنون به 230 نفر رسیده است.

عضو کانون شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه طبق اعلام صاحب کارخانه این مجموعه تا تیرماه فعالیت خواهد بود، تصریح کرد: هم اکنون عیدی، پاداش و حقوق و مزایای کارگران به طور کامل پرداخت نشده است.

وی افزود: کارگران کارخانه از دولت توقع مداخله دارند و از طرفی هم شورای شهر و شهرداری توافقنامه‌ای با کارخانه داشتند که این کارخانه از این محل به مکان دیگری منتقل شود و در مدت زمان فرآیند انتقال کارگران در شهرداری مشغول به کار شوند اما این توافقنامه روی زمین ماند.

خدایی تأکید کرد: تاکنون کسی به فکر کارگران این کارخانه نبوده و روز به روز بر مشکلات آنان افزوده شد و از طرفی اشخاص سعی داشتند به جای حل مشکلات بهره‌برداری سیاسی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: